Komentowana treść: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta
[#31] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta
Dla tych, co lubią emulować klasyczną Amigę na nowej Amidze, to niewątpliwie dobra wiadomośćOK Nie mniej poczekajmy na kolejną betę, bo powinno być jeszcze lepiejOK

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2014 11:47:11 przez parallax
[#32] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta
Bardzo dobra wiadomość :)
[#33] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@Andrzej Drozd, post #28

Ruszył i oczywiście...jest nieużywalny na A1200 i PPC 210 MHz. Przetestowałem grę Putty Squad która wymaga AGA - wizualny i dźwiękowy slideshow na tym procku.
Nic dziwnego, kiedyś testowałem WinUAE z JITem na Pentium2 300 MHz i emulator też był nieużywalny jeśli chodzi o emulowanie gier ECS/AGA. WB z GFX działał dość dobrze.
Na Sam i ogólnie na komputerach 1GHz, emulator powinien być używalny :)
[#34] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@Andrzej Drozd, post #33

kiedyś testowałem WinUAE z JITem na Pentium2 300 MHz i emulator też był nieużywalny


Na takie sprzety to jest DOSowy emulator A500 który ponoć daje radę :)
[#35] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@KJB, post #34

Wersja dla MOS jest już do pobrania. http://sourceforge.net/projects/euaeppcjit/files/0.8.29-PPCJITBETA01/E-UAE_0.8.29-PPCJITBETA01_MorphOS.zip/download

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2014 11:08:53 przez wali7
[#36] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@wali7, post #35

No to dziś męczymy......
[#37] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@wali7, post #35

Wieczeram potestuję, razem z Wazp3D dla MorphOSa.
[#38] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@wali7, post #35

Chwilę się pobawiłem. Działa, stabilność taka sobie - o czym lojalnie ostrzega instrukcja. Dosyć często (być może zalezy to od ustawień w pliku conf) wyłącza się generując komunikat o jakiś problemach z JITem. Wiem że jakies gierki ludzie pod tym sprawdzali z sukcesem.
Udało mi się potestować najnowszym SysInfo 4.0. Emulowałem A1200 (plik konfiguracyjny A1200.conf z E-UAE WIP4 z niezbędnymi zmianami) na PowerBooku G4 1.5 GHz.
wersja bez JIT - 12 MIPS
wersja JIT - 33 MIPS (1.7x A4000)
- subiektywnie też się wydaje, że działa szybciej od wersji bez JIT

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2014 13:09:38 przez wali7
[#39] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@wali7, post #38

Czyli Breathless w wersji 1.1 powinien śmigać jak szalony.
[#40] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@wali7, post #35

coś zwalonego jest z obsługą klawiatury, gloom dziala szybciej ale nie da sie grać przez to ze lapie jeden klawisz i nie puszcza. breathless nie uruchomil mi sie, no i brak obslugi overlaya ale to do dodania
[#41] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@michal_zukowski, post #40

Błąd z klawiaturą jest już zgłoszony natomiast jeżeli chodzi o Alladyna to ktoś pisał, ze tak mocno korzysta z kości AGA, ze nie ma szans na widoczne przyspieszenie... Podobno ADoom dostał kopa.
[#42] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@pini, post #41

natomiast jeżeli chodzi o Alladyna to ktoś pisał, ze tak mocno korzysta z kości AGA, ze nie ma szans na widoczne przyspieszenie


No tak, bo nikt nie przyspieszał prędkości emulowania układów graficznych, tylko prędkość 68k.


Podobno ADoom dostał kopa.


No to mamy paradoks, bo kto by grał w Dooma pod UAE?
Ale na pewno wiele innych gier będzie używalna z dźwiękiem. :)
[#43] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@wali7, post #38

SysInfo pod emulatorem pokazuje głupoty. Najlepiej porobić testy z encoderem mp3 Lame:

http://www.ppa.pl/forum/amigaos-4.x/10871/aos4-i-predkosc-emulowanego-68k-test#m135001
[#44] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #43

Wiem, jednakowoż pozwala w pewnym stopniu określić prędkość działania. SysInfo ma podstawową zaletę - mozna odpalić z minimalnej instalacji zabootowanej z adf.
Lame spróbuję. Tylko muszę sobie ustawić jakieś sensowne środowisko z OS3. Chyba że ktoś podesłałby mi jakąś plikopartycję na potrzeby testu.
[#45] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@Andrzej Drozd, post #42

Z drugiej strony dzieki JIT powinno zostac wiecej mocy w zapasie dla emulacji chipsetu, moze da sie to jakos ustawic...
[#46] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@wali7, post #44

Mógłbyś pokazać swój plik .conf? Bo ja mam ten sam dla wersji bez jita jak i z jitem, z czego bez jita uae działa, a z jitem się wiesza...

Nie mam plikopartycji, tylko katalog podmontowuję.
[#47] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@KJB, post #46

Na razie mam taki bardzo roboczy plik, porobiłem na szybko zmiany aby można było odpalić SysInfo (są tam ewidentne błędy np. ustawienie overlay, mimo że nie ma na razie jego obsługi, ale to chyba nie szkodzi). Też mi się wywala dosyć często (tzn. okno UAE zamyka się i mam informację w CLI o jakimś problemie z JIT, można odpalić od razu jeszcze raz, więc to "śmierć kontrolowana" programu, a nie zwis). Nie używam na razie żadnych udawanych HDD (ani plikopartycji, ani katalogu), start z adf. Wywołuję komendą UAE -f <ścieźka do konf> -0 <ścieżka do adf> . Trzeba pamiętać, że to wczesna beta. I tak wielkie brawa dla autora, że doprowadził już do tego stadium.
A oto konfiguracja:

# path to filesystem (replace with proper path if needed)
# filesystem=rw,Workbench:PROGDIR:HardDisks/Workbench
# path to hardfile (replace with proper path if needed)
#hardfile=read-write,32,1,2,512,PROGDIR:workbench.hdf
# path to kickstart file (replace with proper path if needed)
kickstart_rom_file=PROGDIR:Roms/kick3.0.rom
immediate_blits=no
cpu_type=68020
enable_jit=yes
cpu_speed=max
cpu_type=68020
cpu_compatible=false
cpu_cycle_exact=false
blitter_cycle_exact=false
comp_optimize=no
cachesize=65532
comp_constjump=yes
comp_trustbyte=indirect
comp_trustword=indirect
comp_trustlong=indirect
gfx_width=640
gfx_height=512
gfx_lores=no
gfx_linemode=double
#gfx_center_horizontal=smart
#gfx_center_vertical=smart
#gfx_fullscreen_amiga=no
#gfx_fullscreen_picasso=no
#sound_bits=sound_channels=stereo
#sound_frequency=44100
chipset=aga
fastmem_size=8
chipmem_size=4
#z3mem_size=8
#floppy_speed=0

# joy<n> where n is lowlevel unit in amigaos target. In SDL target it's be the enumeration order.
joyport0=mouse
joyport1=joy1

# overlay display
amiga.use_overlay=yes

# screen type (accepted values are:public, custom or ask)
#amiga.screen_type=custom


Ostatnia aktualizacja: 05.01.2014 14:30:55 przez wali7
[#48] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@wali7, post #47

Na Twoim konfigu też mi się wiesza po wyborze adf'a.
Za to gdy uruchamiam z lini poleceń i podaję ściężkę do adfa (tak jak zapodałeś) to odpala :)

No ale to początki z jitem, zobaczymy jak zadziała następna wersja :)

Dzięki :)

edit-----
Chciałem potestować SlamTilt, ale gra nie widzi dyskietek w innych flopach niż DF0:, więc pupa :)

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2014 16:52:26 przez KJB
[#49] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@KJB, post #48

Może czas na użycie RhLaunch. Szkoda że nie ma obsługi HDFów, ale z adfami daje radę.
[#50] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@KJB, post #48

U mnie wybor adf dziala, tylko emulator często wyłącza się z informacja
"Pseudo device close disable"

ps.
w konfigu na euae brakuje wpisu
show_leds=true
[#51] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@michal_zukowski, post #40

[#52] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta
wygląda na to, że ustawienie cache na 0 fixuje problem z missing cache, klawiaturą i mimo wyłączenia jita jest szybciej niz na wersji standardowej


na macu mini 1.42 otrzymalem płynnie działające breathless, xtreme racing :)
[#53] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@michal_zukowski, post #52

Czy mógłbyś napisać jakie ustawienia graficznie na Xtreme Racing masz skonfigurowane (pełny ekran, piksele 1x1, wysokość kamery etc.)?
[#54] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@Lokaty, post #53

pelny ekran, tryb 040, 1x1, rodzialka emulatora 320x256, muzyka 8bit 44kHz. Zaraz przestestuje na G5 2Ghz pare demek (bo breathless i xtreme racing chodzilo juz wystarczajaco szybko bez jita :) ).

ps. mos ma dodatkowy dopał dzięki temu, ze euae korzysta z overlaya.
[#55] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@michal_zukowski, post #54

Skąd masz wersje euae-jit z overlayem, bo oficjalnie ukaże sie dopiero w następnej becie
[#56] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@michal_zukowski, post #54

nagralem filmik (jakość kiepska ale nie chcialo mi sie kombinować) - starstruck pod euae jit bez jita, na powermacu G5 2ghz z mosem 3.4

http://www.youtube.com/watch?v=BhIxlfquwqw&feature=youtu.be

w więkości scen jest płynnie, jedynie górki lekko klatkują
[#57] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@Norbert, post #55

hmm, od jednego z autorów
[#58] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@michal_zukowski, post #56

Dzięki za informację i wstawkę.
[#59] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta
Informuje iż została wydana druga beta, zarówno dla AmigaOS4x jak i MorphOS - do pobrania z TĄD
[#60] Re: E-UAE z JIT dla PowerPC - pierwsza beta

@waldiamiga, post #59

Chyba raczej stąd a nie "z tamtąd" :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem