Komentowana treść: Magazyn - zapowiedź
[#1] Re: Magazyn - zapowiedź
Autor nie został wskazany, lecz zapewne jest to osoba, którą wszyscy będą kojarzyć z naszego forum.

Rzeczywiście na Pouecie ja nie mam konta i nie figuruję jako autor. Jednak to ja jestem autorem tej gry. Prosiłbym szanownych redaktorów o korektę.

P.S. W sumie to można było się spodziewać, że jak w końcu napiszę i wyślę grę na konkurs, to nikt w to nie uwierzy (żart).

Ciężko jest napisać o grze cokolwiek więcej, gdyż nie wiadomo co i czy autor planuje ją rozwijać oraz jakie planowane są elementy, które wyróżnią ją od innych, podobnych tytułów.

Na razie grę odróżnia kilka czynników:

  • Gra jest promowalna, więc zadziała w dowolnym trybie ekranu, również pod Amiga OS4.1.
  • Grafika jest całkiem ładna i przyjemna.

Aktualnie jeszcze powstaje edytor plansz.

Gra będzie oferować kilka innowacji w stosunku do Sokobana. Najważniejszy pomysł to wprowadzenie przełączalnych ścian, tzn. za pomocą przycisków pewne ściany znikną, ale inne - pojawią się.

Tak wygląda aktualnie grafika gry. Kafelki są rozmiaru 16x21 - rzut Top-Down. Poniżej powiększenie 200%.

Te diamenciki póki co nie znalazły zastosowania. Jeśli ktoś ma pomysł, do czego ich użyć, to proszę mi dać znać.

Piszę grę dzieląc ją na część użytkową (ekran, okienka, obsługa klawiatury, myszy, joysticka itd.) oraz część logiki gry (mechanizm gry) z dobrym skutkiem.

Jaki jest cel? Zrobić 30 poziomów po 3 scenerie graficzne. OK? szeroki uśmiech



Ostatnia aktualizacja: 18.10.2018 23:04:31 przez Hexmage960
[#2] Re: Magazyn - zapowiedź

@Hexmage960, post #1

Tak, grafika w stosunku do tej jaka była w wersji konkursowej wygląda znacznie lepiej OK
[#3] Re: Magazyn - zapowiedź

@BULI, post #2

Czy mógłbym prosić szanowną redakcję o przeredagowanie newsa i wpisanie mnie jako autora.
[#4] Re: Magazyn - zapowiedź

@Hexmage960, post #3

Przecież jesteś wpisany w newsie.
[#5] Re: Magazyn - zapowiedź

@recedent, post #4

Teraz tak. Serdecznie dziękuję.
[#6] Re: Magazyn - zapowiedź

@Hexmage960, post #5

Ostatnio miałem mało czasu na kodowanie na Amidze z powodu projektów na studiach, ale dziś udało mi się poprawić grafikę.



[#7] Re: Magazyn - zapowiedź

@Hexmage960, post #6

Dalsze poprawki do grafiki (podłoga, oznaczona podłoga, bohater). Wygląda już dobrze.

Bohater znów ma uszy jak skrzat. Tylko teraz mnóstwo detali, dzięki 16x21.

Skrzynki wyszły naprawdę świetnie.




Ostatnia aktualizacja: 31.10.2018 10:00:00 przez Hexmage960
[#8] Re: Magazyn - zapowiedź

@Hexmage960, post #7

A co z gameplayem?
[#9] Re: Magazyn - zapowiedź

@mailman, post #8

Dzisiaj ruszyłem ostro z kodowaniem.

Poprawiłem również troszkę postać bohatera.



Prezentuję rzeczy, które już ukończyłem.
[#10] Re: Magazyn - zapowiedź

@Hexmage960, post #9

Prezentuję rzeczy, które już ukończyłem.


Grafiki nie ukończyłeś bo cały czas coś w niej zmieniasz, a jednak ją prezentujesz pomysł
[#11] Re: Magazyn - zapowiedź

@morph123, post #10

Grafiki nie ukończyłeś bo cały czas coś w niej zmieniasz, a jednak ją prezentujesz

Jest to jakaś całość. Można też traktować to jako element ukończony, który później się jeszcze poprawia.

Jeśli chcesz, możesz przetestować u siebie edytor plansz, którego wstępną wersję właśnie ukończyłem.

Rysowanie w rzucie Top-Down działa prawidłowo!

Wymagania: Amiga, system Amiga OS 3.0. AGA nie wymagana.

Klawisze "1", "2", "3" i "4" wybierają kafelek (uwaga - ten panel górny jeszcze nieaktywny). Lewy przycisk myszy wkleja, Prawy usuwa kafelek. ESC wychodzi.

P.S. Program powinien działać na AmigaOS 4.

Może działać również na MorphOS, ale korzystam z funkcji SetRGB32CM() do ustawiania kolorów i z poprzednich doświadczeń kolory mogą być niepoprawne.

Do rysowania kafelków używam systemowej funkcji BltMaskBitMapRastPort(), zaś alokuję na maskę pamięć graficzną CHIP Amigi. Maskę tworzę systemową funkcją BltBitMap() więc powinno działać na systemach NG.

http://coreprogramming.pl/Magazyn/Edytor.lha



Ostatnia aktualizacja: 01.11.2018 19:41:17 przez Hexmage960
[#12] Re: Magazyn - zapowiedź

@Hexmage960, post #11

no dobra... ale po co to wszystko tu opisujesz?

Znowu tracisz cenny czas na PIERDOLY. Miales zajac sie kodowanie tej gry i ja ukonczyc a tu znowy zapowiada sie prowadzenie bloga nikomu niepotrzebnego!!

Juz wiele razy to mowilem - przestan prowadzic BLOG'a o grze, tylko skup sie na jej kodowaniu i dopiero wtedy beda efekty ok, racja
1
[#13] Re: Magazyn - zapowiedź

@selur, post #12

To była odpowiedź - kolejno na posty kolegów: Mailmana i Morph123. Nie prowadzę bloga.

Umieszczam elementy ukończone (ukończone etapy prac).

Dzisiaj pół dnia kodowałem przy tej grze i jest efekt tej pracy.

Poza tym może dowiem się przy okazji, na jakich konfiguracjach działa mój edytor.

Ostatnia aktualizacja: 01.11.2018 20:24:18 przez Hexmage960
[#14] Re: Magazyn - zapowiedź

@Hexmage960, post #13

W żadnym razie to nie są odpowiedzi na moje pytanie.

Zajmij się grą, popracuj nad gameplayem, spraw, aby Twój Sokoban był inny niż jego tysiące klonów, ukończ go. I dopiero wtedy, gdy za 10 lat od premiery ktoś zrobi z Tobą wywiad poopowiadasz nam o edytorze poziomów, który wykorzystałeś na stworzenia 100 customowych map do swojej gry.

Twoja historia kolejności tworzenia gier za każdym razem toczy takie samo koło.
1
[#15] Re: Magazyn - zapowiedź

@mailman, post #14

Twoja historia kolejności tworzenia gier za każdym razem toczy takie samo koło.

No, ale opublikowałem grę na konkurs w terminie (przed 30 września) - z działającym silnikiem i jednym poziomem. Mało, to prawda. Lecz nie spocząłem na laurach.

Dlatego uważam, że tendencja się zmieniła.

Dopracowałem dosyć dobrze grafikę i pracuję dalej. Edytor poziomów jest prawie ukończony. Czy testowałeś go?

Jeśli chodzi o pytanie o "gameplay" to wiem, że chodziło Ci o silnik. Silnik nowej wersji jest w trakcie pisania, dlatego nie mogłem odpowiedzieć wyczerpująco. Będzie oferować Sokobana z ładną grafiką oraz kilkoma elementami dodatkowymi.

Dołączę też gotową muzykę.
[#16] Re: Magazyn - zapowiedź

@Hexmage960, post #15

Dlatego uważam, że tendencja się zmieniła.


Jak dla mnie wcale, ale czas pokaże kto miał rację.

Dopracowałem dosyć dobrze grafikę i pracuję dalej. Edytor poziomów jest prawie ukończony. Czy testowałeś go?


Nie i nie mam zamiaru. Nie interesuje mnie edytor poziomów do gry, która nie wiem co będzie sobą prezentować. To co zaprezentowałeś na RK nie pozwala wyrobić sobie zdania, zważywszy, że znana jest wszystkim Twoja historia tworzenia.
[#17] Re: Magazyn - zapowiedź

@mailman, post #16

za to ja uruchomiłem sobie gierkę dla testu i już ukończyłem. siedzi, pije i chrupki Na wompierzu działa.



parę uwag:
1. w okienku tekstowym wyświetla krzaczory zamiast polskich znaków. Ale możliwe, że to tylko ja czegoś tam nie mam ustawionego w systemie.
2. jak się kliknie na planszy, kiedy wyświetlane jest okienko tekstowe, to kursor się zmienia na czekający
3. przydałaby się animacja ludzika
4. opcja cofnięcia ostatniego ruchu też by się przydała
5. nie wiem gdzie ten edytor. siedzi, pije i chrupki
[#18] Re: Magazyn - zapowiedź

@snajper, post #17

Dzięki za testy! Link do edytora jest podany wcześniej w wątku.

Tu masz link: http://coreprogramming.pl/Magazyn/Edytor.lha

1. Żeby mieć polskie znaki, musisz mieć ustawione je domyślnie w systemie - topazpl.font. Docelowo gra będzie jawnie otwierać potrzebne fonty.
2. To normalne, nie jest to błąd.
3. No z tym będzie najwięcej pracy,
4. OK, dzięki za tę sugestię. Nie pomyślałem o tym.
[#19] Re: Magazyn - zapowiedź

@Hexmage960, post #18

3. No z tym będzie najwięcej pracy,
4. OK, dzięki za tę sugestię. Nie pomyślałem o tym.


Czyli jakie cechy ponad dobrze znane i naturalne dla Sokobana będzie mieć Twoja gra?
[#20] Re: Magazyn - zapowiedź

@mailman, post #19

OK, wymienię pomysły, które już przemyślałem i chciałbym wprowadzić dla urozmaicenia rozgrywki:

1. Na każdym poziomie będą dostępne kartki z informacją o nowych elementach.

2. Pewne podłogi będą oznaczone. Za chwilę wytłumaczę dlaczego.
Otóż będą przyciski, które schowają niektóre ściany i pokażą inne. Będzie to dwustanowy przełącznik. Ponowne naciśnięcie przywraca poprzedni stan ułożenia ścian.

Służy to temu, by było więcej główkowania jak ulokować skrzynie.

Oznaczone podłogi to te, z których te ściany będą wychodzić. Trzeba będzie uważać, by nie ulokować tam skrzyni, bo będzie zniszczona.

3. Niektóre skrzynie po ulokowaniu będą zamieniać się w diamenty, które dadzą dodatkowe punkty. Zamiana w diamenty nastąpi natychmiast lub po ulokowaniu kilku skrzyń.

4. Tak samo niektóre skrzynie po ulokowaniu zamienią się w klucz, który będzie można użyć, by uzyskać dostęp do jakiejś niedostępnej części magazynu. I znów, zamiana nastąpi od razu, lub po ulokowaniu kilku skrzyń.

Ostatnia aktualizacja: 02.11.2018 18:36:06 przez Hexmage960
[#21] Re: Magazyn - zapowiedź

@Hexmage960, post #20

O i to już coś. Pracuj nad tym, a nie poprawiasz grafikę i robisz edytor poziomów, o którego testy prosisz. Aby zaprezentować te feature'y musisz pokazać kilka etapów, a nie jeden.

Do Twojej listy mogę dopisać.

5. Czas przechodzenia etapu (ale nie na przejście etapu).

6. Podsumowanie osiągnięć w etapie. Na przykład odnalezienie 100% diamentów lub przejście etapu w czasie krótszym niż ileś tam skutkuje otrzymaniem dodatkowego życia albo jakimś bonusem do wykorzystania później lub dodatkowym diamentem albo diamentem specjalnym. Za ileś tam specjalnych diamentów coś tam do uzyskania itp.

7. Zapisywalna lista najlepszych wyników

W dalszym etapie prac możesz dodać poziom trudności.
[#22] Re: Magazyn - zapowiedź

@mailman, post #21

Hej, zrobiłem dość znaczące poprawki grafiki do Magazynu. To jest namalowane w 32 kolorach, z czego używam zaledwie połowy! Kafelki 24x24 i nie nachodzą na siebie. To w tle to jest dekoracja.

Namalowane w DPaincie V.

Zapewniam, że kod edytora plansz oraz gry powstaje obecnie również dość szybko i sprawnie.

[#23] Re: Magazyn - zapowiedź

@Hexmage960, post #22

Wygląda zajebiście :) Koduj, koduj bo w końcu grafikiem zostaniesz.
[#24] Re: Magazyn - zapowiedź

@ede, post #23

Dzięki.

Wprowadziłem jeszcze poprawki do grafiki i zrobiłem wstępny panel.

To tyle w temacie grafiki. Dalej koncentruję się na kodzie.

[#25] Re: Magazyn - zapowiedź

@Hexmage960, post #24

Sokobana kiedyś zrobiłem na c64. c64 tylko z magnetofonem i blackboxem.
Kasety nawet miałem jeszcze parę lat po przesiadce na amigę, ale w końcu ktoś tam coś nagrał innego.
Ale i tak najlepiej wspominam Sokobana w wersji na MS-DOS. Graliśmy w to na XT z herculesem w technikum na praktykach.
Miło powspominać.
[#26] Re: Magazyn - zapowiedź

@swinkamor12, post #25

Ja najlepiej wspominam klon na Amigę o nazwie Technoban z kolekcji dyskietek Freda Fisha na płycie CDPD.

Moim celem w tym projekcie jest:
- po pierwsze dokończyć grę,
- po drugie zaimplementować Sokobana w ładnej oprawie,
- po trzecie dodać własne elementy do Sokobana.

Sokoban, mimo że dosyć wyeksploatowany pomysł, można jednak ładnie oprawić i dodać parę rzeczy z pomysłem. Mam pomysł, żeby w moim Sokobanie w reguły gry wprowadził sam Magazynier w postaci dymków.
[#27] Re: Magazyn - zapowiedź

@Hexmage960, post #26

Hej, ponieważ kafle są troszkę większe, a plansza ma być 20 kafelków szerokości i 20 kafelków wysokości robię scroll.

Ktoś powie, że będzie niewygodnie w Sokobana grać ze scrollem, bo powinno się widzieć całą planszę.

Nie ma problemu, dodam zatem do tego podgląd całej planszy, jak to ma miejsce np. w grze Benefactor, gdzie mały kolorowy kwadracik reprezentuje jeden kafel. Podgląd będzie cały czas widoczny w rogu ekranu.

Każdy element (skrzynia, ściana, bohater) będzie oznaczony odpowiednim kolorem w podglądzie.

Kolorowe kwadraciki w podglądzie będą na tyle duże, by podgląd był czytelny.

Ostatnia aktualizacja: 11.11.2018 13:42:28 przez Hexmage960
[#28] Re: Magazyn - zapowiedź

@mailman, post #21

6. Podsumowanie osiągnięć w etapie. Na przykład odnalezienie 100% diamentów lub przejście etapu w czasie krótszym niż ileś tam skutkuje otrzymaniem dodatkowego życia albo jakimś bonusem do wykorzystania później lub dodatkowym diamentem albo diamentem specjalnym. Za ileś tam specjalnych diamentów coś tam do uzyskania itp.


ja to bym za 100% diamentów dał jakieś obrazki z ładnymi pańmi, byłaby większa motywacja do grania. siedzi, pije i chrupki Np.



. To jest w 16 kolorach i do tego nawet sceneria pasuje. OK

fabuła: zły demon zapanował nad światem i wybił ludzkość, ale zostawił trochę ładnych pań, które więzi i wykorzystuje jako swoje niewolnice, żeby mu się nie nudziło. Został jednak bohater, który jakoś przetrwał (bo schował się w skrzyni) i musi poukładać skrzynie, żeby ocalić wszechświat i wszystkie ładne panie i pokonać demona. A potem zaludnić świat na nowo. siedzi, pije i chrupki A tak się składa, że akurat jest magazynierem i ma doświadczenie w układaniu skrzyń. A że wśród ładnych pań jest też jego ukochana, to ma podwójną motywację, żeby układać skrzynie!

na końcu dej lewel ze złym demonem, którego np. trzeba zablokować i uwięzić przesuwając skrzynie, a demon będzie szczelał laserami, ale magazynier może się chować za skrzyniami. Trochę dynamiki w grze. Zmieniasz tytuł na MANGAzynier i gra ma +10000 do za*bistości. siedzi, pije i chrupki

Potem outro a'la Turrican 3 i powrót demona w Magazynierze II.

p.s. mam nadzieję, że ocenzaturowane ładne panie nie łamio regulaminu...
[#29] Re: Magazyn - zapowiedź

@snajper, post #28

Fabuła świetna, tylko to nie jest ładna Pani a mangostwór, bleh.
[#30] [post oznaczony jako OT] wyświetl
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem