Komentarze do artykułu: Doom/Doom 2 - Hell on Earth

[#1] Re: Doom/Doom 2 - Hell on Earth
W Doomie 2 jak i innych dodatkach np: "Temple od Chaos" sa tak napeawde 32 poziomy. Te dwa dodatkowe sa ukryte i wystepuja po planszy pietnastej (to tak dla ulatwienia jakby ktos szukal)

[#2] Re: Doom/Doom 2 - Hell on Earth

@Phibrizzo, post #1

Ups, chodzilo mi oczywiscie o "Realm of Chaos".
[#3] Re: Doom/Doom 2 - Hell on Earth
np. można skakać)

W doomie nigdy nie mozna bylo skakac, ta opcja dostepna byla dopiero w roznego rodzaju pozniejszych modach modyfikujacych engine gry.

Przeskakiwac wyrwy mozna bylo rozpedzajac sie i biegnac. Mozna bylo jedynie "przeskoczyc" wyrwe tylko na tym samym poziomie lub skoczyc na schodek nizej. Rozwiazanie nawet realistycznie, w pelnym ekwipunku z ciezka bronia nie bardzo jest jak skakac :)
[#4] Re: Doom/Doom 2 - Hell on Earth
Trochę nie kumam, dlaczego wszyscy w czambuł potępiają grę "Fears". To nie jest "lekkie pseudo 3D", tylko pełne 3D (są nawet schody). Pikseloza dokładnie taka sama, jak w AlienBreed 3D (jedynce) i pierwszej wersji Glooma. Czyli żaden koszmar, tylko standard w tamtym czasie. Jest za to nie najgorsza atmosfera i można się w tę grę wciągnąć. Odpuście jej trochę. ;)
[#5] Re: Doom/Doom 2 - Hell on Earth

@Daclaw, post #4

Przyznaję, że "Fears" atmosferę mają fajną i nieźle wciąga, lecz te płaskie potwory są ohydne przez co ma się wrażenie jak gdyby tylko podłoga się obracała a one zawsze nad nią lewitowały patrząc na bohatera ;)
[#6] Re: Doom/Doom 2 - Hell on Earth
"Alien Breed 3D" (niesamowita szybkość grafiki, wspaniała atmosfera i grywalność - niestety kosztem wyglądu i działania na gołej A1200). Atmosfera i grywalność - tak. Niesamowita szybkość grafiki - zdecydowanie nie. AB3D to straszny kloc, przy jakości grafiki jaką prezentuje powinien śmigać na 020, a tymczasem haczy na 030.



I odnośnie do portu DoomAttack. Przeszedłem oba Doomy korzystając z tego portu. Na 68030/42 Mhz i 4MB Fast gra chodziła płynnie na pełnym ekranie i wysokich detalach.
[#7] Re: Doom/Doom 2 - Hell on Earth

@PopoCop, post #6

Jako i ja. Nawet pokusiłem się o zwiększenie rozdzielczości, ale to już chyba na 040/50mHz. Swego czasu oferowałem DoomPacka, porty i masa WAD-ów do Dooma, Heretica i Hexena. Miałem tam ciekawe WAD-y, m.in. chyba WolfenDoom, tak napakowany, że zwalniał.

W żadne 3D tyle nie grałem co w Doomy, nawet Quake mnie nie zassał.
[#8] Re: Doom/Doom 2 - Hell on Earth

@PopoCop, post #6

AB3D to straszny kloc, przy jakości grafiki jaką prezentuje powinien śmigać na 020, a tymczasem haczy na 030.



Ja nie odnoszę takiego wrażenia. Grafika była szybka, choć nieporównywalna do Dooma.
[#9] Re: Doom/Doom 2 - Hell on Earth
W komentarzach do artykułu przewinął sie temat amigowego edytora DEU. Jeśli chcecie zamieścić tutorial na łamach PPA, to mogę go napisać w prostym html'u z obrazkami. Znalazło by się opisanie całego edytora map i ogólny poradnik jak zrobić mapę.
[#10] Re: Doom/Doom 2 - Hell on Earth

@SPECT, post #9

Z chęcią. Zapraszam. Adres mailowy, na który należałoby wysłać materiał na pewno znasz.
[#11] Re: Doom/Doom 2 - Hell on Earth

@mailman, post #10

W takim razie zabiorę się za pisanie w wolnym czasie i za jakiś czas nadeśle materiał do sprawdzenia.
[#12] Re: Doom/Doom 2 - Hell on Earth
Stary temat, ale zagadam tu. Ktoś testował wersję na CD32? Dlaczego nie zapisuje stanu? Do NV Ramu?
[#13] Re: Doom/Doom 2 - Hell on Earth

@don_rafito, post #12

Ktoś testował wersję na CD32? Dlaczego nie zapisuje stanu? Do NV Ramu?


Trzeba zobaczyć ile zajmują SAVE w Doom, podejrzewam, że się nie zmieszczą w tej pamięci ok, racja
[#14] Re: Doom/Doom 2 - Hell on Earth
Poniewaz temat zostal wykopany to ja dodam na dokladke:

24 lata czekalo

Ostatnia aktualizacja: 11.09.2018 17:30:46 przez Phibrizzo
[#15] Re: Doom/Doom 2 - Hell on Earth

@BULI, post #13

To by tłumaczyło zachowanie gry, dajesz save i to znika od razu.
Szkoda, bo dzięki temu, port sporo traci. Inna rzecz to brak możliwości przełączania broni, jest na to sposób, trzeba posłużyć klawiaturą.


Ostatnia aktualizacja: 11.09.2018 21:45:12 przez don_rafito
[#16] Re: Doom/Doom 2 - Hell on Earth

@don_rafito, post #15

Niektóre porty to jest sztuka dla sztuki. Pożytku z nich nie ma żadnego.
[#17] Re: Doom/Doom 2 - Hell on Earth

@Phibrizzo, post #14

ee, czytałem już o tym na Secret Level. Mam prenumeratę Pixela.

Pytanie tylko, czy faktycznie było to umyślne utrudnienie odblokowania sekretu, jak twierdzi Romero, czy też Zero Master odkrył sposób na obejście buga. Tego pewnie nie dowiemy się już nigdy.
[#18] Re: Doom/Doom 2 - Hell on Earth

@snajper, post #17

Inne pytanie, czy ktoś próbował używania kodów? Zadziałały?
[#19] Re: Doom/Doom 2 - Hell on Earth

@don_rafito, post #18

Takie jak np: IDDQD, IDCLIP?
Jasne, pod ADoomem dzialaly.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem