Komentowana treść: DigiBooster 3 Beta 26
[#31] Re: DigiBooster 3 Beta 26

@mccnex, post #29

Z tego co pisane tu i ówdzie - cena ma być zbliżona do ceny DB2.
[#32] Re: DigiBooster 3 Beta 26

@KJB, post #30

Dodam jeszcze że użycie sterownika AHI dla WinUAE, oprócz zmniejszenia obciążenia emulatora daje lepszą jakość dźwięku, wszak Paula, nawet emulowana, jest 8-bitowa (z ambicjami na 14 bitów...), a tak mamy pełne 16. O wygodzie pracy w cywilizowanych rozdzielczościach ekranu dzięki P96 i sterownikowi "uaegfx" już sobie daruję...
[#33] Re: DigiBooster 3 Beta 26

@KJB, post #30

boring.
[#34] Re: DigiBooster 3 Beta 26

@MorphOS_pl, post #23

Uznaję WinUAE za bardzo dobry sposób na uruchomienie DigiBoostera 3 na pececie.


Jeśli w ten sposób da się uruchomić nowoczesne amigowe programy (np. Digiboostera) dużo szybciej niż na Amidze, a sam piszesz, że wersja 68k powstała z myślą o WinUAE, bo nawet na 68060 jest nieużywalna, to de facto mamy tu do czynienia z nowoczesną neoamigową platformą, czyż wszak nie?

A swoją drogą, to może ktoś pokusi się o zrobienie testów Digiboostera pod Mosem i pod WinUAE+picasso96+ahi na szybkim, współczesnym pececie (np. core i7 z 2013 roku) i sprawdzi gdzie ten program działa wydajniej i jaka jest różnica?

Czy jest dostępna wersja demo którą można ściągnąć w celu zrobienia takiego testu?


Ostatnia aktualizacja: 08.10.2013 15:49:13 przez jubi
[#35] Re: DigiBooster 3 Beta 26

@jubi, post #34

to de facto mamy tu do czynienia z nowoczesną neoamigową platformą, czyż wszak nie?

Nie zajmuję się amigologią, od tego mamy tu całą galerię specjalistów. Zajmuję się pisaniem oprogramowania.

Czy jest dostępna wersja demo którą można ściągnąć w celu zrobienia takiego testu?

Co prawda link jest w newsie, ale specjalnie dla Ciebie: klik
[#36] Re: DigiBooster 3 Beta 26

@MorphOS_pl, post #35

Co prawda link jest w newsie, ale specjalnie dla Ciebie: klik


Dzięki :) A czy możesz opisać jakąś procedurę testową, którą można zmierzyć wydajność tego programu?
[#37] Re: DigiBooster 3 Beta 26

@jubi, post #36

To zależy co chcesz zmierzyć. Procedura która przetestuje ogólnie wydajność systemu wraz z grafiką i dźwiękiem to odgrywanie modułów o coraz większej ilości ścieżek, najlepiej z włączonymi oscyloskopami (prawy przycisk myszy na jeszcze dość pustawym polu nad edytorem patternu). Oscyloskopy są odświeżane co 1 bufor audio i np. przy Amidze z AGA system praktycznie umiera, gdy je włączysz. Dla ustalenia warunków testu trzeba jedynie zadbać o ustawienie w konfiguracji programu takiej samej częstotliwości miksowania i takiej samej długości bufora (krótszy obciąża bardziej). No i najlepiej testować te same moduły. Jest to nieco kłopotliwy test, bo procesor szybko "skończy się" jedynie w przypadku rzeczywistego M680x0. Ja robiłem to tak, że załadowałem jeden długi instrument i na kolejnych ścieżkach grałem go różnymi nutami i zwiększałem ilość ścieżek obserwując kiedy program zacznie się zacinać. WinUAE na Pentium M 1,2 GHz zmiękł w okolicach 56 ścieżek (oczywiście ekran UAEGfx i tryb AHI dla UAE, jeżeli ktoś się uprze na ekranie AGA i z Paulą, to emulator zwątpi znacznie szybciej). Efika z kolei była w stanie pracować na 140 ścieżkach. Wszystko od G4 500 MHz w górę pod MorphOS-em zapewniało pracę bez zacięć nawet na maksymalnej ilości 254 ścieżek. Myślę, że tak samo będzie z WinUAE na współczesnych procesorach, po prostu nie będziesz w stanie obciążyć emulatora DigiBoosterem w 100%. No i o to w sumie chodzi .
[#38] Re: DigiBooster 3 Beta 26
Digibooster 3 w aktualnej postaci nie jest dl amnie interesujacym kawalkiem softu. Doceniam checi i to, ze komus ciagle chce sie robic cos dla tak malego rynku, ale ten program zdecydowanie potrzebuje podstawowej bazy efektow, aby stac sie atrakcyjna pozycja dla amigowych muzykow. Wiem, ze dzis jest Hoffman, ze kiedys ludzie robili niesamowite produkcje z uzyciem PT, ale to bylo kiedys, a Hoffman dalej bedzie rzezbil za pomoca PT Digibooster 3 ma szanse stac sie naprawde flagowym programem jesi chodzi o amigi "new gen". SAM'y, Pegasos'y, MAC'e, X1000 i WINuae maja moc odpowiednia, aby zapewnic normalna prace z efektami real time. Ten soft potrzebuje podstawowych narzedzi, ktore mozna nalozyc na kazdy track. Niezbedne minimum oprocz Delay, to jakis compressor, reverb, equalizer, filter (hp/lp) + automatyzacja - potem oczywiscie mozna dokladac inne efekty. Prosty mixer - gdzie mozna kontrolowac glosnosc i panning kazdej sciezki. 8 , 7 lat temu za pomoca Renoise 1.x mozna bylo na pc z Athlon 500 Mhz robic rzeczy takie, o ktorych na Ami mozna bylo marzyc. Ktos powie mozesz sobie dalej uzywac Renoise na PCm, a ja mowie w czym jest problem dzisiaj z np. G4 1000Mhz ? Co powoduje , ze nie moeg robic tego, co robilem 8 lat temu na innej platformie ? Czy ten proc jest az tak "przereklamowany", czy moze amigowi programisci jednak sa do bani ? ( Krashan, oczywiscie to nie sa personalne wycieczki, ale przyklad, no offence )
Digibooster 3, nawet jesli zoptymalizowany do granic mozliwosci, ciagnacy 256 kanalow na 020 ciagle bedzie programem malo atrakcyjnym z puntku widzenia dzisiejszego fana amigi/muzyka, bo wiekszosc z nas zaloze sie ma stycznosc z softem na innych platformach. Nasze oczekiwania sa zdecydowanie wieksze, niz muzykow w latach 90. Dzisiaj, aby tworzyc atrakcyjnie/dobrze brzmiaca muzyke potrzebujemy narzedzi. Ja osobiscie nie potzrebuje kolejnego Protrackera, albo Digibooster'a 2! Potrzebuje softu, ktory moze zaoferowac mi cos nowego. Potzrebuje podstawowych narzedzi, gdzie bede w stanie modyfikowac brzmienie bezposrednio z programu.
Pytam sie w czym jest problem ? W mocy dzisiejszych CPU ? Naprawde nie chodzi o 256 kanalow. Ja osobiscie malo kiedy wykorzystuje wiecej niz 16-24. Drogi sa dwie : albo Digibooster 3 zaoferuje cos nowego, a jednoczesnie podstawowego z punktu widzenia "muzykow", albo stanie sie kolejnym "takim sobie nowo wydanym" trackerem. Zgodnym z systemem, stosunkowo szybkim, ale oferujacym nic nowego tak naprawde jesli chodzi o dzisiejsze standardy - nawet amigowe.

PS. Musze powiedziec, ze po malym " tweak tweak" tu i owdzie, 060 80Mhz (AGA) ciagnie 12 kanalow ;]
Mysle, ze z karta gfx calkiem przyjemnie bedzie klecic jakies multichanele.
[#39] Re: DigiBooster 3 Beta 26

@cactoos, post #38

A ja myślę, że DigiBooster3 w obecnej postaci to podstawa na której można budować coś co będzie zawierało elementy o których mówisz. Dalszy rozwój DigiBoosterPro2 i dorabianie do niego kolejnych funkcji byłby trochę ślepą uliczką. Takie "posprzątanie" programu jest niezbędne. Zwłaszcza w czasach nowych ami-systemów. Walka o stabilność i uporządkowanie hackowanego i łatanego latami klasycznego AmigaOS idzie całkiem dobrze po wszystkich stronach barykady (AmigaOS4 i MorphOS, a nawet AROS). Program musi być poprawnie napisany żeby był sens go rozwijać i rozbudowywać. Pełen hacków i crapowatych rozwiązań DigiBoosterPro2 nie nadawał się do bycia bazą dla DigiBooster3. Dlatego pewnie został stworzony od podstaw. Nawet jeżeli w tej chwili DigiBooster3 ma braki to uważam to za najzupełniej normalne. Tak jest zawsze. Jak wyszedł MorphOS 1.x też nie dorastał do pięt AmigaOS 3.x, brakowało mu wielu funkcji. Jednak MOSTeam pracował latami i w pewnym momencie osiągnął wszystko to co miał AmigaOS3. I w momencie zrównania się miał tę przewagę, że była bardzo dobra baza do dalszego rozwoju. Dopiero wtedy zaczęło się to o co walczono od początku. No i teraz jest daleko daleko przez AmigaOS3 i MOSTeam w pełni panuje nad wszystkim co tworzy i może zrobić to co chce nie walcząc w hackami. Tak samo zresztą AmigaOS4. Podstawowym celem jest stworzenie czegoś co da się rozwijać. Większość starego amigowego softu niestety nie nadaje się do rozwoju tylko do napisania od początku. To trudne i niewiele aplikacji jest w ten sposób wskrzeszana. Jednak DigiBooster miał to szczęście, że trafił na kogoś komu się chciało i kto potrafił zrobić to zgodnie ze sztuką. A teraz zobaczymy co będzie dalej. Aplikacja użytkowa to nie demo scenowe i jej rozwój nie kończy się na wypuszczeniu pierwszej wersji. Mam nadzieję, że DigiBooster będzie rozwijany, bo szkoda byłoby lat pracy Krashana. W zalewie portowanych z innych platform (nawet całkiem dobrych) aplikacji taka stworzona specjalnie dla amigowych systemów, z poszanowaniem wszystkich zasad tworzenia softu dla AmigaOS/MorphOS, jest na wagę złota. Niewiele takich aplikacji mamy. Hmmm... Nie potrafiłbym wymienić nawet 10 (rozwijanych). :(

Widzę, że napisałeś "w aktualnej postaci". Wnioskuję więc, że też spodziewasz się kolejnych wersji. :)

Ostatnia aktualizacja: 09.10.2013 08:05:06 przez MDW
[#40] Re: DigiBooster 3 Beta 26

@cactoos, post #38

Ten soft potrzebuje podstawowych narzedzi, ktore mozna nalozyc na kazdy track. Niezbedne minimum oprocz Delay, to jakis compressor, reverb, equalizer, filter (hp/lp) + automatyzacja - potem oczywiscie mozna dokladac inne efekty. Prosty mixer - gdzie mozna kontrolowac glosnosc i panning kazdej sciezki.

Oczywiście. Mógłbym też napisać że to jest w planach (bo jest), ale wszyscy dobrze wiemy jak w amigowym światku jest modne pisanie o planach. Z reguły takich, z których nic później nie wychodzi. Ale do rzeczy. Dlaczego w DB3 nie ma tych podstawowych spraw? Czy G4 jest przereklamowany? Oczywiście, że nie. Na G4 1 GHz odtwarzanie 24-kanałowego modułu z echem na wszystkich ścieżkach i miksem na 44,1 kHz zajmuje raptem jakieś 5% czasu procesora, a ja jeszcze nie tknąłem AltiVeca... Czy programiści są do bani? Cóż, może geniuszem kodu nie jestem, ale jak zrobić przestrajalnego lowpassa, reverba czy kompresor dynamiki, to wiem .

To o co chodzi?

Chodzi o dwie rzeczy. Pierwszą rzeczą jest czas. DigiBoosterowi 3 osiągnięcie statusu produktu zajęło ponad 6 lat. Z punktu widzenia użytkowników o jakieś 4 za długo. Ciągnięcie dalej statusu wiecznej bety to przepis na uśmiercenie programu. Dlatego zdecydowaliśmy (ja i APC&TCP) na wydanie wersji 3 po osiągnięciu stabilnej i użytecznej bazy - podstawowych funkcjonalności trackera napisanego pod kątem dalszego rozwoju. W styczniu ten cel będzie osiągnięty. Program ma nowe i elastyczne GUI, ma nowy, oderwany od AHI, modułowy silnik (player pod Linuksa i Windows jest prawie gotowy...), ma port ARexxa, usunąłem dziesiątki dziwactw DigiBoostera Pro 2.x o których pewnie już nawet nie pamiętasz i tak dalej i tak dalej. Na tej bazie można budować dalej. Z drugiej strony taka baza będzie już użyteczna dla znacznej części potencjalnych użytkowników. Dlatego zostanie wydana jako wersja 3.0. Zapewni to sprzężenie zwrotne z użytkownikami i motywację do dalszego rozwoju programu. Jest wielu ludzi, którzy powiedzieli mi, że kupili by nawet aktualną betę, gdyby było można. Nie widzę powodu, żeby kazać im czekać w imię wiecznego doszlifowywania ideału. A że nie zadowolę wszystkich, wcale mnie to nie dziwi. Może któraś kolejna wersja, a może żadna...

Druga sprawa to "gonienie mainstreamu" i "syndrom Photoshopa". Trzeba to sobie powiedzieć jasno. Amisystemy nigdy nie dogonią mainstreamu. Ani pod względem sprzętu, ani pod względem oprogramowania. Jeżeli komuś to nie odpowiada, nie powinien się stresować. Windows 8 i MacOS X czekają. Ja też z DigiBoosterem 3 nie wybieram się na "wojenkę" z Renoisem. Powiem więcej, sporo rzeczy w Renoise mi nie odpowiada i mam zamiar w DB3 zrobić to inaczej, chociaż głos użytkowników też się dla mnie liczy. No i tu dochodzimy do syndromu Photoshopa. Polega on w skrócie na tym, że ten skądinąd całkiem niezły program stał się czymś w rodzaju ograniczającego standardu. Nie robisz w Photoshopie to się nie liczysz. Nie ważne są talent i zdolności. Photoshop albo śmierć. Mam wrażenie, że podobnie jest z programami muzycznymi. Nie powiem Ci więc "możesz sobie używać Renoisa na PC", powiem "wiem, że nadal będziesz używał Renoisa na PC, niezależnie od tego jak będzie się zmieniał DigiBooster". Zadziała prosty mechanizm podświadomego odruchu: coś jest zrobione inaczej niż w moim ulubionym narzędziu -> to coś jest zrobione źle.

Naprawde nie chodzi o 256 kanalow. Ja osobiscie malo kiedy wykorzystuje wiecej niz 16-24.

Oczywiście, że nie chodzi. Przecież DB3 nie dlatego obsługuje 254 ścieżki, żeby dać zajawkę "254 TRACKS!!!" na pudełku, czerwoną czcionką bold z trzema wykrzyknikami w żółtych obwódkach... Po prostu tyle teoretycznie obsługiwał DBPro 2 i tyle przewiduje format modułu. Nie uważam tego za jakąś szczególną zaletę programu.

Drogi sa dwie : albo Digibooster 3 zaoferuje cos nowego, a jednoczesnie podstawowego z punktu widzenia "muzykow", albo stanie sie kolejnym "takim sobie nowo wydanym" trackerem. Zgodnym z systemem, stosunkowo szybkim, ale oferujacym nic nowego tak naprawde jesli chodzi o dzisiejsze standardy - nawet amigowe.

To ostatnie stwierdzenie świadczy o tym, że chyba ograniczyłeś się do odpalenia programu na swojej A1200 z AGA... Na takiej konfiguracji rzeczywiście, DigiBooster 3 nie oferuje nic nowego, głównie dlatego że jest cokolwiek mulisty . Spróbuję podać Ci kilka przykładów.

1. Na pewno pamiętasz, że DigiBooster Pro 2.x ignorował częstotliwość sampla zapisaną w nagłówku WAVE czy AIFF i zawsze ładował go jako 8363 Hz. Przez to muzycy aby osiągnąć jako taką jakość musieli grać tymi samplami tylko w oktawach 6 i 7, pomijam fakt odstrojenia wszystkich sampli od bazowej częstotliwości. DB3 czyta bazową częstotliwość z pliku, co więcej jeżeli wczytasz np. brzmienia perkusyjne w 44,1 kHz, będziesz miksował w 44,1 kHz i grał perkusję "nutą" C-4, to w ogóle nie będzie resamplingu. Co dodatnio wpłynie na jakość. Przy okazji sampli, jedyne ograniczenie na ich wielkość, jakie narzuca DB3 to ilość dostępnej pamięci. Sampel 400 MB? Proszę bardzo.

2. Jak już jesteśmy przy resamplingu - mimo że DB3 jeszcze nie osiągnął docelowej jakości, aliasing jest i tak o ładne kilkanaście dB niżej niż w DBPro 2. Zrób sobie sampla z sinesweepem powiedzmy od 200 Hz do 10 kHz, wczytaj do obu programów, zagraj nutą inną niż C-4 i posłuchaj.

3. Koniec z dylematem "czym odegrać poprawnie DBM-a na PC". Player jest całkowicie przenośny i na każdej platformie da ten sam efekt, próbka w próbkę. W dodatku będziesz miał w ręku jego kod źródłowy.

4. Spróbuj zgrać amigowym trackerem moda do WAVE w 24 bitach z próbkowaniem np. 192 albo 176,4 kHz. W przypadku DB3 24 bity są prawdziwe, czyli nie biorę 16-bitowego miksa i dodaję bajt 0 jako LSB każdej próbki. Zapis idzie bezpośrednio z 32-bitowej sumy ścieżek.

5. Odpal DigiBoostera Pro 2.x na ekranie 1920 x 1080. Masz "pasek" po lewej stronie monitora i nadal 6 tracków. Gdybyś w DB3 ustawił tę samą chorą czcionkę "DigiBoosterEd/6", będziesz miał tracków dobrze ponad 20 i będziesz widział cały pattern. Pomijam już fakt, że możliwości zmiany wyglądu programu (zwłaszcza pod MorphOS-em) są ogromne w porównaniu z tym co oferują inne trackery na amisystemy.

Oczywiście zawsze możesz to skwitować "eee, nieistotne detale", albo "w Renoisie to oczywiste oczywistości". Niemniej, z detali powstaje całokształt, a Renoise i tak będzie zawsze lepszy ;). Nie mówiąc o tym, że wielu profesjonalnych muzyków, nawet tych tworzących na komputerach powie "przepraszam, ale co to w ogóle jest ten 'tracker'"? Ale przecież nie dla nich piszę ten program

Ostatnia aktualizacja: 09.10.2013 08:53:03 przez MorphOS_pl

Ostatnia aktualizacja: 09.10.2013 08:59:02 przez MorphOS_pl
[#41] Re: DigiBooster 3 Beta 26

@MorphOS_pl, post #40

Co czytam, są planowane kolejne udoskonalenia. Mam pytanie czy będą one udostępniane tym którzy kupią wersję 3.0 za darmo, czy będą musieli płacić? Zastanawialiście się nad tym?
[#42] Re: DigiBooster 3 Beta 26

@Ender, post #41

Mi się zdaje, że odpłatnie, bo to by były nie byle jakie zmiany pomysł
[#43] Re: DigiBooster 3 Beta 26

@Ender, post #41

Co czytam, są planowane kolejne udoskonalenia. Mam pytanie czy będą one udostępniane tym którzy kupią wersję 3.0 za darmo, czy będą musieli płacić? Zastanawialiście się nad tym?

Wstępna strategia zakłada podział nowych możliwości na dwie grupy. Pierwsza grupa to będą rzeczy udostępniane w bezpłatnych aktualizacjach 3.x. Druga grupa będzie gromadzona w równolegle powstającej pomału wersji 4.0, która, o ile DigiBooster odniesie jako taki sukces, ukaże się powiedzmy za jakiś rok - dwa od premiery i będzie płatna.
[#44] Re: DigiBooster 3 Beta 26

@MorphOS_pl, post #43

Jako taki sukces, to ile sprzedanych sztuk? pomysł
[#45] Re: DigiBooster 3 Beta 26

@parallax, post #44

Jako taki sukces, to ile sprzedanych sztuk?

Powiedzmy tak z pięćdziesiąt, byłoby miło gdyby sto.

Ostatnia aktualizacja: 09.10.2013 12:58:09 przez MorphOS_pl
[#46] Re: DigiBooster 3 Beta 26

@MorphOS_pl, post #45

Rety, jest brana pod uwagę sytuacja w której nie sprzeda się 100 sztuk? To by było straszne. Nie sądzę żeby było aż tak źle.
[#47] Re: DigiBooster 3 Beta 26

@MorphOS_pl, post #40

Druga sprawa to "gonienie mainstreamu" i "syndrom Photoshopa". Trzeba to sobie powiedzieć jasno. Amisystemy nigdy nie dogonią mainstreamu. Ani pod względem sprzętu, ani pod względem oprogramowania.


Tak, to uczciwe i zdrowe podejście do tematu, w przeciwnym wypadku można nabawić się kompleksów i frustracji, być może nawet podupaść na zdrowiu psychicznym.

Wymachiwanie oklejoną ami-podobnymi naklejkami szabelką i wmawianie ludziom jakie to post-amigowe systemy czy sprzęty są wspaniałe i już za chwilę zawojują świat może wzbudzać niestety tylko uśmiech politowania u patrzących z zewnątrz. Natomiast jako hobby jest to na pewno fajna sprawa.
[#48] Re: DigiBooster 3 Beta 26

@jubi, post #47

Zgadzam się z tym ale pod jednym warunkiem. Mianowicie, że to całe amigowanie to będzie nie "tylko hobby" ale "aż hobby". "Tylko" to może być sobie praca. Hobby, przyjemność, zabawa, zainteresowania to jest "aż". :)

Ostatnia aktualizacja: 09.10.2013 13:35:51 przez MDW
[#49] Re: DigiBooster 3 Beta 26

@MDW, post #46

Sto sztuk, ale w przeciągu pierwszego miesiąca OK Krashan miał na myśli taki pierwszy strzał OK Chyba pomysł
[#50] Re: DigiBooster 3 Beta 26

@MDW, post #46

50 sztuk, 2500 E za 6 lat pracy ? Przy czym programista z tego ma malenka badz zadna czesc z przychodu ?
Dramatycznie smutna sytuacja.
[#51] Re: DigiBooster 3 Beta 26

@michalmarek77, post #50

50 sztuk, 2500 E za 6 lat pracy ? Przy czym programista z tego ma malenka badz zadna czesc z przychodu? Dramatycznie smutna sytuacja.

W istocie byłaby, gdyby założyć, że faktycznie w ciągu ostatnich 6 lat mojego życia zarobiłem jedynie tę "maleńką bądź żadną" część 2500 euro i teraz przez następne 6 lat muszę z tego utrzymać siebie i rodzinę. Ale to przecież nie jest moje źródło utrzymania tylko ekstra bonus z uprawianego hobby. Zawodowy programista uraczony taką perspektywą nawet by nie przysunął krzesła do blatu z klawiaturą. I to może być ewentualnie dramatycznie smutne, jeżeli ktoś nie potrafi żyć z myślą, że amisystemy to hobbystyczna nisza, a czasy świetności po prostu nie wrócą. Bo cóż wtedy pozostaje? Dramatyczne smucenie na forach...

Ostatnia aktualizacja: 09.10.2013 14:39:53 przez MorphOS_pl
[#52] Re: DigiBooster 3 Beta 26

@MorphOS_pl, post #51

A ja chcę dodać, że to jest AŻ hobby, a nie TYLKO hobby. :)

Paradoksalnie hobbystyczna platforma ma większe szanse trwać i się rozwijać niż taka napędzana tylko komercyjnymi siłami. Systemy amigowe działają rozwijają się, powstają nowe pomimo tego, że to od lat nie jest absolutnie żaden biznes. No ale weźmy coś co się pięknie rozwija, ma świetlaną przyszłość, zaangażowanych jest w to kupa firm i ludzi ale jest napędzane tylko chęcią zysku (i trudno mieć o to pretensje). W momencie gdy inwestor się wycofuje, stwierdza, że dłużej tego wspierał nie będzie, kończy się finansowanie to taki system umiera. Nikt nie będzie po nocach za darmo rozwijał takiego systemu. Oczywiście może się zebrać grupa fanów tego rozwiązania i ciągnąć je dalej (jak to było np. z Blenderem gdy przestał być komercyjnym projektem czy właśnie z systemami amigowymi). Ale to już jest hobby, a nie praca. O tym czy to jest faktycznie hobby przekonać się można dopiero po latach. To coś musi przejść próbę czasu jak właśnie AmigaOS (i klony). To, że ktoś tam na jakimś blogu czy Twitterze zapowiedział, że nadal będzie coś tam dziubał przy porzuconym przez świat Symbianie, WebOS, Bada czy MeeGo, nie znaczy, że to będzie żyło tak jak Amiga. O tym przekonamy się dopiero za kilkanaście lat. :)
[#53] Re: DigiBooster 3 Beta 26

@MDW, post #52

A ja myślę, że nasza platforma ma szansę stać się "przystanią" dla domowych rozwiązań i pomoże tu polityka małych, ale konsekwentnych kroków, która jest stosowana. Nie ma co się rzucać na wielkie projekty, których zwykły użytkownik nie potrzebuje. Przykładowo po co nam najnowszy PS, skoro może wystarczyć jakaś starsza wersja np. PS 3 albo odpowiednik wolnego lub komercyjnego mniej znanego oprogramowania o mniejszych możliwościach. I takim programem jest dla mnie DB3, który spełnia oczekiwania amatora / pół profesjonalisty i nie zamierza rywalizować z softem za tysiące $$$, którego używają zawodowcy. To co napisał Grzegorz w kwestii dalszego rozwoju świetnie wpisuje się w to co napisałem i popieram to.



Ostatnia aktualizacja: 10.10.2013 11:24:03 przez Ender
[#54] Re: DigiBooster 3 Beta 26

@MorphOS_pl, post #43

Taki pomysł przyszedł mi do głowy - jakby tak wykorzystać do sterowania filtrami DigiBooster-a światłoczułe sensory w PB ;) byłby czad. Miałoby to działać na zasadzie przykrywania ich rękami i w zależności od ilości wpadającego w nie światła - wiadomo i z możliwością live zapisu tego w patternach itp.

Ps. aktualnie podobny efekt uzyskuje się jak leci sobie z głośniczków np. jakiś jungle-owy kawałek i będąc niesionym magiczną mocą koników ringi pony zakrywamy rytmicznie raz po raz w różnych konfiguracjach głośniki w PB - działa to jak regulowany ręcznie filtr high-pass etc.
[#55] Re: DigiBooster 3 Beta 26

@MorphOS_pl, post #51

Krashan, ja kupię ten program właśnie na klasyka, ale do odtwarzania modułów. :) Bo jest stabilny i super mi działa pod kartą gfx i z muzyczną. Poprzednie wersje Digi Boostera wieszają w najmniej spodziewanych momentach.

Tylko bardzo bym chciał, aby poza tym że odtwarza moduły z poprzednich wersji Digi Boostera, odtwarzał też zwykłe mody. Wtedy zostałby u mnie uniwersalną odtwarzaczką do modułów - przynajmniej tych do 10 kanałów. Powyżej 10ciu to do odsłuchu zostaje już tylko Deli Tracker II.
[#56] Re: DigiBooster 3 Beta 26

@Deftronic/..., post #55

Tylko bardzo bym chciał, aby poza tym że odtwarza moduły z poprzednich wersji Digi Boostera, odtwarzał też zwykłe mody.

Będzie odtwarzał, chociaż chyba nie w wersji 3.0 (ale może 3.1). Z tym, że licz się z tym, że moduł zaimportowany do innego trackera nigdy nie brzmi idealnie tak samo. Są pewne drobne różnice w efektach. Niektórych efektów z ProTrackera w DigiBoosterze nawet nie ma. Poza tym skala muzyczna ProTrackera jest nieprecyzyjna, bo zaokrąglona do możliwych taktowań zegara kanałów audio Pauli, DigiBooster 3 ma skalę dokładną.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem