Komentarze do artykułu: Napalm - The Crimson Crisis

[#1] Re: Napalm - The Crimson Crisis
Od pewnego czasu gram w "Napalm" (aktualnie jestem w 12 misji "ludzkiej"), więc mogę pokusić się o kilka uwag dotyczących gry.

1. Moja konfiguracja, czyli AGA+68030/50Mhz+16MB Fast pozwala na komfortową grę w lo-resie (gry w hi-resie nie próbowałem).

2. W grze szwankuje inteligencja jednostek, którymi sterujemy, np. Napalm launcher ostrzeliwuje wrogie pojazdy nie zwracając uwagi, że przy okazji niszczy nasze jednostki stojące w pobliżu wrogich.

3. Niedopracowany jest system zaznaczania/wyboru latających jednostek. Np. aby zaznaczyć śmigłowiec, należy kliknąć na jego cień - często jest to niemożliwe, gdy cień pada na jakiś budynek.

4. Brak możliwości przewożenia żołnierzy pojazdami. Inżynierowie mają często spory kawałek drogi do przejścia (np. by zająć budynek w bazie wroga) i byłoby świetnie, gdyby mogli wsiąść do jeepa i pokonać ten dystans kilka razy szybciej niż idąc na piechotę.

5. Cisza przy poruszaniu się pojazdów, szkoda że nie dodano kilku sampli z dźwiękami silnika.

[#2] Re: Napalm - The Crimson Crisis

@PopoCop, post #1

1. Moja konfiguracja, czyli AGA+68030/50Mhz+16MB Fast pozwala na komfortową grę w lo-resie (gry w hi-resie nie próbowałem).

Przeszedłem Napalma na takim konfigu w hi-res. Wolno, ale można grać.
[#3] Re: Napalm - The Crimson Crisis

@PopoCop, post #1

A.D.2. Akurat to jest tylko przypadek Napalm Launchera. Takie jednostki jak Pyro Tank lub Pyro Unit nie ostrzeliwują własnych jednostek więc AI nie szwankuje!



A.D.3. Spróbuj przypisać jednostki lotnicze do grupy jednostek poprzez naciśnięcie klawisza 1-0. Wtedy klawisze funkcyjne F1-F10 automatycznie zaznaczają taką grupę jednostek.



A.D.4. Ludzie nie posiadają transporterów. Posiadają je za to Roboty, więc zobaczysz je w kampanii Robotów.
[#4] Re: Napalm - The Crimson Crisis
I jeszcze dwie sprawy na marginesie...



1) Brak porządnego wprowadzenia w fabułę gry. Brak intra jeszcze można zrozumieć, ale w instrukcji do gry wprowadzenie ma kilka zdań (!).

2) Na okładce gry widzimy m.in. czołgi Sherman i samoloty F-15. W grze w ogóle ich nie ma
[#5] Re: Napalm - The Crimson Crisis

@PopoCop, post #4

tak konkretnie to F-18 :) ten po prawej właśnie wystrzelił zapasowy zbiornik paliwa :D
[#6] Re: Napalm - The Crimson Crisis

@recedent, post #5

P.S. Jeden F15 też jest, z tyłu nad literą "N" po lewej.
[#7] Re: Napalm - The Crimson Crisis

@PopoCop, post #4

Wczoraj skończyłem "Napalm" (obie kampanie) i jako małe podsumowanie dodam jeszcze kilka spraw do tego, co pisałem wcześniej.



1. Grając robotami kilka razy zdarzyło się, że mój pojazd atakowany przez wroga zamiast wybuchnąć zostawał na planszy jako "dekoracja" (nie można było mu wydać żadnej komendy, ruszyć z miejsca itp).

2. Jednostki Oil tanker czasami nie potrafią same przebyć drogi z wieży do rafinerii i odwrotnie. Odjeżdżają gdzieś w bok i czekają nie wiadomo na co. Jest to szczególnie irytujące, gdy potrzebny jest szybki dopływ gotówki, a co chwila trzeba kontrolować, czy Oil tanker przypadkiem się gdzieś "nie zamyślił".

3. W ostatniej misji robotów Research centre ludzi nie był w ogóle zauważany przez moje pojazdy, a co za tym idzie nie atakowały go. Na szczęście dało się go zniszczyć przy pomocy Nuke missile.

4. Camouflage i Attack UFO - dwie kompletnie nieużyteczne jednostki. Wg instrukcji pojazd pokryty kamuflażem nie jest widoczny dopóki nie wystrzeli. Użyłem kamuflażu na Mobile bombera, który nie strzela, więc powinien zostać cały czas niewidoczny. Efekt był taki, że został on wykryty i zniszczony, gdy tylko zbliżył się do jednostek wroga. Attack UFO najdroższa jednostka w grze, więc teoretycznie powinna zrównać z ziemią pół ekranu. W rzeczywistości nie jest w stanie zniszczyć Command centre wroga, a na inne budynki szkoda go używac (za drogi).

5. Roboty po zniszczeniu krzyczą. Od kiedy to roboty czują ból?
[#8] Re: Napalm - The Crimson Crisis

@PopoCop, post #7

Co do Attack UFO to się nie zgodzę. Jest to bardzo silna broń. Nigdzie nie jest powiedziane, że ma ona siać zniszczenie ze stuprocentową skutecznością.
[#9] Re: Napalm - The Crimson Crisis

@mailman, post #8

Cena Attack UFO sugeruje, że jego siła rażenia jest większa od tańszych jednostek typu Airstrike lub Nuke Missile. W rzeczywistości tak nie jest.

Sam zresztą odradzałeś Attack UFO pisząć:

Nie produkuj AttackUFO. Wygląda bardzo efektownie, lecz jest bardzo drogie i w większości przypadków mniej efektywne niż jeden, tańszy Airstrike. .
[#10] Re: Napalm - The Crimson Crisis

@PopoCop, post #9

Też prawda, ale bezużyteczna do końca nie jest. Jest bardzo efektowna, choć mało efektywna.
[#11] Re: Napalm - The Crimson Crisis
Dopiszę, że tam te moje powyższe dwa posty miały trafić do innego wątku, ale wwaliło je tutaj pomysł

To był wówczas godny następca Dune 2, a gra nadal ma się świetniepomysł
[#12] Re: Napalm - The Crimson Crisis

@PopoCop, post #1

A propo napalmu wyszedł w ogole dodatek?? W reklamach na okladkach byl w zapowiedziach. A ponoc konkurencja byla nasza gierka Exodus - ktorego iles lat temu kupilem od tworcy tej gry :) - przynajmniej jednego z nich na allegro. Ktora lepsza? Czekam na sprzet z naprawy i w ktoras moze zagram:)
[#13] Re: Napalm - The Crimson Crisis

@Iceman27, post #12

Dodatku miało nie być, bo miała wyjść część 2 Napalmu, ale nie wyszłaOK
[#14] Re: Napalm - The Crimson Crisis

@parallax, post #13

No wlasnie nigdzie info nie znalazlem, ale niektore gry sprzedaly sie w tak malych nakladach ze sluch po nich zaginal i tak bylo przewaznie z dodatkami. wiec myslalem ze mozeOK
[#15] Re: Napalm - The Crimson Crisis

@parallax, post #13

Jednak nie masz racji miał byc, na okładce z gry T zero widze napis.
Soon napalm mission disk - new missions and etc, zapowiadaja tu takze Z i Nightlong. Był jednak w planach Pamietam ze czesto datki byly rzadkoscia dla rynku stad myslalem ze moze go przegapilem. Pamietam jak dlugo sie naszukalem Payoff do Cadaver
[#16] Re: Napalm - The Crimson Crisis

@Iceman27, post #15

Ja czytałem, że ma być druga część gry, a dodatku do części pierwszej nie będzie :) Może zmienili później zdanie :)
[#17] Re: Napalm - The Crimson Crisis

@parallax, post #16

no wlasnie nie wiem, nic nie znalazlem na necie a o dwojce w ogole nie slyszalem, myslalem ze moze jest dodatek taka unikalna perełka amigowa. Niestety clickboom nie wiodło sie najlepiej w koncu zyli z amigowcow a ci niestety uciekali na pc i inne platformy.
[#18] Re: Napalm - The Crimson Crisis
Strasznie słaba "recenzja" o ile można to w ogóle nazwać recenzją. Prawie cały tekst to bardziej wrażenia z pokazu/odpalenia/problemów z grą. Nic o samej rozgrywce, grafice, mechanice, wzorach itd:.

Właściwie z tej recenzji nie dowiemy się praktycznie niczego.
[#19] Re: Napalm - The Crimson Crisis

@Fox46, post #18

Super, że jesteś chętny napisać nową wersję, bardziej szczegółową. Gotowy tekst wyślij na adres redakcji (najlepiej jako czysty ASCII plus obrazki).

P.S. Jest cała podstrona PPA poświęcona tej grze. Znajdziesz ją tutaj. Czy dalej za mało szczegółowa?

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2020 16:40:38 przez recedent
[#20] Re: Napalm - The Crimson Crisis

@recedent, post #19

To jakis trol.
Teraz bedzie odgrzebywal giercowe watki sprzed wielu lat i pisal jakies brednie polslowkami...
[#21] Re: Napalm - The Crimson Crisis

@PopoCop, post #1

Chciałem pograć na A4000 z A3660 i mediatorem z voodoo3 i jest dość wolno na 640x480. Ja coś mam powalone w konfiguracji czy po prostu A3660 jest takie wolne?
[#22] Re: Napalm - The Crimson Crisis

@michal_zukowski, post #21

Tak jak sprawdzaliśmy, to wina A3660 niestety. Na normalnych kartach CPU jest OK.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem