Komentarze do artykułu: Miecze Valdgira 2 - Amiga, Atari, C64

[#1] Re: Miecze Valdgira 2 - Amiga, Atari, C64
swietna gra w wersji C64 mam ja na cartrige'u :-]
[#2] Re: Miecze Valdgira 2 - Amiga, Atari, C64
O wersji na Atari można powiedzieć tyle, że jest nieco "brzydsza" (mniej kolorowa) niż amigowa, ale gra się w nią całkiem dobrze. Nie ma motywów ze skokami co do piksela, nawet na najwyższym poziomie trudności każdy przeciwnik jest spokojnie do wyminięcia wyłącznie przy użyciu refleksu i zręczności. Po prostu da się w to grać. Podobnie jak autor amigową pomyłkę odradzam i także zachęcam do poznania wersji na C=64, dorzucając jeszcze do tego oryginalną na małe Atari. Wbrew temu co napisał Sebastian są jednak pewne różnice w przedmiotach, miejscach ich znalezienia oraz spożytkowania.


Ostatnia aktualizacja: 27.11.2011 22:26:26 przez cpt. Misumaru Tenchi
[#3] Re: Miecze Valdgira 2 - Amiga, Atari, C64

@cpt. Misumaru Tenchi, post #2

Jako autor grafiki na C64 chyba nie zdradzę tajemnic handlowych jak powiem że grafika do tego powstała dość spontanicznie. Tzn Pan TimSoft z Koszalina zamawiał gierki więc robiło się to co wiadomo było że będzie się sprzedawało. Zgłosiliśmy się z kolegą, że zrobimy te Miecze bo ich jeszcze nie ma na C64 (tzn kolega się zgłosił a mnie potem poprosił o grafikę) i tak się zaczęło...
Grafika powstała dość szybko a wytyczne jakie miałem to - ma być zbliżone do oryginału z Atari i Amigi ale nie musi być identyczne. Ma mieć ładny intro screen i tyle... nie było mowy o jakimkolwiek ścisłym trzymaniu się oryginału.
Cała grafika powstała w któreś wakacje ale nie pamiętam czy w 94 czy w 95.
Kolega Zephyr, który to kodował zrobił do tego fajny edytor map do leveli i z tego co pamiętam sam układał całą mapę do gry...
Legenda miejska głośi że do tej i innych gierek Zephyr napisał sobie nie tylko edytor ale i taki quasi system operacyjny (na C64 z rozszerzeniem pamięci do 512 kb) gdzie z lini komend wydawało się polecenia np do wgrania do pamięci grafiki, muzyki, linkowania tego itp itd... z rozszerzeniem pamięci dawało się całkiem ładnie na tym pracować.
Zresztą ta legenda jest potwierdzona - sam widziałem ten jego systemi - fajna sprawa.
[#4] Re: Miecze Valdgira 2 - Amiga, Atari, C64

@carrion, post #3

grafika dla mnie zajebista, lepsza niż w wersji amigowej
[#5] Re: Miecze Valdgira 2 - Amiga, Atari, C64

@carrion, post #3

carion czy to jest 16 kolorow czy jakis specyficzny tryb - gdyz wydaje sie bardziej kolorowa niz w innych grach C64 a chyba paleta jest taka sama wszedzie ?
[#6] Re: Miecze Valdgira 2 - Amiga, Atari, C64

@HOŁDYS, post #5

to jest najbardziej klasyczny z możliwych trybów graficznych c64 - tzw multikolor czyli 16 kolorów z czego w każdym kwadracie 4x8 pixel mogą być 3 różne kolory z palety 16 kolorów + 1 kolor wspólny.
pixele są prostokątne

spostrzeżenie może brać się stąd że zazwyczaj gry robione były w tzw trybach znakowych gdzie kolorów można użyć mniej.


Ostatnia aktualizacja: 28.11.2011 13:01:03 przez carrion
[#7] Re: Miecze Valdgira 2 - Amiga, Atari, C64

@carrion, post #3

carrion, odwaliliście kawał świetnej roboty. Ale mieliście też mądre wytyczne: "ma być zbliżone do oryginału z Atari i Amigi ale nie musi być identyczne." Tak powinno się robić dobrą konwersję - biorąc pod uwagę możliwości sprzętu i dostosowując do nich grę, zamiast szarpać się na siłę z przeniesieniem wszystkiego co do piksela.
Miecze Valdgira II były jedną z tych polskich gier, do których się wówczas modliłem (tuż obok tytułów takich jak Drip, Slaterman, Shaman czy Eternal). Nie żałuję ani grosika wydanego na oryginały i cieszę się że internet pozwala mi dziś osobiście przesłać przynajmniej jednemu z was słowa uznania. Te 15 lat temu byliście jednymi z ludźmi którzy nakręcali moje marzenia, za co będę wam wdzięczny do grobowej deski.

Ostatnia aktualizacja: 28.11.2011 13:47:55 przez cpt. Misumaru Tenchi
[#8] Re: Miecze Valdgira 2 - Amiga, Atari, C64

@cpt. Misumaru Tenchi, post #7

@Tenchi
Dzięki za te słowa.
Przy Eternalu nasiedziałem się bardziej niż przy Mieczach, a Shaman poszedł praktycznie z automatu... i IMO jest najgorszą naszą grą, ale co tam... W przygotowaniu była jeszcze jedna platformówka ale nie skrolowana - robiona przez kolegów z Agony... Sporo fajnej grafy tam zrobiłe, ale jakoś nigdy sięto nie ukazało. Na CSDB jest chyba preview, ale nie pamiętam jak to się nazywało.

Generlanie - fajnie przeczytać że komuś się moja robota podoba. To dodaje chęci aby dalej działać... teraz szukam natchnienia aby w końcu coś na AGAcie napixlować.
cArrion
[#9] Re: Miecze Valdgira 2 - Amiga, Atari, C64

@carrion, post #8

Shaman najgorszy, przeraża mnie to co mówisz... Eternal jest świetny, ale chyba najtrudniejszy, wymaga momentami wręcz małpiej zręczności i doskonałego panowania nad bohaterem (wysokość skoków, odpowiednie obliczenie odległości, błyskawiczna reakcja na pojawiających się przeciwników). W Shamanie zaś co najwyżej niektóre poziomy mogą sprawić niespodziankę, gdy pójdziemy nie tą drogą co trzeba i na skutek konieczności wracania się po dwa razy zabraknie nam czasu. Ale jeżeli nie stracimy żyć na głupoty, to chyba śmiało starczy ich na poznanie tych etapów, a co za tym idzie przejście gry za pierwszym razem. I właśnie chyba paradoksalnie przez to uproszczenie w stosunku do Eternala, Shaman wciąż jest jedną z najczęściej dziś odpalanych przeze mnie gier tego typu na emulatorze C=64, przy Creatures czy Mayhemie.
Preview sobie znajdę przy okazji przeglądania całości zasobów CSDb, dzięki za uczulenie na niego.
No i cóż, jeszcze raz dzięki wam wielkie za to co robiliście. Naprawdę się cieszę że mogłem to napisać osobiście. Czekam na ewentualne nowe pozycje, a w stare będę się zagrywał do końca świata.


Ostatnia aktualizacja: 29.11.2011 20:17:15 przez cpt. Misumaru Tenchi
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem