Komentowana treść: Abbaye des Morts 2.1
[#1] Re: Abbaye des Morts 2.1
" Gra do działania wymaga karty graficznej, procesora 68020"

Przecież to wygląda jak 8bit ZX Spectrum. Jakim prawem to wymaga procesora 020 ?!?
[#2] Re: Abbaye des Morts 2.1

@Art, post #1

Przeportowane żywcem ze Spectrum. A przecież istnieje też wersja PC...

obrazek

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2015 14:28:13 przez PopoCop
[#3] Re: Abbaye des Morts 2.1

@Art, post #1

he he he noe takie kwiatki mamy dzisiaj własnie , w latach 80 , 90 potrafili zrobic swietną gre a po 20 latach nastąpiła żenada
[#4] Re: Abbaye des Morts 2.1
Mam wrażenie, że w dzisiejszych czasach po prostu brakuje ludzi którzy umieją coś zrobić typowo amigowego. Patrząc na tą gre, która wygląda jak na ZX-e to nawet pokazana wersja z PC powinna bez najmniejszego problemu ruszyc na golej A500. Szkoda że tak jest, bo w naszym świecie brakuje bardzo nowych gier, które byłyby typowo amigowe. Zrecznosciówki z niesamowitym scrollingiem i kolorowa grafika. Czy brakuje już nam ludzi z dobrymi pomysłami? Czy wszystko trzeba konwertować? Pokazan tutaj gra wcale nie powinna się pokazac na naszych komputerach bo jest to dla nich jak ponizenie - o wymaganiach nie wspomnę.
[#5] Re: Abbaye des Morts 2.1

@diecast64, post #4

to nie jest gra na Amige tylko port umozliwiajacy w nia zagranie doczytaj dobrze , mimo to syf jakich mało nadodatek barany na PPA porownoja to g...o do takich perełek jak Rick dangerous

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2015 15:35:51 przez AssaAbloy
[#6] Re: Abbaye des Morts 2.1

@diecast64, post #4

Zebysmy chociaz zdazyli za zycia pograc w te wszystkie tytuły ktore juz wyszly :)
[#7] Re: Abbaye des Morts 2.1
Ja mówiłem od zawsze, że my amigowcy czy programiści powinni robić gry typowo amigowe, a nie bawić się w 3d,przecież swego czasu amiga była królowa jeśli chodzi o gry.
[#8] Re: Abbaye des Morts 2.1

@SzaryWilk, post #7

A gdzie tu masz 3D w "Abbaye..."?
[#9] Re: Abbaye des Morts 2.1

@PopoCop, post #2

Skąd ten screenshoot?

Na windzie ta gra wygląda tak jak z linka w newsie, nie tak ładnie jak na obrazku z twojego linka.
[#10] Re: Abbaye des Morts 2.1

@SzaryWilk, post #7

a nie bawić się w 3d


Na Amigę wyszły bardzo zacne gry w 3d, wielka byłaby szkoda gdyby ich nie było.
J/w - platformówek jest na tyle dużo, że życia może zabraknąć :)
[#11] Re: Abbaye des Morts 2.1
Takie wymagania sprzętowe w grze z taką grafiką i takim dźwiękiem - WTF, LOL, FACEPALM.
Brak mi słów.
[#12] Re: Abbaye des Morts 2.1

@powerzx, post #11

Wy tak na poważnie? Przeciez gra wygląda tak a nie inaczej CELOWO - to przecież zabieg stylistyczny...Wymagania? przecież to nieistotne w przypadku PC - na każdym to zadziała, każdy ma kolosalne nadwyżki mocy. Sorry, ale porównywanie obecnej sytuacji do amigowych cudów kodowania sprzed ponad dwóch dekad nie ma sensu...Choć w obecnych czasach, gdy pixelart jest uwielbiany na wszelkich platformach, smutne, że na Amidze jakoś nie...
[#13] Re: Abbaye des Morts 2.1

@michalmarek77, post #12

Sorry meen A500 w wersji podstawowej ma kolosalną nadwyżkę mocy żeby toto poszło i nawet cudów nie trzeba. Ps. Co do pixelartu. Zobacz forum. Kojot się rozpędza:).
[#14] Re: Abbaye des Morts 2.1

@fazior, post #13

Gdyby gra była robiona od A do Z na Ami, pewnie...Ale to port. Porównywanie portów gier do takich, które pisane były z myślą i pod dane HW jest zabawne...Kojot jest awesome, fajny wątek...W koncu gosc wyda jakiegoś kraszera Indie i będzie sławny. Czego mu życzę i mam nadzieje, ze będę mógł kupić jakąś grę z jego grafika.
[#15] Re: Abbaye des Morts 2.1

@odyseja_lkc, post #9

Skąd ten screenshoot?
Na windzie ta gra wygląda tak jak z linka w newsie, nie tak ładnie jak na obrazku z twojego linka.


Stąd
[#16] Re: Abbaye des Morts 2.1
Tyle komentarzy a nikt nie zadał sobie na tyle trudu, żeby grę odpalić? Odpaliłem ja, w wersji na AmigaOS 3.x (działa bez problemu pod MorphOSem, tylko trzeba by pewnie joystick przerzucić na jakiegoś pada przez lowlevel.library). Otóż pod klawiszem 'c' mamy przełączanie stylu grafiki między wersją na ZX Spectrum i SEGA, która to wygląda tak:

[#17] Re: Abbaye des Morts 2.1

@recedent, post #16

Dość trudna gra w klimatach 8bit'ów, ba, co ja mowię, to jest dokładnie gra zrobiona na podobieństwo 8 bitów. Czasami powstają gry Indie które walą po oczach swoją niezależnością i wielkimi pixelami, źle dobraną paletą barw i efektami które nie mają nic wspólnego z dawnymi maszynkami, tutaj jest 8bit'owy majstersztyk :)
[#18] Re: Abbaye des Morts 2.1

@recedent, post #16

No ja odpaliłem pod windą, zobaczyłem grafikę jak z manic miner i wyłączyłem.
Teraz to jest sens odpalić na dłużej :)
[#19] Re: Abbaye des Morts 2.1

@recedent, post #16

Ja uruchomiłem wersję AOS3.x na AmigaOS4.1. Wersja AmigaOS4 nie działa na AmigaOS4.1 FE. Czegoś jej brakuje.
[#20] Re: Abbaye des Morts 2.1

@Andrzej Drozd, post #19

Nieprawda działa. Sprawdź może nie masz datatypów? Przeca pisze w newsie.
[#21] Re: Abbaye des Morts 2.1

@TomK, post #20

Aaaa już wiem masz wyłączoną kompozycję obrazu zapewne.
[#22] Re: Abbaye des Morts 2.1

@TomK, post #21

Załączenie tej opcji w Prefs/GUI/Efekty nic nie daje, a dodatkowo "rwie" początkowy dźwięk.
AOS4.1 używam na A1200 z BVision.
[#23] Re: Abbaye des Morts 2.1

@Andrzej Drozd, post #22

Choć kompozycja na BVision się włącza to sama karta jest za słaba, aby to skutecznie zadziałało. Obawiam się, że chodzi tutaj najbardziej o brak wystarczającej ilości pamięci graficznej... chociaż gdyby było jej wystarczająco dużo to sam procesor graficzny raczej miałby problem z ogarnięciem tego.
[#24] Re: Abbaye des Morts 2.1

@Lokaty, post #23

Choć kompozycja na BVision się włącza to sama karta jest za słaba, aby to skutecznie zadziałało.

No nie wiem czy za słaba, chip Permedia 2 ma przecież nawet pełne wspomaganie 3D z różnymi bajerami, a popatrz na grafikę w Abbaye des Morts. Nie jest to pierwszy przykład jak nie umie się wykorzystać siły karty.
[#25] Re: Abbaye des Morts 2.1

@Hexmage960, post #24

Myślę że portujący w ogóle nie patrzył na wykorzystanie układów karty graficznej. Tylko zrobił wersję AOS4 działającą pod systemem i wykorzystał "kompozycję". To raczej wina AOS4, że nie radzi sobie z BVision która ma 8 MB. Na A1200 z Radeonem ta gra pewnie działa, ponieważ np. Radeon 9200SE, ma 64 MB lub 128 MB.

Dodane: Trudno, w tą grę zagram sobie na AOS3. Albo nie, bo na Ami z PPC i BVision używam już tylko AOS4. Na drugiej A1200 z Apollo040 mam AOS3, ale nie mam tam karty graficznej.
Spoko. Zagram sobie na pececie.OK

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2015 19:01:05 przez Andrzej Drozd
[#26] Re: Abbaye des Morts 2.1

@Andrzej Drozd, post #25

Po co Ci PC? Odpal MorphOSa 1.4.5 i wersję 3.x pod MorphOSem.
[#27] Re: Abbaye des Morts 2.1

@recedent, post #26

Na AOS4.1 też działa wersja 3.x. Odpala się na małym oknie, chyba w 320x240 i jest ono za małe na monitorze 17". Poczytam w dokumentacji czy można ją odpalić na pełnym ekranie. Tak jak napisałeś wcześniej, przetestowałem klawisz C i można zmieniać grafikę z ZX na "normalną".
[#28] Re: Abbaye des Morts 2.1

@Andrzej Drozd, post #27

No cóż ja mam Amigę z kartą graf 256MB więc problemów takich jak Ty nie mam. Wersja dla AOS 4 me jeszcze opcję "p" pixel filtering poprawia wygląd grafiki) niestety opcji full ekran chyba brak. Sprawdziłem opcja "F" czyli full screen nie działa na Amidze. Przynajmniej w wersji OS4

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2015 21:31:49 przez TomK
[#29] Re: Abbaye des Morts 2.1

@TomK, post #28

W wersji Os3 mam requester suspend/reboot po puknięciu spacji w celu rozpoczęcia gry.... no dół ze nie ma pełnego ekranu...
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem