@recedent,
post #2
Dzięki za zainteresowanie i sugestie odnośnie projektu. Czyli wolisz abym został przy ręcznie cieniowanych skałach. Nie ukrywam, że cieniowanie skał zajmuje sporo czasu szczególnie mając w planach stworzenie kilkudziesięciu poziomów i planowałem pójść "trochę" na łatwiznę wypełniając skały jedną teksturą jak na tym
obrazku. Gra Worms jest właśnie tak zrobiona a grafika pierwszo planowa używa tekstur o wymiarach 64x128. Wygląda to nie najgorzej tylko trzeba używać minimum 32 kolorów oraz drugie tło musi być inne niż użyłem w powyższych przykładach. Zaś plusem ręcznie cieniowanych skał jest to, że nie wyglądają płasko i spokojnie wystarczy paleta 16 kolorów. Trzeba tylko poświęcić znacznie więcej czasu na ich tworzenie.
Postanowiłem więc, że zostanę przy ręcznie cieniowanych skałach. Planuję też stworzyć specjalny szablon ze skałami 2,3 planowymi i wklejać go jako tło.
Tutaj użyłem Twojego tła na górze i wygląda to ładnie, chciałbym aby wszystkie poziomy tak wyglądały. Myślałem też aby przejść z rozdzielczości 320x256 na 640x480 nie będzie widać wtedy tak pikseli szczególnie koloru czarnego, który odpowiada za kolizję. Grę na początku spróbuję zrobić we flashu bo tam najłatwiej zrobię kolizję z danym kolorem. Potem jak powstaną poziomy, które będę w stanie przejść to przeniosę grę do BackBone (jeśli oferuje kolizje) a jak nie to może przysiądę do Hollywooda, którego używałem ostatni raz parę lat temu. Muszę też pomyśleć jak mają wyglądać poziomy aby nie były zbyt podobne do siebie ale to jak znajdę kiedyś więcej chęci i czasu.