Komentowana treść: Dungeon Master - historia powstania
[#1] Re: Dungeon Master - historia powstania
obszerny materiał
[#2] Re: Dungeon Master - historia powstania

@Hubez, post #1

Lubiałem tą grę, ale bardziej mnie wciągnął Black Crypt... OK
[#3] Re: Dungeon Master - historia powstania

@Voyox, post #2

Black Crypt powstał później i gdyby nie DM nie powstałby zapewne wcale. DM to był przełom, coś niespotykanego i jeden z kroków milowych w rozwoju gier video. Wyznaczał trendy, bez któcyh wiele późneijszych gier (nie tylko) rpg by nie powstało. No i dał piękny powód do dumy ówczesnym użytkownikom Atari ST.
[#4] Re: Dungeon Master - historia powstania

@michalmarek77, post #3

Myślę że te trzy tytuły warte są ponownego zmarnowania czsu:
1. Dungeon Master
Tu ciekawostka : Mod DM
2. Black Crypt
3. Eye of the Beholder
Klasyka gatunku, lochowe levelki są po prostu miodne OK
[#5] Re: Dungeon Master - historia powstania

@Voyox, post #4

i Lands of Lore, którego na Amidze niestety brak. :( Podobnie zresztą jak EOB3.
W Dungeon Master zagrywałem się na PC, konkretnie w dwójkę. siedzi, pije i chrupki 1 jakoś do mnie nie trafiła - może dlatego, że też testowałem na PC (słabsza grafa?) i porównując z 2 wydawała się prymitywna.
[#6] Re: Dungeon Master - historia powstania

@snajper, post #5

Dungeon Master 2 ma ciekawą historię. To gra z 1993 roku, która pojawiła się w Japonii na Sega Mega Drive dwa lata wcześniej niż wersje na Amige/PC. W 95, gdy wydano wersje na popularne komputery w wersji anglojęzycznej gra była już niemalże archaiczna. Wyobraźcie sobie co by się stało gdyby Dungeon Master 2 został wydany przez FTL w 93 roku na Amidze...
[#7] Re: Dungeon Master - historia powstania

@michalmarek77, post #6

Dungeon Master II na Amigę jest świetną grą. Zagrywałem się w nią w latach '90, pograłbym i dzisiaj. Do przyjemnego grania lepiej mieć min. A1200 z fast, lub ACA620.
[#8] Re: Dungeon Master - historia powstania

@michalmarek77, post #6

Akurat DM2 został wydany w Japonii w grudniu 93 na PC-9801 w dość kiepskiej oprawie graficznej. W kolejnym roku wydano kolejne porty na Sega, FM-Towns, PC-9821 w oprawie zbliżonej do wersji z Amigi. Tylko wersje z PC/Mac są ulepszone graficznie. Szkoda, że wersja z Amigi nie korzysta z AGA.
[#9] Re: Dungeon Master - historia powstania

@cholok, post #8

Ale jak nie jak tak? Jedyna wersja DM2 jaką widziałem na Amigę wymaga kości AGA.
http://www.lemonamiga.com/games/details.php?id=1395

Ostatnia aktualizacja: 21.12.2015 13:43:44 przez baderman
[#10] Re: Dungeon Master - historia powstania

@baderman, post #9

Może i wymagała ale Amigowa wersja była portem z Segi, który opierał się na 16 kolorowym oryginale z PC-98. Wersja PC miała lekko "poprawione" lokacje. Różnica prawdę mówiąc mierna - gra w momencie wydania na te komputery, wizualnie, nie różniła się wiele od swego pierwowzoru z 87r. Choć była różnorodniejsza.
[#11] Re: Dungeon Master - historia powstania

@baderman, post #9

AGA nie wymaga. Wymaga 2 MB Chip i CPU020.
[#12] Re: Dungeon Master - historia powstania

@michalmarek77, post #6

Dodam tylko, że najładniejsza wersja DM2 jest na Maca i można w nią grać na emulatorach Spaheshifter lub Fusion na Amidze.

Poza tym nie wiem jak na Sega Mega Drive, ale wersja amigowa ma bardzo klimatyczną muzykę w tle, która w tej wersji przypadła mi najbardziej do gustu.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem