Ja to rozumiem, to było do kolegi. Skoro robią, to chyba ktoś tego używa. Nie wierzę, że robią ot tak sobie. W sumie to chyba wolałbym żeby ludzie odpowiedzialni za Arosa przyłączyli się do MOSTeamu i działali razem.
Zapewne wymaga 060 - 2000 MHz, WinUAE tyle wyrobi wiec pod emulator sie da..
Mysle ze powinni sie skupic na optymalizacji pod klasyka, no powiedzmy 030/ 40 Mhz + 32 MB Ramu.. i wiecej.
Ja zasysam dla idei Bawie sie w chomika....
nie. po prawdzie uzywalnosc arosa na amidze jest niestety prawdopodobnie nadal raczej ograniczona. ale pisalem juz o tym w detalu wielokrotnie starajac sie rzetelnie informowac zainteresowanych. niestety nie jestem z tematem na biezaco, bo i nie sledze juz listy developerskiej ani nie mialem ostatnio okazji by odpalic aktualnego nightly, a zreszta nie mam obecnie dostepu do moich amig bo jestem do konca marca na stypendium we wloszech. musze przyznac ze moj zapal z lekka ochlodl, ale z drugiej strony uwazam ze olaf robi swietna i sensowna robote, prwadopodobnie jeden z najbardziej sensownych biezacych amigowych projektow wogole, zbierajac co sie da z wartosciowego amigaowego softu w ramach darmowej dystrybucji. mozna sie czepiac ze sposob w ktory to robi jest zbyt chaotyczny i ze mozna by i dystrybucje i jego strone z lekka uporzadkowac, ale robi to w zasadzie sam i jak na to efekt jest przyzwoity. jezeli sie kiedy jeszcze pozbieram to moze postaram sie mu pomoc, w tej chwili wyglada na to ze mam dosc wazniejszych rzeczy.
po co rzeźbią?
1. aby uzyskać kompatybilność wsteczną z programami 68K w normalnym AROSie trzeba używać kickstartów i plików z oryginalnego systemu. AROS 68K pozwoli wyeliminować tą niedogodność oraz znacznie usprawnić integrację warstwy natywnej i emulowanej
2. platformami docelowymi tego systemu są Amigi aczkolwiek nie priorytetem. Priorytetem jest w tej chwili kompatybilność programowa z programami 68K
3. gdy powyższe dwa cele zostaną zrealizowana to zostanie rzeźbić wydajność zmieniając kod C/C++ na ASM
Dobrze rozumiesz :) Aros68k jest potrzebny, chociaż by po to żeby zamknąć usta wszystkim, którzy oburzą się na łamanie licencji AmigaOS3, który zapewne będzie docelowym systemem działającym np. na FPGArcade. Gdy Aros68k osiągnie zadowalającą prędkość oraz kompatybilność, zgryzu nie będzie.
Moim zdaniem ogolnie to wszyscy powinni sie polaczyc i zrobic jeden system wziasc to co najlepsze z kazdego systemu i stworzyc jeden amigowy bo taka strategia czy taktyka jest glupia wiem wiem ze sie nie da ale k zawsze trzeba probowac.
W sumie to chyba wolałbym żeby ludzie odpowiedzialni za Arosa przyłączyli się do MOSTeamu i działali razem.
a ja wolalbym zeby ludzie odpowiedzialni za mos, aros i niektorzy (zaznaczam, niektorzy) odpowiedzialni za os4 przylaczyli sie do pracy nad arosem 68k. no i co?
A czemu nie, może być i tak, ale najpierw niech opracują nowy model nawet w FPGA z 68k na poziomie Xboxa lub Dreamcasta lub PS2 i wtedy ok. Mnie też podziały męczą i jak tak dalej pójdzie to zrobię sobie wakacje.
... albo niech robią ArosoMosoAosa na x86.
Ostatnia aktualizacja: 11.02.2014 22:50:39 przez Ender
A ja napiszę że nie ma co marudzić. AROS 68k dobrze działa np. na A1200 z odpowiednią ilością ramu i AGA, tylko trzeba co nieco odinstalować, ponieważ AGA jest za słaba.
Czekam na śmiałka który przygotuje AROSa 68k dla AGA i Amig klasycznych. A żeby nie być gołosłownym, to wciąż polecam swój film w temacie gier. AROS 68k świetnie sprawdza się w odpalaniu gier WHDLoad - link
co do aros aga przygotowalem nawet w miare klasyczny skin dla arosa w 4 kolorowych iffach. wszystko rozbilo sie (a wlasciwie utknelo) o czesciowo schrzaniony system obslugi skorek, na ktorego poprawki nie moglem sie doczekac. a wlasciwie niewiele brakowalo. no moze jeszcze kiedys..
tak, np salass00 scheint eigentlich ok zu sein (zreszta nie od dzisiaj), tak tez kas1e (jezeli mozna go uznac za programiste), karlos, olsen.. ale sa tez tacy srednio strawni.
Okej, trochę mi rozjaśniłeś i rzeczywiście ci których wymieniłeś to niesamowici pasjonaci. Co do strawności innych to nadal nie rozumiem. Wynika to z próby twojej współpracy z tymi "średnio strawnymi", czy tylko z ich wypowiedzi na forach?
Ostatnia aktualizacja: 12.02.2014 20:48:28 przez Lokaty
na przodku wiadomosci masz przyklad developera z ktorym nie chcialbym miec do czynienia:ssolie. przeczytaj jego wypowiedzi by zrozumiec czemu. inny to niezbyt slawnej pamiec autor os4 wersji owb i sfs. nie, nie jestem programista, ale znam ludzi z forow, wspolnych projektow w ktorych pomagalem i mysle ze jestem w stanie odroznic ziarno od plew.
Są ludzie którym bliska jest Amiga, ale są i tacy którzy patrzą na wszystko przez pryzmat peceta i windowsa.
Odpaliłem Arosa na AmigaForever i powiem szczerze, wygląda miodzio...
Oby tylko optymalizacja pod klasyka poszła do przodu !
Ogólnie Aros mi się podoba w obu kierunkach i x86 i klasyk, nawet jeśli trzeba sie bawić w WinUAE
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies
(ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach.
Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy
niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki
internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.