Komentowana treść: Amiga i gry, które nie nadeszły
[#1] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły
Ja moglbym jeszcze dodac Soccer3D i Limes inferior.
Jak bede mial przy sobie Amige to postaram sie o jakies zrzuty ekranu.
[#2] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@stefkos, post #1

Bardzo poprosimy. Zrzuty ekranu, wersje preview. Dotyczy to wszystkich, którzy cokolwiek stworzyli. Sprawmy, aby to nie zginęło.
[#3] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@mailman, post #2

"Sprawmy, aby to nie zginęło."

Tylko po co?
Jak pokazuje praktyka nikt nie dokonczy cudzych gier, bo nie oplaca sie grzebac w cudzym kodzie, nie uzyje cudzej grafiki, bo mu zaraz autorzy proces wytocza itp..
Takie nigdy "nie powstale" gry to tylko swego rodzaju ciekawostka, nie majaca zadnej wartosci.
Po prostu nic sie z tym juz nie da zrobic i nie ma wiekszego sensu podniecanie sie tymi niedorobkami.
[#4] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@selur, post #3

Taki "Franko" chyba nie jest nazwą zastrzeżoną ? Na upartego dałoby się zrobić "dwójkę"
[#5] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@selur, post #3

Zwłaszcza Franko 2, jedynka budziła mój niesmak i politowanie. Nie czepiam się grafiki, którą biją na głowę rysunki z Władców Móch, ale rodzaj kopaniny prezentuje wyjątkowe beztalencie. Od razu widać nasz polski klimat. Może ktoś się w to zagrywał na "śmierć", ja pamiętam że wstyd było to pokazać kolegom.
[#6] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@Wojox, post #5

Zwłaszcza Franko 2, jedynka budziła mój niesmak i politowanie. Nie czepiam się grafiki, którą biją na głowę rysunki z Władców Móch, ale rodzaj kopaniny prezentuje wyjątkowe beztalencie. Od razu widać nasz polski klimat. Może ktoś się w to zagrywał na "śmierć", ja pamiętam że wstyd było to pokazać kolegom


100% racji, tez uwazam ze nie ma co zalowac. Z drugiej strony dziwie sie jak w ogole ten gniot mogl odniesc jakikolwies sukces. Przyjecie tej gry przez pecetowych graczy, co jest opisane w "Bajtach Polskich", zdecydowanie blizsze jest temu na co Franko zaslugiwal.
Abstrahujac autor tekstu nie pierwszy juz raz zreszta bladzi po malo waznych tematach pobocznych zupelnie omijajac najsmaczniejsze kaski. Oczywiscie wyjatkiem jest "Kontakt" ktory gdyby zostal skonczony mial szanse stac sie polskim "Mystem". Brak natomiast jakiejkolwiek wzmianki o "Tajemnicach Usticu" (moim zdaniem realne szanse na miejsce w TOP 3 polskich przygodowek), czy kilku naprawde ambitnych projektach grupy D6. Dodam ze rzeczy o ktorych pisze byly w stadium naprawde rokujacym (chociazby demowersji) a nie rysunkow koncepcyjnych jak wspomniane pinballe.
[#7] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@Wojox, post #5

Gra przeciętna, ale miała w sobie coś - polskie klimaty :)
A muzyczka wymiatała i do dziś czasem sobie puszczam moda z Franko.
[#8] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@selur, post #3

Lekko dawno temu (w czasach ACP), byl tam link do demka Soccer3D i to co tam bylo zrobilo na mnie duuuze wrażenie.
[#9] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@selur, post #3

Takie nigdy "nie powstale" gry to tylko swego rodzaju ciekawostka, nie majaca zadnej wartosci.


I to jest wystarczający powód.
[#10] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@selur, post #3

Ale to mnie trochę dziwi, bo skoro niektórzy robią porty gier z innych platform bez zezwolenia, to jaki problem jest z dokończeniem czegoś co nie zostało w ogóle wydane.
[#11] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@Duracel, post #10

Lenistwo/brak czasu/chęci/lepiej żreć się co jest Amigą a co nie - niepotrzebne skreślić
[#12] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@Duracel, post #10

"..problem jest z dokończeniem czegoś"

Owo dokonczenie najczesciej wiaze sie ze zrobieniem pozostalych 80% gry. Ja osobiscie wybralbym zrobienie wlasnej od zera, niz tzw. "dokonczenie" cudzej.
[#13] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@mailman, post #9

Dla mnie to również wystarczy ;)
[#14] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły
Gry grami, ale najbardziej szkoda że nie wyszedł kolejny Deluxe Paint który miał być przepisany na PPC i system graficzny obsługujący karty GFX na Amidze. EA długo zwlekało z wypuszczeniem kolejnej wersji aż Commodore się określi, ale C padło i wydano tylko to co było czyli DP 5.2. :( Taki program, tak marnie skończył. :(

Ostatnia aktualizacja: 19.01.2013 19:25:54 przez Deftronic/...
[#15] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@Deftronic/..., post #14

Przepisanie DP na PPC w praktyce nic by nie dało, a brak działania DP na kartach GFX fakt szkoda.
[#16] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #15

DPaint w jakimś tam stopniu działa pod MOSem, więc i na kartach GFX :)
[#17] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły
Generalnie żal mi jest każdej gry która miała szansę ukazać się na amidze, zwłaszcza tych które zapowiadały się naprawdę świetnie albo były w zaawansowanym stanie produkcji. Być może teraz są to tylko ciekawostki, ale dla mnie są to prawdziwe skarby. Dowody na kreatywność ludzi i ich pasję do tworzenia.

Polskie nie ukończone gry to jedynie mała kropla w morzu tego co mogło się pojawić. O kasacji przesądził rynek i nie opłacalność produkcji, czasem bywa tak że lepiej skierować ludzi do pracy nad jednym tytułem, drugi zawiesić, albo zrezygnować z robienia dwóch gier tego samego typu aby nie zaniżały swojej sprzedaży. Czasem po prostu ludzie się nie dogadują i rozpada się studio, życie, nie przewidziane wypadki jak utrata jedynego backupu itp...
[#18] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@kjb666, post #16

Facet który pisał Deluxe Painta - znaczy od wersji 4 wzwyż - wspominał, że czekali z kompilacją i dodaniem obsługi systemu GFX, aż Commodore zdecyduje się jaką rodzinę procesorów RISC wybierze po 68xxx. Przepisanie Deluxe P. na wybrany przez Commodore procesor RISC, z obsługą systemu kart GFX, wprowadziłoby ten program w nowe czasy. Myślę też, że szybciej i sprawniej by działał. A tak, podobnie jak SCALA, już na wieki został przypisany do czasów klasycznej Amigi i jej chipsetu. Szkoda programu. :(
[#19] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@Gżegżółka, post #17

Ja miałem 2 nieukończone tytuły w AMOSie.
- gra handlowa, podróż po świecie, budownie plantacji, handel akcjami, złotem (padły wszystkie grafiki bo miałem zainstalowany PowerPackerPatch i jakimś cudem spakowały się podwójnie, przez co 1/2 obrazka była normalna, reszta śmieci, grafik po tej sytuacji się poddał, nie chciało mu się wszystkiego rysować od nowa, a było tego sporo).

- gra przygodowa point and click, coś jak seksmisja na XL/XE, było dużo lokacji gotowych, grafika w 640x512 16 odcieni szarości. Gra już działała, 3/4 lokacji było gotowych, w sumie 3 dyskietki grafiki, akcja działa się na łodzi podwodnej. (nie pamiętam co było powodem przerwania prac, ale potem nie było już chęci aby do tego wrócić).
[#20] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@Deftronic/..., post #18

Potęgą SCALI był właśnie chipset (płynny scroll) i PAL :)
Gdyby scala potrafiła jeszcze eksportować prezentacje do pliku video w dowolnej rozdzielczości, to by już było coś :)
[#21] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@kjb666, post #19

I gdzie masz te projekty? Może warto udostępnić? Może ktoś dokończy? A może ty sam?
[#22] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@kjb666, post #20

Gdyby scala potrafiła jeszcze eksportować prezentacje do pliku video w dowolnej rozdzielczości, to by już było coś

Zważywszy, że docelowo Scala współpracuje z genelokiem to podejście do nagrywania od tej strony (strony Scali) jest raczej chybionym pomysłem.
[#23] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@BULI, post #22

to podejście do nagrywania od tej strony (strony Scali) jest raczej chybionym pomysłem.


Kiedyś tak, dzisiaj kiedy VHS odszedł w niebyt - wręcz przeciwnie.
[#24] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@kjb666, post #23

Kiedyś tak, dzisiaj kiedy VHS odszedł w niebyt - wręcz przeciwnie.

No właśnie w tym cała rzecz nasza Scala to oprogramowanie innej generacji, specyfika jego działania wyklucza Twój pomysł z poziomu Scali.
A zgrywać materiał ze Scali z obrazem z geneloka można było nie tylko VHSem, już w tedy były karty z sprzętowym zapisem mpeg, również na Amigę.
[#25] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@mailman, post #21

Pierwszy projekt przepadł, w drugim z grafikiem nie mam kontaktu, zresztą czasu by pewnie nie miał. Rok temu widziałem gdzieś 3 dyskietki z grafiką, muszę poszukać. Jeśli znajdę to gdzieś wrzucę, myślę że grafik nie będzie robił o to problemu, tym bardziej że nie jest to jakaś profesjonalna grafika :)
[#26] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@BULI, post #24

już w tedy były karty z sprzętowym zapisem mpeg, również na Amigę.


Ale wtedy to nie miało zastosowania jeśli chodzi o SCALĘ, dzisiaj już prędzej, choćby do prezentacji na youtube :)
[#27] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@kjb666, post #25

Byłoby super. Oczywiście proponuję wrzucić na PPA. Wiele stron i osób znika z sieci i później są poszukiwania.
[#28] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@Gżegżółka, post #17

The Rookies

Z wiekszosci gier, ktore nie powstaly na Amige, tej /wraz z Liquid Kids/ zal mi najbardziej. Moglo cos z tego wyjsc.
[#29] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@michalmarek77, post #28

Grafika na screenach jest "nierówna" niektóre elementy są bardzo OK a niektóre kiepsko narysowane, ciekawe jakie zafundowano by mechanizmy w grze.
Pierwsze skojarzenie to "Cannon Foder" (tekst jest z 92, a "Cannon Foder" został wydany w 93), po przeczytaniu o "wizji" autora dochodzi "Sabre Team" (1992).
Ambitne pomysły dotyczące realizmu gry jak spanie żołnierzy, ich zmęczenie chyba przerosły autora.
[#30] Re: Amiga i gry, które nie nadeszły

@BULI, post #29

Pierwsze skojarzenie to "Cannon Foder"


Mi się bardziej kojarzy z "Theatre of Death", też zacny tytuł :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem