Komentowana treść: GIMP 2.6.11
[#1] Re: GIMP 2.6.11
Dlaczego taka stara wersja?
Mógłby ktoś zrobić jakieś video z użytkowania tego programu?
[#2] Re: GIMP 2.6.11
Jak ta wersja ma się do oryginalnych amigowych produktów typu np. PP? Chodzi o to co robi, jak szybko działa itd.
[#3] Re: GIMP 2.6.11

@Ender, post #2

Jeżeli pisząc PP masz na myśli Personal Paint to odpowiem, że nie da się tego porównać tak samo jak nie da się porównać tworzenia grafiki 8-bit do 24/32-bit. To po prostu dwie różne techniki i używa się ich w innych celach. Tak samo jak grafika wektorowa jest kolejną techniką tworzenia grafiki 2D.

GIMPa można porównać do amigowych: ImageFX, TVPaint, ArtEffect, trochę mniej do Photogenics, FXPaint (które są ukierunkowane raczej na ręczne malowanie cyfrowym pędzlem niż "wszystkoumiejące" kombajny do grafiki).

Ostatnia aktualizacja: 02.04.2013 17:22:09 przez MDW
[#4] Re: GIMP 2.6.11

@MDW, post #3

Aha, no nie znam się, ale jestem ciekaw czy ten program osiągnął stabilność stricte amigowych "paintów"? Czy robi coś więcej niż one, czy robi to lepiej? Czy portują go tylko dlatego, że te stare amigowe programy są w wersji na 68k i grymaszą na PPC, czy jednak ma on taki potencjał, że dla amatora będzie lepszy niż te wcześniej pomyślane? Żeby nie było uważam, że nasze systemy nie mają szans u profesjonalistów, więc stąd moje pytanie, bo może ArtEffect (przepisany dla PPC) czy inny dla amatorów takich jak ja byłby lepszy, wygodniejszy itd. Być może to niepotrzebne zaklinanie rzeczywistości?
[#5] Re: GIMP 2.6.11

@Ender, post #4

Tu pewnie jest tyle zdań ile osób. Moje prywatne zdanie jest takie, że w dziedzinie bitmapowej grafiki 2D true color od biedy coś tam da się zrobić ale wesoło nie jest. Moim zdaniem: