[#12]
Re: Wywiad z Jarosławem Gruse
@MDW,
post #7
Pinball Dreams to od A do Z "garażowa" produkcja. 5 bardzo mlodych ludzi stworzylo gre i podwaliny wartego dzis setki milionow dolarow przedsiebiorstwa.
Warto przeczytac artykul w 26 Retro Gamerze na temat genezy powstania swietnej trylogii DICE.
Tworcy Stardusta nadal go robia / nie tylko/ :) jako HauseMarque. Oj wersja na Vitę jest przezajebista :)
A gwoili sprostowania, w latach 90-93 studia tworzące gry w Europie, w niczym nie przypominały potężnego biznesu jaki mamy dziś. W większości gry na amigę tworzone były przez amatorów-zapaleńców, w bardzo podobny sposób do tego jak gry tworzyli Polacy po 95 r na Amigę.
Pisnie o pracy w firmach, w zorganizowany sposób , w Europie ???? W tamtych latach, nie licząc wyjątków takich jak RARE, owczesne tworzenie gier dzis opisalibysmy jako amatorskie.
A roznice w jakosci gier , powiedzmy, zachodnio-europejskich od polskich mozna tlumaczyc nie tym , ze powstawaly w firmach czy tym, ze mialy spore budzety, a po prostu niebotycznie wiekszym rozumieniem tematu "gier komputerowych". David Braben, Geoff Crammond, Archer MacLean, David Perry czy bracia Stamper etc, to owczesnie osoby szeroko doceniane, nie tylko w srodowisku graczy, majace wielki wplyw na wielu tworcow gier(i nie tylko). Know How dot. gier byl na nieporownywalnie wiekszym poziomie niz w Polsce. Nie kasa, a zrozumienie tematu czym sa i jak tworzyc gry video gry zachodnio-europejskie powodowaly te kolosalne roznice. Choc w porownaniu do USA czy Japonii, zachodnioeuropejska branza gier na poczatku lat 90 to amatorska zabawa i nic wiecej :)
a co do wywiadu. Jakie pytania takie nan odpowiedzi doroslego faceta. Swietny gosc !!!!!
Ostatnia aktualizacja: 03.09.2012 20:29:53 przez michalmarek77