Komentowana treść: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada
[#1] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada
Mówią, że są to ci sami autorzy Aquabyss
[#2] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada

@fondriesete, post #1

o naprawde, sam to wymysliles, nie? zbanowac
[#3] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada
Patrząc na ten jeden szot, to szpil wygląda zacnie.
[#4] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada
Zapowiada się kozacko OK
[#5] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada

@KM, post #4

Wersja na CPC to naprawdę miodna gra. Uwielbiam, zaraz obok Orion Prime :)
[#6] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada
Jak będzie to zagram ;)

Ostatnia aktualizacja: 04.12.2018 01:32:13 przez santa13
[#7] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada
Dla zainteresowanych, gra ma prawdopodobnie wymagać OCS z 1MB.

[#8] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada

@Solo Kazuki, post #7

Tak na wstępie, grafika korytarza z tym ditheringiem to tak około 8 kolorów może max 16.
Można by pokusić się o lepszą grafę niż na Amstradzie!
[#9] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada

@BULI, post #8

Pytanie- czy wersja na Amstrada dorobila sie muzyki , zagadek czy zostalo to tak jak tutaj :
https://www.youtube.com/watch?v=JVjvgczoRlg&t=792s
[#10] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada

@fibi, post #9

Można by pokusić się o lepszą grafę niż na Amstradzie


JEST lepsza.

Pytanie- czy wersja na Amstrada dorobila sie muzyki , zagadek czy zostalo to tak jak tutaj


Muzyki w grze nie ma, bo i po co?
Co do zagadek, obejrzyj sobie longplay:

[#11] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada

@Solo Kazuki, post #7

A to zdjęcie to z wersji na CPC czy Amigę?
[#12] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada

@AmmigaCDTV, post #11

A to zdjęcie to z wersji na CPC czy Amigę?


Wierzę w to, że żartujesz, zadając to pytanie.
[#13] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada

@Drakon, post #12

Może właśnie to jest pytanie z serii "po czym poznać prawdziwego amigowca?"
[#14] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada

@AmmigaCDTV, post #11

Ami, CPC nie ma tak ladnej grafiki.

Ostatnia aktualizacja: 04.12.2018 14:13:08 przez flops
[#15] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada

@Solo Kazuki, post #7

Bardzo ładny interfejs. Grafika świetna, ale... artysta chyba za bardzo umiłował dither. Sam mam z tym problem, dlatego świetnie go rozumiem ;) Mimo wszystko - robota pierwsza klasa.
[#16] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada

@AmmigaCDTV, post #11

A to zdjęcie to z wersji na CPC czy Amigę?

Gdyby Amstrad miał taką paletę kolorów to Amiga nie miałby czego szukać na rynku w latach 80. szeroki uśmiech Paleta kolorów Amstrada bardziej przypominała paletę ZX Spectrum czy Telegazety niż paletę Amigi. Okropne, jaskrawe kolory z niewielka ilością odcieni.
[#17] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada

@MDW, post #16

LOL, "paleta telegazety"! Dobre
[#18] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada

@MDW, post #16

PreAsic w zwykłym Amstradzie i Asic w Amstrad Plusie miały właśnie taką paletę jak A500: 4096. Problem z Amstradem jest taki, że sensowna liczba kolorów jest dostępna tylko w 160x200 czyli mamy te paskudne pixele porozszerzane w poziomie.

Z drugiej strony Batman forever na zwyklego Amstrada czy Crtc3 na Plusa
pokazują, że i na Amstradzie można robić demka, których nie powstydziłaby się Amiga. W przypadku plusa jest to o tyle łatwiejsze, że ma sprzętowe sprity i mozna podbić grafikę nimi. W morphosowym Ace jest pogdląd spritów dla Plusa i ładnie widać jaka część grafiki leci jako sprity (np. w rzeczonym crtc3 więkoszość nakładanych obrazków,tekstu leci jako sprity).

Ostatnia aktualizacja: 05.12.2018 01:23:51 przez michal_zukowski
[#19] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada

@MDW, post #16

Amstrad ma 8 kolorów? (bo tyle było w telegazecie). No to sobie policz, np na tegorocznym demku, takim dla zwykłych a nie Plusowych modeli. No chyba że ci klapki na oczach przeszkadzają. Albo paluszków w łapkach zabraknie.
https://www.youtube.com/watch?v=6wBwbRYL-F4
[#20] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada

@ZbyniuR, post #19

Demo demem, ale przy SoS paluszków raczej nie zabraknie (najwyżej się pożyczy z jednej nogi):

[#21] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada

@recedent, post #20

No bo właśnie, paleta kolorów to jedno, a ilość niezależnie wyświetlanych kolorów na ekranie to drugie.

Np. Atari 8bit potrafi jednocześnie wyświetlić na ekranie 256 kolorów (z palety właśnie 256 kolorów), ale nie są one niezależne :)
[#22] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada

@morph123, post #21

Widziałem na Atarce sporo ładnych obrazków w 30, a nawet 50 kolorach, ale w 256 potrafi wyświetlać tylko cegiełki a nie obrazki.
Z tym że te nowe tryby po 5 a nawet po 6 bitów na piksel, pojawiły się dzięki programowi Graph2Font zaledwie kilka lat temu. A wcześniej poza kilkoma wyjątkami Atarka straszyła gierkami w kilku nudnych kolorach.

CPC też się 2 lata temu doczekał musztardy po obiedzie, w postaci programu PerfectPix który potrafi wyczarować ponad 100 kolorów. Choć na razie para idzie w gierki a nie w obrazki. Ale i wcześniej nie brakowało prób wyjścia poza schemat:







Wszystkie powyższe obrazki chodzą bez Plusa, choć zielony potrzebuje monitora mono.
Amstradowi artyści jeszcze nie powiedzieli ostatniego słowa.
[#23] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada

@ZbyniuR, post #22

to ja tylko dodam, ze co innego wyswietlic kolorowy obrazek a co innego uzyc kolorowej grafiki w grze. A roznica wlasnie jest pozniej taka jak Atari ST vs Amiga. A grafika w tym Amstradowym RPG'u wymiata, chce zobaczyc cos takiego na Atari...
[#24] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada

@selur, post #23

To prawda, na C64 jest też kilka fajnych trybów, ale nadają się tylko wyświetlenia statycznego obrazu (coś jak HAM na Amidze, gdyż generacja takiego obrazu zajmuje za dużo mocy obliczeniowej).
Chyba jedynymi kozakami, którym udało się przełamać ograniczenia C64 był Apex Computer Productions w grach Creatures, Creatures II i Mayhem in Monsterland. Jest tam więcej niż 16 kolorów.
[#25] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada

@flops, post #24

Serio tam jest więcej niż 16 kolorów?
[#26] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada

@michal_zukowski, post #18

Super to demo na Plus-a, rozmontowało mnie, super muza. Pierwszy komp 6128 z jakim miałem styczność. Dźwięk z Amstrada jakoś zawsze mi się podobał, jako dziedziak nagrywałem na Tape-y, hehe.W Sorcery muzyczka jest dobra, w latach 90 odpalałem sobie na słuchawkach i grałem :)

Ps. Trzeba będzie odpalić tę maszyne i zagrać jeszcze bo jakoś na 2nd castle grzązłem.




Ostatnia aktualizacja: 05.12.2018 17:15:05 przez ede
[#27] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada

@recedent, post #25

Na commodore 64 nie może być więcej niż 16 kolorów. Może mu chodziło o przekroczenie problemu z 2 kolorami w 8:8. Na C=128 vicII moze przełączać banki pamięci więc można względnie wygodnie emulować interlace (albo zwiekszsc liczbę kolórów przez szybkie zmiany). Na C64 interlace wygląda kiepawo.
[#28] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada

@flops, post #24

(coś jak HAM na Amidze, gdyż generacja takiego obrazu zajmuje za dużo mocy obliczeniowej)

Ludzie chwalą Amstrada, C64, a z kolei kości Amigi AGA ganią.

Również ile trzeba powtarzać, że w trybie HAM8 można tworzyć nie tylko statyczne obrazki, ile animacje?

Deluxe Paint IV AGA i V potrafi robić animacje w 256000 kolorów.

Również tryb HAM8 nie zabiera "mocy obliczeniowej", to tryb hardware'owy.

Ostatnia aktualizacja: 05.12.2018 19:33:15 przez Hexmage960
[#29] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada

@Hexmage960, post #28

Nie widzialem, żeby ktos ganił grafikę w SlamTilcie czy Banshee.
[#30] Re: The Shadows of Sergoth - RPG z Amstrada

@michal_zukowski, post #27

Jest więcej kolorów jak 16 (scanline interrupt) i jeszcze sporo innych tricków: http://grumbel.blogspot.com/2011/04/c64-graphics-dissecting-creatures.html
Najlepiej przyjrzeć się grze na real C64 i kineskopie :)

Również tryb HAM8 nie zabiera "mocy obliczeniowej", to tryb hardware'owy.

Nie będę się kłócił za wszelką cenę, ale z tego co kojarzę HAM6 bardziej obciąża układy graficzne niż 32 kolory na A500. Animację w HAM6 czy HAM8 da się bez problemu odtworzyć, ale generacja dobrej jakości klatek jest pracochłonna (kosztowna obliczeniowo). Ludzie robili nawet c2p na HAM6, ale nie wiem jak dużo realnie da się osiągnąć kolorów (jak dobre odwzorowanie tych 4096 kolorów będzie na każdy pixel). Ja chwalę AGA z 1992r, ale wiem jakie ma ograniczenia. Na tamte czasy paleta 24bit i tryb HAM8 do wyświetlania obrazu w 18bit w 1280x512 to było naprawdę coś wielkiego. Ale w grach zostaje i tak fajne 256 col.

Ostatnia aktualizacja: 05.12.2018 19:59:29 przez flops
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem