Komentowana treść: QScintilla 2 dla AmigaOS 4.x
[#1] Re: QScintilla 2 dla AmigaOS 4.x
Przy okazji tego newsa warto przypomnieć, że Alfkil wykonał niesamowitą pracę przy porcie Qt na AmigaOS 4 i ... pracuje dalej (o czym można przeczytać na Amigans.net) ! :)

Dla tych co sądzą, że Qt jest nieamigowe przypominam, że Qt jest biblioteką, która tworzy wygodny interfejs użytkownika dla tworzonych aplikacji i umożliwia łatwe przenoszenie ich między systemami ! To, że domyślne skórki graficznie różnią się od Re-Action lub MUI nie oznacza, że jest to biblioteka nieamigowa.
[#2] Re: QScintilla 2 dla AmigaOS 4.x

@Klub Amigi RNS, post #1

Zależy co rozumiesz przez pojęcie "amigowości". Qt jako takie jest portem z systemu obcego - więc amigowe nie jest (jako takie). Jeżeli jednak jest zgodne z filozofią i wytycznymi C= (biblioteka, locale itp), to staje się "amigowe" w sensie używania.
[#3] Re: QScintilla 2 dla AmigaOS 4.x

@Klub Amigi RNS, post #1

Proszę, pokaż mi które punkty Amiga Style Guide (wraz z opisanymi tam rzeczami na przyszłość) są zgodne z tym co reprezentuje QT. Następnie porównaj to co reprezentuje MUI i Reaction.

QT jest fajną biblioteką i powiem, że zazdroszczę posiadaczom OS4 to że ją mają, ale nijak tej biblioteki amigową nazwać nie można.
[#4] Re: QScintilla 2 dla AmigaOS 4.x

@Klub Amigi RNS, post #1

Ja na takie Qt patrzę z dwóch punktów widzenia i przez to mam dwie skrajnie różne opinie o niej.

Jako pseudo-programista chciałbym poznać tę bibliotekę i czasem jej użyć, bo cenię sobie przenośność, znajomość jej przydaje się w "normalnym" świecie. Dzięki takiemu rozwiązaniu mógłbym klepać także GUI-owi rzeczy na dowolnym systemie (w tej chwili robię to na MorphOS, Windows, MacOSX zmieniając tylko jeden wiersz w źródłach).

Jako użytkownik MorphOS-a setki razy wolę używać softu z GUIem pod MUI. Nienawidzę różnorodności GUI na jakimkolwiek systemie. Cenię sobie jednolite GUI we wszystkich programach. Zarówno na MacOSX, Windows jak i MorphOS ten netywny systemowy GUI zawsze najfajnie chodził. Jakoś zawsze tak tworzone gadżety najlepiej reagują, nie ma przymierania. Człowiek po prostu czuje, że tam pod spodem nie ma kilku warstw tłumaczących sobie sygnały jakie nadchodzą z myszy, klawiatury czy czegokolwiek innego.
[#5] Re: QScintilla 2 dla AmigaOS 4.x

@MDW, post #4

w tej chwili robię to na MorphOS, Windows, MacOSX zmieniając tylko jeden wiersz w źródłach

To w czym to piszesz?
[#6] Re: QScintilla 2 dla AmigaOS 4.x

@smith, post #5

MorphOS: C++, TinyGL, SDL
Windows: C++, OpenGL, SDL i opcjonalnie OpenAL
MacOSX: C++, OpenGL, SDL i opcjonalnie OpenAL
iOS: C++, OpenGL, OpenAL

Te moje śmieci to raczej małe rzeczy 3D (gry albo proste narzędzia typu edytor particli) i żadnego GUI jaki widać w programach użytkowych nie potrzebuję. Chociaż jakieś tam klasy do udziwnionego menu czy fontów (też w 3D) sobie napisałem, bo to się w grach przydaje.

W tej chwili piszę najczęściej na MorphOS. Ale projekty są przerzucane między platformami niemal codziennie i wszędzie się kompilują i działają tak samo. Wymaga to trochę dyscypliny ale się da. :)

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2011 15:22:30 przez MDW
[#7] Re: QScintilla 2 dla AmigaOS 4.x

@MDW, post #6

Rozumiem, dziękuję za odpowiedź.
[#8] Re: QScintilla 2 dla AmigaOS 4.x

@MDW, post #6

O, widzę, że kolega wreszcie porzucił pisanie na iOS prawie całkowicie w Objective C/C++ a zaczął w jedynym słusznym C++ plus drobiazgi w Objective jak wszyscy? :)

A żeby było trochę na temat to czy Scintilla sama z siebie oferuje jakiekolwiek wsparcie dla Code completion, czy to raczej tylko kolorowanko-foldowanko?
[#9] Re: QScintilla 2 dla AmigaOS 4.x

@Masta Krishna, post #8

O, widzę, że kolega wreszcie porzucił pisanie na iOS prawie całkowicie w Objective C/C++ a zaczął w jedynym słusznym C++ plus drobiazgi w Objective jak wszyscy?

Tym sposobem mogę klepać na MorphOS i tylko przenosząc pliki kompilować na Windows, iOS, MacOSX. Każda z platform ma od 2 do 8 specyficznych dla siebie plików, których właściwie nawet nie zmieniam. To jest możliwe właściwie tylko w grach w których nie wykorzystuje się systemowego GUI i zbyt wielu mechanizmów specyficznych dla systemu. Stąd SDL w komputerowych wersjach i wszędzie własne sposoby na robienie wszystkiego. :) Ale jak będę chciał użyć GamesCenter czy zastąpić moją klawiaturę dotykową czymś normalnym z iOS to już przestanie to być uniwersalne. Jak ktoś robi takie normalne aplikacje to jednak znacznie wygodniej jest w Objective-C. A nawet jest to wręcz obowiązkowe. No ale mnie nigdy nie ciągnęło pisanie takich aplikacji. Ja czuję się jak w raju jak mam czarny ekran, coś do dźwięku, OpenGL i C++. No i jeszcze jakieś sposoby na odbieranie sygnałów od użytkownika (klawiatura, mysz, ekran dotykowy, joystick czy cokolwiek innego). Takie niedzisiejsze zboczenie. :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem