Komentarze do artykułu: Darkseed

[#1] Re: Darkseed
Dzięki za recenzje !
Nigdy w to nie grałem, ale recka mi w zupełności wystarczy.
Kiedyś intensywnie grałem w Universe i tego typu "łażenie" po ekranie nie bardzo mnie fascynuje.
Ale zapewne gra się komuś spodoba !
[#2] Re: Darkseed

@Voyox, post #1

Grałem w nią kiedyś,teraz wiem,dlaczego nie mogłem jej ukończyć-trzeba być obeznany z książką.Boleję nad faktem,że nie została "uwolniona" do ściągnięcia np. z ppa.
[#3] Re: Darkseed
"Darkseed" to nie pierwsza amigowa przygodówka w wysokiej rozdzielczości - wcześniej była "Wonderland" z 1990 roku.

Zwrot jest typowym, trochę rozczarowującym przedstawicielem gatunku z cechami charakterystycznymi dla początków jego istnienia jest dość niefortunny dla gry wydanej w 1992 roku. Przedstawicielem początków gatunku przygodówek to może być "Hobbit" z 1982 roku albo pierwsze produkcje Sierry.

I tak na marginesie: skoro grafika jest w wysokiej rozdzielczości, to czemu ilustracje są w niskiej?
[#4] Re: Darkseed

@PopoCop, post #3

"Darkseed" to nie pierwsza amigowa przygodówka w wysokiej rozdzielczości - wcześniej była "Wonderland" z 1990 roku.


To trochę nie ta liga

Zwrot jest typowym, trochę rozczarowującym przedstawicielem gatunku z cechami charakterystycznymi dla początków jego istnienia jest dość niefortunny dla gry wydanej w 1992 roku. Przedstawicielem początków gatunku przygodówek to może być "Hobbit" z 1982 roku albo pierwsze produkcje Sierry.


Chodziło oczywiście o cechy charakterystyczne, czyli zagadki, a więc dobrze trafiłeś w produkcje Sierry
[#5] Re: Darkseed
Amigowcom polecam wersje dla Apple do uruchomienia na Shapeshifterze a z solucji to bardzo dobra byla w Secret Service.
[#6] Re: Darkseed

@michal_zukowski, post #5

Jest też Dark Seed 2 - też działa pod Fusionem i Shapeshifterem.
[#7] Re: Darkseed
Grałem w tą grę w czasie gdy była wydana w wersję dla CD32 i muszę przyznać, że wciągnęła mnie wtedy niesamowicie.
[#8] Re: Darkseed
Dzięki za przypomnienie.
Chociaż mega fanem przygodówek nie jestem, to obok tej gry nie mogłem przejść obojętnie.
Pamiętam jak ciupałem w to po ciemku na A500 (później z lampką i solucją SS)- super klimat OK
[#9] Re: Darkseed
Gra ogólnie świetna ale to robienie wszystkiego w określonym czasie jest irytujące. Niepotrzebne przekombinowanie. Z tego samego powodu osłabiła mnie Monkey Island 2 - też została przekombinowana jak pamiętam z przechodzeniem w jakieś korytarze.
[#10] Re: Darkseed

@luzik, post #9

Monkey Island 2??? Przeciez tam nic nie musisz robić "w określonym czasie" a wspomniane "korytarze" masz przecież dokladnie opisane jak przejść. Wystarczy popatrzeć w swój inwentarz. Przejście tego zajmuje jakieś 30 sekund :P
[#11] Re: Darkseed

@michalmarek77, post #10

A ja się zgadzam z Luzikiem, tak w MI1 jak i MI2 były sekwencje, które wymagały zręczności i szybkości i niektórzy mogli się odbić od tego, czy to zdobywanie ryby, czy noszenie kubków z kwasem, mordobicie z LC, albo właśnie pomykanie po korytarzach w MI2. Nie każdemu taka presja czasu odpowada, choćby najmniejsza.
[#12] Re: Darkseed

@Sokok, post #11

Presją czasu? W MI? Serio? Akurat zagadka z kubkami to jedna z ciekawszych we wczesnych przygodowkach. Walka z czasem w niej? Elementy zręcznościowe (szczególnie w przypadku ryby). Nie wiem jak można było mieć z tym problem. Ech, podobnie jak z innymi przykładami, to po prostu przypieprzanie się do tych gier na sile. Faktycznie deprymujaca (minimalnie) mogła być końcowa walka z LC ale tam miało to fabularny sens, a niepowodzenie nie miało negatywnych skutków - raczej przyblizalo nas (wyciągając odpowiednie wnioski) do finału tego starcia. Ten fragment był relatywnie trudny, nie ze względu na jego czasowosc, a dlatego, że zmuszał nas do innego, wymagającego błyskawiczne reakcji, podejścia. Labirynt jednakże nie ma z powyzszym niczego wspólnego - to zagadka na 30 sekund grania, której rozwiązanie -jedyne możliwe - mamy cały czas w ekwipunku. To może być frustrujace jedynie dla kogoś kto nie ma pojęcia co nosi z sobą, próbuje przejść "labirynt" na chybil-trafil.
[#13] Re: Darkseed

@michalmarek77, post #12

Weź pooddychaj trochę człowieku bo sam się nakręcasz. Nikt nie mówi, że gra jest zła. Mówimy za to, że nie każdy gracz jest taki sam i niektórzy w przygodówkach szukają rozrywki bez JAKIEJKOLWIEK presji czasowej. Tyle. Pozdro&Poćwicz (czytanie ze zrozumieniem).
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem