Komentarze do artykułu: Commodore A2410 - U of Lowell High Resolution Graphics Display Board

[#1] Re: Commodore A2410 - U of Lowell High Resolution Graphics Display Board
swietny tekst!
[#2] Re: Commodore A2410 - U of Lowell High Resolution Graphics Display Board
Jaka jest predkosc procesora graficznego? Czy dalby rade np dekodowac np film w mpg lub tylko mp3 (choc poodejrzewam zeraczej za duzo wymagam od tej karty)
[#3] Re: Commodore A2410 - U of Lowell High Resolution Graphics Display Board
Fajny opis, dowiedziałem się wielu ciekawych rzeczy OK
[#4] Re: Commodore A2410 - U of Lowell High Resolution Graphics Display Board
Kawał dobrego tekstu. Świetnie się czytało.OK
[#5] Re: Commodore A2410 - U of Lowell High Resolution Graphics Display Board

@Phibrizzo, post #2

Jaka jest predkosc procesora graficznego?


Ciężko porównać wydajność do typowych procesorów, TIGA jest zbyt "inna". Jak napisałem w tekście, procesor jest taktowany 50MHz, co jest całkiem sporo jak na rok produkcji tej karty, ale ciężko przełożyć to na jego faktyczną moc obliczeniową. Pod WB karta działa dość wolno, ale to zwalałbym raczej na kiepskie sterowniki. Tutaj można obejrzeć ciekawy filmik propagandowy na temat tego układu. Tylko znów nie pokazuje on faktycznych możliwości układu - te można obejrzeć we wspomnianych grach arcade (Motral Kombat I-III, Hard Drivin, NARC...).

Czy dalby rade np dekodowac np film w mpg lub tylko mp3


Za dużo wymagasz od tej karty ;). Dekodować mp3 teoretycznie można, ale najpierw trzeba by było wysłać, zakodowany strumień mp3 do karty, dekodować go na niej, a później wysyłać zdekodowane dane po szynie Zorro znów do RAMu Amigi (zawracanie głowy). Poza tym GSP raczej nie dałby rady dekodować z pełną jakością w czasie rzeczywistym.
[#6] Re: Commodore A2410 - U of Lowell High Resolution Graphics Display Board
Dobry artykuł i dobre zdjęcia. OK
[#7] Re: Commodore A2410 - U of Lowell High Resolution Graphics Display Board
Dobra robota- fajne podejście do tematu OK
[#8] Re: Commodore A2410 - U of Lowell High Resolution Graphics Display Board
strim:
Że się tak głupio zapytam - skąd Ty to wszystko wiesz? :)
[#9] Re: Commodore A2410 - U of Lowell High Resolution Graphics Display Board

@MDW, post #8

Ależ ja tu nic odkrywczego nie napisałem. Cała ta wiedza jest dostępna na talerzu w istniejącej dokumentacji, datasheetach układów, w internecie na różnych stronach, w kodzie sterowników . Wystarczy ją scalić i umieć wyciągać wnioski.
[#10] Re: Commodore A2410 - U of Lowell High Resolution Graphics Display Board

@strim, post #9

Kart opartych na architekturze TIGA było oczywiście więcej, tyle, że opartych na nowszym GSP (020) i ukierunkowanych na obróbkę wideo. Jednak większość tych kart to wielka rzadkość głównie ze względu na cenę. Kiedyś był news w MA, w którym pisano, że taki Vivid24 kosztował tyle co trzy A3000.
[#11] Re: Commodore A2410 - U of Lowell High Resolution Graphics Display Board

@strim, post #9

Nie kłóć się! Chyba ja lepiej wiem czy się się znasz czy nie. ;) :) Ja gdybym taką dokumentację od tyłu czytał to bym się nie skapnął. :)
[#12] Re: Commodore A2410 - U of Lowell High Resolution Graphics Display Board
Świetna rzeczowa recenzja OK Nie wiem dlaczego wcześniej jej nie widziałem...
[#13] Re: Commodore A2410 - U of Lowell High Resolution Graphics Display Board

@flops, post #12

Rewelacyjna karta.OK
[#14] Re: Commodore A2410 - U of Lowell High Resolution Graphics Display Board
Metodą "revers-linkowania" zwracam uwagę na wątek kolegi BULI gdzie znaleźć można informacje o zastosowaniu architektury TIGA w Virtual Reality
[#15] Re: Commodore A2410 - U of Lowell High Resolution Graphics Display Board
Enhanced Upgraded Programmable Display Generator (EUPDG) który znajdziemy w F-16 z MLU jest oparty na TMS 34020, na doczepkę wrzucili i960 20MHz
[#16] Re: Commodore A2410 - U of Lowell High Resolution Graphics Display Board

@strim, post #5

najpierw trzeba by było wysłać, zakodowany strumień mp3 do karty, dekodować go na niej, a później wysyłać zdekodowane dane po szynie Zorro znów do RAMu Amigi

Te zdekodowane dane to jakieś 170 kB/s, zakodowany strumień - z 10x mniej. Nawet jak na możliwości ZorroII, to nie są powalające liczby.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem