Komentowana treść: Space Invaders - zapowiedź
[#1] Re: Space Invaders - zapowiedź
Miejsce zajęte w konkursie pokazuje, że kolejna wersja "Space Invaders" nie jest chyba tym, na co czekają gracze.
[#2] Re: Space Invaders - zapowiedź

@PopoCop, post #1

Nie czekają też na kolejnego sokobana, tetrisa, ponga, boulderdasha...
ale co mają robić skoro wybór był właśnie z takich nieinowacyjnych gier.
Przyjemność leży głównie po stronie wykonawców, bo oni na pewno dobrze się bawią tworząc, nawet wtórne rzeczy.

Perełki powstają za to na 8bitowce. Fajne 1 miejsce.
.
[#3] Re: Space Invaders - zapowiedź

@rePeter, post #2

I to jest bardzo ciekawe zjawisko, o którym już wspominałem - nowe gry na 16-sto i 32-bitową maszynę są o kilka klas gorsze niż nowości na 8-bitowce. I to w każdym wymiarze: koncepcyjnym, wykonawczym.
[#4] Re: Space Invaders - zapowiedź

@mailman, post #3

Ja bym to określił jako klęska urodzaju (nie ilości tylko jakości sprzętu i sytemu).
Może się mylę ale paradoksalnie Amiga ma za dobre parametry jak na oldskulowy sprzęt i każdy skupia się na tych kolorach, rozdzielczościach, sprajtach, dźwiękach. Siądzie, włączy Amosa stwierdzi, że to takie proste, porusza tymi playfieldami i bawi się efektami i zamiast dopasować możliwości do przemyślanej koncepcji to dokleja jakiś pierwszy lepszy pomysł, zazwyczaj nie swój, do poznanych efektów.

Tak tylko myślę. Ale wspominał o tym MDW, jego pierwsza gra miała jakiś pomysł a dwie pozostałe to niestety to o czym piszę powyżej.
.
[#5] Re: Space Invaders - zapowiedź

@rePeter, post #4

Ja tam widzę inny problem nie ważne co by powstało na Amigę nadal ludzie będą dostawać orgazmu na widok piksela na C64 czy Atari. Nawet gdyby Tower of Rubble wyszedł na Amigę z super grafiką i dźwiękiem byłby w najlepszym razie na 7 pozycji, no ale wyszedł na C64 to 1 miejsce się należy. Jak na możliwości C64 to żenada, w latach 90-tych wychodziły takie hity na C= że to co zostało zaprezentowane na party to nawet nie odrzuty, takie gry to się w 1 dzień pisze.
[#6] Re: Space Invaders - zapowiedź

@Leon, post #5

Jak na możliwości C64 to żenada... takie gry to się w 1 dzień pisze.


Z perspektywy operatora Backbone, być może
ale podbijam: kolejnego tetrisa lub sokobana można wysmarować w pół dnia splat
.
[#7] Re: Space Invaders - zapowiedź

@rePeter, post #6

"Miejsce zajęte w konkursie pokazuje, że kolejna wersja "Space Invaders" nie jest chyba tym, na co czekają gracze."
A na co w takim razie czekają gracze? Bo z tego co widzę to każdy potrafi tylko narzekać i marudzić. Doceńcie tych nielicznych co jeszcze coś tworzą na naszą platformę bo wkrótce może już nie być nikogo i nie będę miał im tego za złe bo czytając wasze komentarze nie jednemu może odechcieć się tworzenia czegokolwiek.

"Perełki powstają za to na 8bitowce" Tutaj się z Tobą zgodzę, prawdziwą perełką w tym roku była... Familiada.
Szkoda, że Koyot z ekipą tego nie przewidział bo były teraz o parę oczek wyżej.
[#8] Re: Space Invaders - zapowiedź

@Leon, post #7

Familiada fporzo gra siedzi, pije i chrupki Zrobiłem kiedyś skrypta mIRC do gry we Familiadę - jeden z bardziej dynamicznych quizów ircowych. siedzi, pije i chrupki takie o. Może zrobię porta dla BitchX, to będzie i na Amidze działać, tylko musiałbym trochę TCL-a sobie przypomnieć.
[#9] Re: Space Invaders - zapowiedź
Ładna grafika, ale jeszcze czegoś tej grze brakuje żeby wciągnęła mnie na dłużej.
[#10] Re: Space Invaders - zapowiedź

@Leon, post #5

Troszeczkę się zgodzę, co do Tower of Rubble dla C64.

Fajny pomysł na grę i to jest jej największa zaleta.
Pozostałe elementy są ok, ale tylko ok. Oceniając jako całość o żadnej perełce być mowy nie może (oczywiście moim zdaniem/ na mój gust).

Z amigowego poletka, gra która miała "świeży" pomysł kojarzy mi się z Impsbru (link).
Moim zdaniem świetny przykład, że na Amidze też może być świeżo, ciekawie i jakościowo na dobrym, a w tym przypadku bardzo dobrym poziomie OK

Impsbru i inne tytuły wystawione (również w tym roku) na RetroKomp pokazują, że te konkursy naprawdę mają sens i są bardzo potrzebne- dzięki wszystkim Twórcom pokłony

Ostatnia aktualizacja: 19.10.2018 18:56:41 przez BULI
[#11] Re: Space Invaders - zapowiedź

@BULI, post #10

"Fajny pomysł na grę i to jest jej największa zaleta"
Tylko trzeba pamiętać, że większość gier biorących udział w konkursie było konwersjami. Nawet gra, która zajęła 1 miejsce "Tower of Rubble" dla C64 jest konwersją pecetowej gry (PC CGA) o tym samym tytule. Czyli tutaj nie pojawił się oryginalny pomysł tylko został zaczerpnięty z gry pecetowej. Tak samo amigowe gry bazowały na takich hitach jak Pong, Tetris czy Space Invaders. Więc jeśli chodzi o pomysł na grę to zarówno amigowcy jak i komodorowcy czerpali inspirację od innych i pod tym względem produkcje powinny być jednakowo ocenione.

Oprawa audio-wizualna gier na C64 wypadła znacznie gorzej od amigowych gier biorąc pod uwagę możliwości obydwu maszyn. Kolejnym kryterium oceny jest grywalność ale ten już zależy od preferencji gracza. Jeden też woli platformówki inny strzelanki, logiczne w rankingu wypadają na samym końcu.

Wg mnie na C64 najlepiej wypadła "Tower of Rubble" ale na liście z amigowymi grami nie przyznałbym jej 1 miejsca za słabą oprawę audio-wizualną oraz zaczerpnięty pomysł. Autor musi też uważać aby następnym razem przez RetroKompem nie prezentować publicznie finalnej gry bo za to jest dyskwalifikacja.
[#12] Re: Space Invaders - zapowiedź

@Leon, post #11

Tower of Rubble" dla C64 jest konwersją pecetowej gry


A to nie wiedziałem, masz rację, to stawia ją na równi z klonami Tetris, Space Invaders i Sokoban. Może większość o tym nie wiedziała?
Wygląda na to, że tylko PoNG4K wyróżnił się wariacją na temat?
.
[#13] Re: Space Invaders - zapowiedź

@rePeter, post #12

to stawia ją na równi z klonami Tetris, Space Invaders i Sokoban


Skopiowanie pomysłu, który do tej pory wykorzystano tylko raz nie jest równoznaczne z kopiowaniem pomysłu wykorzystywanego dziesiątki razy.
[#14] Re: Space Invaders - zapowiedź

@PopoCop, post #13

To ci dopiero stwierdzenie, nawet nie rozwijaj
.
[#15] Re: Space Invaders - zapowiedź

@rePeter, post #12

"Wygląda na to, że tylko PoNG4K wyróżnił się wariacją na temat?"
No tak nie do końca bym powiedział. szeroki uśmiech
Dwa miesiące temu ukazała się na aminecie gra o podobnym tytule "Pong4" bez "N".
Jej autorem był również Cobe ale tym razem grafikę do nowej odsłony zrobił Koyot1222.
We wcześniejszej wersji odpowiedzialny był za to Jojo073.
Tutaj można zobaczyć jak wyglądają obydwie wersje.

Moim zdaniem organizatorzy konkursu powinni informować o takich "drobiazgach".
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem