Komentowana treść: Reshoot - prace nad nową strzelaniną
[#1] Re: Reshoot - prace nad nową strzelaniną
Obejrzałem demo i jakieś to mdłe. Wzór dla mnie to overkill
Overkill
Ta gra ciągle jest niedościgniona..OK
Oczywiście popieram autora i jego dzieło OK

Ostatnia aktualizacja: 14.12.2015 21:34:13 przez Voyox
[#2] Re: Reshoot - prace nad nową strzelaniną
Na razie wygląda to mocno nie atrakcyjnie z tymi strzelającymi kwadratami i innymi bryłami, ale to tylko silnik i jeśli wierzyć autorowi to później podłoży pod niego jakieś bardziej odpowiednie maszkary.
[#3] Re: Reshoot - prace nad nową strzelaniną

@Gżegżółka, post #2

Nie chodziło mi o obiekty, ale tło. Chcąc zachęcić do jakiejkolwiek wpłaty, powinno być bardziej atrakcyjne. A to mi się kojarzy jakimś gniotem na c-64.. bez obrazy
[#4] Re: Reshoot - prace nad nową strzelaniną
Swietna antyreklama gry, ale akurat dobrych grafikow amigowych jest pelno i moze ktorys sie zlituje i zastapi te bazgroly Picassa na cos dobrego (mam taka nadzieje).
[#5] Re: Reshoot - prace nad nową strzelaniną

@selur, post #4

Przecież to tylko demo enginu, zeby pokazać że cos robi. Akurat tu się zastanowię nad wsparciem, w odróżnieniu od TOG 2 i tej platformówki w Amosie, z amazing pixelart artwork.
[#6] Re: Reshoot - prace nad nową strzelaniną

@twardy, post #5

akurat ToG 2 ma bardzo przyjemna grafike, niestety reszta ToGa to czarna dziura, w ktora lepiej nie zagladac. A moze oboje polacza sily i zrobia strzelanke ToG2 w... kosmosie

A tak serio, to zastanawia mnie dlaczego osoba tak znana, nie znalazla nikogo do jakiejs beta grafiki zeby, to mialo jakies rece albo mogl uzyc jakiejs wyrypanej grafy np. a pozniej ja zastapic a tak narazie wyglada biednie.
[#7] Re: Reshoot - prace nad nową strzelaniną
Naprawdę do dokończenia tego potrzebne są pieniądze?

I jak zwykle mała dygresja...
Od pewnego czasu zastanawia mnie to dlaczego na retro-platformach ludzie są tak bardzo wyprani z chęci stworzenia czegoś nowego? Dlaczego tak bardzo boją się eksperymentować? Dosłownie jak wielkie korporacje, które muszą wydać bezpieczny, sprawdzony pomysł/markę, bo w razie niepowodzenia straciliby sporo zainwestowanej kasy. Niech nawet taki eksperyment zakończy się totalną porażką i gra będzie zupełnie niegrywalna ale niech ja zobaczę coś nowego, jakiś promyk świeżości. Niech to nie będzie po raz tysięczny powielony ten sam pomysł. Platformy alternatywne powinny być wylęgarnią właśnie takich nietypowych, dziwnych pomysłów.

Rzućmy okiem na scenę gier "indie" (zarówno mobilnych jak i na komputery stacjonarne). Trafiają się tam tak pokręcone pomysły, że czasem aż trudno uwierzyć. szeroki uśmiech I tym właśnie można zwrócić uwagę na swoją produkcję, zainteresować kogoś. Grafiką czy kodem nikogo dzisiaj nie zadziwimy. Nie ma szans. Ale scenariuszem, mechaniką, pomysłem jak najbardziej.

Naprawdę ktoś ma chęć robić tysięcznego Zybexa, który będzie się różnił od pierwowzoru wyglądem i ułożeniem sprajtów? Gdzie przyjemność z tworzenia, wymyślania? Ja rozumiem, że dzisiaj już prawie wszystko jest. No ale pomysł "ej, zróbmy grę w której lecisz w prawo i strzelasz" Naprawdę trudno nawet nazwać pomysłem.

Mimo wszystko życzę powodzenia i trzymam kciuki za poskładanie tych sprajtów i kolizji między nimi do kupy. OK

Ostatnia aktualizacja: 14.12.2015 23:48:33 przez MDW
[#8] Re: Reshoot - prace nad nową strzelaniną

@MDW, post #7

Nie wiem jak inni, ale ja bardzo lubie klasyczne gry. Sprawdzone pomysly sa dobre oczywiscie pod warunkiem, ze sa zrobione na wysokim poziomie.
Jasne nowe dobre pomysly jak najbardziej sa porzadane ale niekoniecznie musza byc na sile nowatorskie. Wole dobrze zrobiony remake Banshee niz np. takiego dziwadlo jak Huenison.

Natomiast przeraza mnie tworzenie pseudo-gier dla kasy, byle tylko sie sprzedaly, pokroju Tales Of Gorluth, Dream Of Rowan itp... gdzie najpierw ludzie wplacaja kase a pozniej w nagrode dostaja niezly bulszit.
No ale amigowcy, to naprawde dziwna nacja, czesto przypominajaca cos ze sprawnych inaczej autystykow. Tutaj wiezi rodzinne i popularnosc (szczegolnie na EAB) sa silniejsze niz zdrowy rozsadek.
[#9] Re: Reshoot - prace nad nową strzelaniną

@selur, post #8

No dobra, niech sobie ten stateczek leci w prawo i strzela do sprajtów. Ale niech kolejne levele to będą np. epoki w dziejach Amigi i całe otoczenie żeby było przepełnione amigową historią. Albo niech ten statek lata po wnętrzu Amigi, niech rozwala Paulę, wlatuje do kolorowej AGAty. To oczywiście bzdurny i żałosny pomysł z ostatnich 2 minut mojego życia i na pewno po godzinnej burzy mózgów na IRCu czy forum znalazłoby się kilka znacznie ciekawszych pomysłów. :) Chodzi mi o to żeby to nie był kolejny bezimienny, bezpłciowy statek strzelający do kolejnych bezimiennych, bezpłciowych sprajtów. Tak samo w platformówce niech to nie będzie nijaki miś, zbierający nijakie jabłka czy wisienki. :) Niech ten bohater potrafi się przeistaczać, niech level się przekręca o 90 stopni gdy coś się zrobi. Niech będzie coś co sprawi, że ja będę chciał zobaczyć coś więcej niż tylko filmik na YouTube i screenshoty. Niech ja taką grę ściągnę, odpalę i stwierdzę, że pomysł jest bez sensu i grać się w to nie da. Ale na pewno docenię to, że ktoś próbował wprowadzić coś swojego.

Po co robić trzytysięczny lot statkiem w prawo skoro fani hardcorowej klasyki na emulatorze MAME mają setki takich gier z automatów? A wersje automatowe strzelanin i napierdzielanek chyba należą do najlepszych.

Co by było gdyby ludzie tworzący grę Superhot przez przypadek nie wpadli na to, że ciekawie jest gdy w zwykłej, prostej grze FPS zatrzymamy czas gdy gracz stoi i czas będzie biegł tylko wtedy gdy gracz się przemieszcza? Gdyby tego nie zrobili to nawet za darmo nikt by na taką grę nie popatrzył. Milionowy, nudny, bezsensowny FPS z tak uproszczoną (płaską, wektorową) grafiką, że mógłby działać na 040/AGA. A tak w pewnym momencie nie było na świecie portalu o grach, który by o tej grze nie napisał.

Ostatnia aktualizacja: 15.12.2015 01:07:58 przez MDW
[#10] Re: Reshoot - prace nad nową strzelaniną

@MDW, post #7

Ale jęczycie wszyscy aż się śmiać chce.
Włączyłem filmik świadom tego, że to jakieś powijaki gry zaczętej w epoce Amigi. Co akurat to ostatnie mogło napawać optymizmem, i faktycznje, pod tym kątem nie zawiodłem się.

Od razu widać i czuć profesjonalizm z lat świetności Amigi. Animacja płynna, grafika obiektów mimo, że skromna, to widać z miejsca, że to nie jakieś częste dzisiaj w "nowych grach na Amigę" półamatorskie próby tylko zaczęte coś na poziomie wymaganym w czasach świetności Amigi.

Jest ubogo, ale to co jest czuć profesjonalizmem. Te negatywne komentarze świadczą kedynie o tym, że przesiakliście przez lata nowymi standardami i nawet gdyby grafika była jak na PS2 to i tak byście smęcili zapominając o tym z którego roku jest Amiga :)
[#11] Re: Reshoot - prace nad nową strzelaniną

@MDW, post #7

MDW, czasy bedroom coders się skończyły. Scena indie to nie są raczej młodzi bogowie, którzy nie mają co robić wieczorami. To stare pryki, jak ja czy ty, którzy nie do końca widzą sens w robieniu czegoś dla idei, gdy w pokoju obok żona i dziecko. Wsparcie takich osób, aby inni mogli się tym pobawić uważam za jak najbardziej w porządku. W ostateczności to ten co wpłaca uznaje, czy projekt jest tego wart. Jeżeli okaże się crapem, następnym razem już nie otrzyma wsparcia. Gdy ludzie mają coś ocenić portfelem, to krytyka jest surowa. Kupić gniota, a wesprzeć gniota to dwie różne sprawy. W tym pierwszym można stwierdzić "widziały gały co brały", a w tym drugim to jakby "kredyt zaufania". Dlatego ja wierzę, że po takich tech-demach można ocenić co jest warte tego kredytu, a co nie. Jak dla mnie Reshoot taki kredyt ma, ale ToG 2 czy Dreams of Rowan na pewno go ode mnie nie dostaną i nawet jeżeli dojdzie do ich wydania za sfinansowane pieniądze ludzie finansujący chyba zrozumieją swój błąd.
[#12] Re: Reshoot - prace nad nową strzelaniną

@mailman, post #11

To racja, że do wsparcia projektów nikt nikogo nie zmusza. Jak ktoś nie chce to nie wspiera i wszystko jest w porządku.
Ja raz coś wsparłem i żałowałem, drugi raz coś wsparłem i nie żałowałem. Jak mnie coś BARDZO interesuje to nie mam oporów przed dorzuceniem się.
[#13] Re: Reshoot - prace nad nową strzelaniną
Engine wygląda bardzo atrakcyjnie- duże obiekty, płynna animacja.
Trzeba poczekać oczywiście na odpowiednio dobrą grafikę i będzie HIT!

Ja chętnie wspomogę autora drobną wpłatą (w końcu gra na dobrym poziomie koderskim, a nie w jakiś żenujący BB) OK
[#14] Re: Reshoot - prace nad nową strzelaniną
A ja doceniam jakość silnika i uważam, że technicznie gra stoi na wysokim poziomie, ale... nie lubię gier tego typu.
[#15] Re: Reshoot - prace nad nową strzelaniną

@mailman, post #11

Racja, ludzie którzy robią profesjonalnie i na wysokim poziomie swoje produkcje powinni mieć możliwość zarabiania na nich, w końcu poświęcają swój czas. Trzeba pamiętać że większość z tych ludzi ma rodziny, znajomych, prace, swoje życie, i na takie projekty trzeba przeznaczyć sporo czasu. Sama chwała zawsze nie wystarczy.
Co do rynku gier Indie, wieku ludzi - nie znam się, ale z tego co widziałem to są i gry proste zręcznościowe w stylu retro i współczesnym, jak i są też gry mocno eksperymentalne, takie które potrafą odepchnać człowieka samym swoim wyglądem, cóż wszystko jest kwestią gustu :)
Osobiście trzymam kciuki za każdą twórczość, mam nadzieję że te szczególnie dobrze rokujące wypalą i chyba jak każdy fan trochę się niecierpliwie :)
[#16] Re: Reshoot - prace nad nową strzelaniną

@Gżegżółka, post #15

Co do rynku gier Indie, wieku ludzi - nie znam się, ale z tego co widziałem to są i gry proste zręcznościowe w stylu retro i współczesnym, jak i są też gry mocno eksperymentalne, takie które potrafą odepchnać człowieka samym swoim wyglądem, cóż wszystko jest kwestią gustu :)


Serio? Zapoznajcie się dokładniej z terminem "indie" - dziś większość studiów parająceych się tego typu grami jest nieporównywalnie profesjonalniejsza, ba większa niż firmy, które na początku lat 90-tych była uważana za "profesjonalne" i duże.
Takie DMA, Bitmap Brothers, 21 Century, Sensible, SSI, Origin, Westwood Studios etc to nic innego jak dzisiejsze "indie" właśnie.
A co do gier sprawdźcie jak szerokie spektrum gatunków to "indie" dotyczy, bo pisanie o "prostych grach zręcznościowych" to po prostu nieznajomość kompletna tematu.
[#17] Re: Reshoot - prace nad nową strzelaniną

@michalmarek77, post #16

wiem, wiem :) po prostu chciałem zaznaczyć różnorodność. Ze względu na swoje upodonbania gram tylko w niektóre gry Indie, a reszta mnie nie pociąga, więc nie mam pełnego obrazu tej sprawy. Lubię spelunky, teleglith, cave story, frogatto, broforce, hydorah, czasem pogram w coś zrobionego na konkursy ludumdare. Jest cała masa gier z prostym 3d, logicznych, strategi, przygodówkek, eksperymentalnych, bazujących na czytaniu tekstu, visual novels, symulatorów - które mnie nie interesują, czytam czasami IndieGames.com i jeszcze żadziej znajduję coś co mnie interesuje. Ba nawet do gier typowo zręcznościowych które starają się byc retro podchodzę z pewną dozą ostrożności. Jak już powiedziałem dla mnie jest to kwestia gustu :)
Napewno są zespoły indie złożone z kliku gości studenciaków co mają ambicje zrobić coś swojego, czasem trafi się utalentowany grafik-koder szukający muzyka do dkończenia swojej gry. Są też duże drużyny, nie tak duże jak EA, ubi, valve, ale na pewno można je porównywać wielkością do starych deweloperów Brytyjskich.
Osobiście liczę się z ryzykiem że jakiś projekt jest w stanie nie wypalić. Staram się skatalogować większość gier z amigi, kupiłem klucz whd dla wygody. Byłbym w stanie kupić nową grę na amigę, jeśli cena będzie rozsądna i jakość dobra, mógłbym też wesprzeć projekt który mi się podoba (jednorazowo, co do stałych składek ryzyko jest za duże, nawet na mój nostalgiczny sentyment). Mam pracę, lubię ten sprzęt i mam takie hobby.
[#18] Re: Reshoot - prace nad nową strzelaniną

@Voyox, post #1

To zwykła przeróbka Defendera.

Ten filmik z tematu przypomina mi z kolei jakby Project-X. Więc łapka w górę!
[#19] Re: Reshoot - prace nad nową strzelaniną

@Voyox, post #1

Ten Overkill to klon Strike Force z automatów.
[#20] Re: Reshoot - prace nad nową strzelaniną
Wygląda jak Borg atakujący fabrykę słodyczy
[#21] Re: Reshoot - prace nad nową strzelaniną
W końcu coś profesjonalnego w assemblerze a nie w amosie czy jakimś beznadziejnym backbone przez które to kod jest słabo zoptymalizowany przez co rosną wymagania, do tego sam amos jest zdaje się dość wolny.

Ostatnia aktualizacja: 16.12.2015 15:50:35 przez Prometeusz84
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem