Komentowana treść: Co nowego w MorphOS 3.0?
[#1] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?
Fajny artykuł np. dla mnie, bo jestem teraz odcięty od MOSa. Podgląd plików video w ikonce - super bajer :) Upoluję taniego maka w UK to się pobawię :)
[#2] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?
Czy to są wszystkie zmiany w 3.0?

Ostatnia aktualizacja: 16.06.2012 11:28:24 przez reactor
[#3] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?

@reactor, post #2

Pełną listę masz tutaj.
[#4] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?

@kjb666, post #1

Podgląd filmów w ikonce fajna sprawa i bardzo fajnie w mosie działa :)
... inna sprawa, że moim zdaniem numerek 3.0 to chyba trochę za dużo... z drugiej strony jednak, taka obsługa pierwszego laptopa wśród amisystemów PPC to jednak jest dosyć rewolucyjna sprawa. Planuję zakup lapka jabłkowego, ale dopiero gdy pojawią się MOSowe sterowniki 3d i karty wifi w nim.
[#5] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?

@wali7, post #4

numerek 3.0 to chyba trochę za dużo

Tylko o ile założymy, że numerek musi być jakoś związany ilościowo z nowościami w systemie. Zdarzenie "MorphOS po raz pierwszy na laptopie" było po prostu dobrą okazją do zwiększenia tego numerka, tak czy inaczej kiedyś by do tego doszło. Zobacz jak radośnie sobie numerki podwyższają twórcy przeglądarek WWW...
[#6] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?
krótko i konkretnie. swoją drogą bardzo małe są te ikonki z podglądem nawet w powiększeniu.
[#7] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #6

Małe?



Jak chcesz większe, to odpal w MPlayerze
[#8] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?

@recedent, post #7

pewnie, że małe (w Ambiencie jest max 64 piksele), a dla przykładu w OSX możesz ustawić 128 piksele.
[#9] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #8

Weź i policz piksele. Na moim shocie masz ich równo 154x81.
[#10] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?

@recedent, post #9

zmyliło mnie to co pisze w ustawieniach Ambienta dla ikonek "64 x 64". nie zmieniam zdania, że są małe.
[#11] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?

@reactor, post #2

nie, ale niektore zmiany jak np kompletnie od nowa zaprojektowany i napisany system 3D sa dla uzytkownika niewidoczne (poza nowymi bledami i wieksza wydajnoscia).
[#12] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?

@kiero, post #11

A co ze sterami 3d dla lapków ?
[#13] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?

@Sventevith, post #12

Ale to przy okazji napisania od nowa systemu 3D nie został on przystosowany do grafiki w laptopach?
Na kiedy spodziewana jest w takim razie obsługa 3D w laptopach?
[#14] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?

@XaVeR, post #13

Niemiecka firma Runesoft zamknęla swój sklep z grami dla MorphOS:

http://www.rune-soft.com/shop.htm

Po tej informacji w zasadzie przestałem myśleć o kupienniu MorphOS.

http://en.wikipedia.org/wiki/RuneSoft



Ostatnia aktualizacja: 16.06.2012 19:29:02 przez gbudny
[#15] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?

@XaVeR, post #13

zostal przystosowany do nowszych kart graficznych. poprzedni system (api dla sterownikow) kompletnie sie do tego nie nadawal. w laptopach ciagle zostaje kwestia sterownika ktory pojawi sie w jednej z nastepnych wersji.
[#16] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?

@gbudny, post #14

Naprawdę myślałeś o zakupie systemu przez pryzmat wyłącznie gier? Jakoś nie wierzę.
[#17] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?
super artykuł, podoba mi się prezentacja MorphOS i pokaz możliwości - przez takie artykuły coraz bardziej interesuje mnie ten system, coraz bardziej zastanawiam się nad jego wypróbowaniem i ewentualnym zakupem, mimo że dotąd myślałem jedynie o AROSie
[#18] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?

@Ender, post #16

Wsparcie producentów takich, jak Runesoft jest dla mnie istotne, ponieważ przeportowali kilka popularnych gier do MorphOS i mogli zrobić znacznie więcej dla tego systemu. Niestety zainteresowanie użytkowników MorphOS raczej nie było znaczące, ale ta sama sytuacja była w przypadku użytkowników AmigaOS, Zeta OS, Linux x86 oraz Linux PPC (Nie wiem, jak w przypadku Windows). To przykre, że MorphOS utracił takiego popularnego producenta, jak Runesoft na rzecz Mac OS X oraz teraz iOS. W sumie to fajnie uruchomić popularne gry na egzotycznych systemach operacyjnych np. MorphOS. Do dziś posiadam 4 gry tej firmy, ale w wersji dla Linuksa i 3 z nich są dostępne dla MorphOS, ale już nie w sklepie tej firmy. Trochę poza tematem to czasem niesamowite, że czytam o popularnych oficjalnych komercyjnych grach dla systemów, jak MorphOS, AmigaOS, ale także Zeta OS, Linux PowerPC, Linux Alpha oraz Linux Sparc.

Ostatnia aktualizacja: 16.06.2012 22:49:17 przez gbudny
[#19] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?

@gbudny, post #18

nie mogę się wypowiadać w imieniu użytkowników systemów amigowych, ale jeśli chodzi o linuksiarzy to jest fatalna klientela

totalne rozbestwienie (przynajmniej w Polsce) i przekonanie, że wszystko się jaśnie panom za darmo należy, i jeszcze opluć można

żadna firma nie wyżyje na oferowaniu softu pod linuksy, chyba że coś wyspecjalizowanego ma jakiś wąski rynek - np. kioski internetowe, itp.

nie dziwie się, że firma Runesoft nastawiła się na makówkowców - może i to snobistyczne grono, ale nauczone wydawać pieniądze - firma się z uśmiechów i gratulacji nie utrzyma, ale musi sprzedawać produkt

jasne, że wsparcie takiej firmy ma jakieś znaczenie dla niszowego systemu
[#20] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?

@rwks, post #19

Przecież to "wycofanie się" to i tak było potwierdzenie tego co od dawna było wiadome. Jaką grę ostatnio przeportował dla MorphOSa RuneSoft? Kiedy to było? Czy aby nie Airline Tycoon w lutym 2007?
[#21] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?

@rwks, post #19

Myślę że rynek gier na komputery plajtuje w calości. Zostają tylko konsole. I nie zmienię zdania. W angielskich sklepach półka z oprogramowaniem na PC to dosłownie jeden regał o szerokości 1,50 metra, a cała reszta to konsole (PS3/XBOX/WII).

Portów powinno się pokazywać więcej na Morph OSa.
Poza tym mam wrażenie że twórcy gier też są niszczeni przez swoich dystrybutorów...Wysysają z nich miliony zostawiając ochłapy....
[#22] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?

@recedent, post #7

Bardzo ładna skórka, można wiedzieć jak sie nazywa?
[#23] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?

@Wojox, post #21

Zgadza się. W sumie nie rozumiem dlaczego wielkie firmy mające markę nie sprzedają online bez pośredników. Rozumiem, że jak zaczynały to musiały korzystać z sieci sklepów, ale teraz w dobie Internetu.
[#24] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?

@luk, post #22

Ta jasna to: erox, a ta czarna: Nox. Obie są standardowo w MOSie. A ta w poście 7, to efekt twórczości Recedenta.

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2012 17:13:53 przez AS
[#25] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?

@rwks, post #19

Cóż, zwykłych użytkowników Linuksa, którzy kupują dla niego gry lub aplikacje są tysiące, a natomiast są miliony osób, którzy traktują go jak darmową zabawkę. W zasadzie spora część z nich jest przywyczajona przez producentow do darmowych instalatorów do gier z Windows, a firmy stojące za Wine także liczą na pieniądzę ze sprzedaży komercyjnych wersji tej aplikacji i nie zamierzają się z tego wycofać. Producenci, którzy oferują standardowe aplikacje dla Linuksa jest wielu, ale mają często gorsze wyniki sprzedaży, jeśli sprzedają gry lub aplikacje jako pojedyńcze wersje dedykowane wyłącznie dla Linuksa. W tej sytuacji przykładowo sukces HIB nie jest niczym niezwykłym, ale daje producentom gier indie nadzieję na zarobienie trochę większej gotówki i zmianę obecnej sytuacji.

Nie wiem jak dokładnie wygląda sytuacja w przypadku MorphOS.
[#26] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?

@gbudny, post #25

To ja Ci powiem. Są dwie debeściarskie firmy: kiero i bigfoot - zrobiły tysiąckroć więcej sensownych portów gier na mosa niż runesoft, czy jak im tam.
[#27] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?

@fazior, post #26

dokładnie OK
[#28] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?

@luk, post #22

Nazywa się "Zawijas". W wersji beta można ja pobrać stąd. Jeśli natrafisz na jakieś problemy/bugi z użytkowaniem to wal na priva.

P.S. Okno w poście 7 jest nieaktywne. Aktywne są niebieskie/niebieskoszare. Zresztą - sam zobaczysz.
[#29] Re: Co nowego w MorphOS 3.0?

@recedent, post #28

Dzięki, jak tylko znajdę czas to wypróbuję na pewno:) Pozdrawiam
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem