Komentarze do artykułu: Apocalypse

[#1] Re: Apocalypse
Gra z wyśmienitą atmosferą. Czasami ma się naprawdę wrażenie, że jest się tym pilotem, w tej dżungli i manewruje się pomiędzy czyhającymi niebezpieczeństwami. Niestety cztery lata dewelopmentu i bawienia się w uzyskanie super atmosfery nie przełożyły się na grywalność. Czasami nie wiadomo kto strzelił i dlaczego akurat w nas. Ginie się zdecydowanie za szybko, a wspomniany w recenzji poziom trudności jest wyśrubowany do maksimum. Co jednak ciekawe, im dalszy etap tym jest prościej. Autorzy wyprztykali się z pomysłów już na początku (te niezniszczalne działa w pierwszym etapie są prawdziwym przegięciem i w zasadzie nic bardziej zaskakującego później nas już nie spotka). Moim zdaniem grę można określić jednym zdaniem - zmarnowany potencjał i materiał na świetną produkcję. Ja dałbym ocenę 55.
[#2] Re: Apocalypse

@mailman, post #1

dzialo w pierwszym etapie jest zniszczalne - i to w bardzo prosty sposob :)
[#3] Re: Apocalypse

@mailman, post #1

Poważnie? W jaki sposób, bo mnie się to nigdy nie udało?
[#4] Re: Apocalypse

@mailman, post #3

przytrzymuje sie fajera i wystrzeliwuje od dołu rakiety 3 sztuki i po dziale. Gra ma spory poziom trudności ale to dobrze.
[#5] Re: Apocalypse
Taka ciekawostka z od jednego z autorów. Znalezione w sekcji komentarzy na YT.

"Frank Szendzielarz

This game had a real history. We inherited it from some other guys who started it and then disappeared to the States without warning. It was one of those nightmare projects that we had to somehow resurrect, as Virgin Interactive had already dumped money into it. Then during development the team split into two different companies as the management had a falling out. I think I remember doing the final playtesting and bugfixes totally wrecked, as we got last minute changes that had to be done that day and the party had started too soon. Intense experience coding, tripping and napalming the jungle. Oh yes, we weren't allowed to use the word napalm. Not PC. Craig did a great job with the music. We ran out of space and memory so a lot of the sounds were actually the same machine gun or heli sample sped up or slowed down. Well played to Eino. "

"I think for that game we managed to exploit a Denise-chip hack where an extra parallax layer was achieved by redefining sprites in the split-second that the raster scan goes from the right of the screen to the left. It was actually a small set of sprites that were continually redefined ahead of the raster scan to create the illusion of a parallax layer. "
1
[#6] Re: Apocalypse

@kempy, post #5

Ciekawa historia. Od siebie mogę dodać że pierwszy zespół pracujący nad grą też miał sporo ciężkich przygód. Zrobili całą oprawę graficzną i zakodowali pierwszy etap. Według osoby która pracowała w pierwszym zespole druga ekipa z Miracle Games zebrała jedynie ich grafikę do kupy i zakodowała pozostałe etapy nie tworząc nic nowego. Strangeways planowało masę różnych rzeczy z których trzeba było zrezygnować, albo na które nie było czasu żeby je dokończyć. Zainteresowanych odsyłam do czasopisma ACE z 1992 roku, numer 52. Intro do gry zaczynało się dużo brutalniej, od sceny tortur w których ginie przyjaciel pilota, a antagonista robi jeszcze na dokładkę zdjęcia żeby zastraszyć tych dobrych przed podjęciem działań. Oczywiście developerzy szybko chwycili się za głowy i złagodzili wprowadzenie.
Pomiędzy etapami miała być widoczna mapa wyspy gdzie dzieje się gra i miały pokazywać się opisy misji z zdjęciami celów, a także pożytecznymi drobnymi radami. Jak już mówiłem pierwsza misja była zrobiona, grywalna i ukończona na 100% przez Strangeways - naszym zadaniem jest ratowanie uwięzionych zakładników, ale jest też to wielkie działo które nam przeszkadza, nie jest ono celem w tej misji, ale jego rozwalenie znacznie ułatwia ten etap. Pozostałe misje też miały mieć takie poboczne zadania, a z tego co pamiętam już ich nie miały.
W intrze miał też być ładny rysunek z naszym helikopterem, a nie tylko kontury wszystkich śmigłowców w jednym hangarze. Miała być też plansza tytułowa z zdjęciem wyspy i wielkim napisem "Apocalypse" na prawie cały ekran.
3
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem