Komentarze do artykułu: Jak napisać własny slave? - część 1

[#1] Re: Jak napisać własny slave? - część 1
Czy miał byś możliwość stworzenia instrukcji krok po kroku( dla laikow takich jak ja) jak przerobić slave w taki sposób żeby zamiast chipmem korzystał z fastram przy uruchamianiu gier. Chodzi tu o błąd który pojawia się podczas uruchamiania gry ze mam za mało chipmem.
[#2] Re: Jak napisać własny slave? - część 1

@obdarowani, post #1

A jesteś koderem?
[#3] Re: Jak napisać własny slave? - część 1

@mailman, post #2

Mam doświadczenia w programowaniu, co nieco rozumiem. Jednak im prostsza procedura tym lepiej.
[#4] Re: Jak napisać własny slave? - część 1

@mailman, post #2

Czy jest szansa na procedurkę?pomysł
[#5] Re: Jak napisać własny slave? - część 1

@obdarowani, post #1

programista wiedzial co robi chcac pamiec chip, przerobienie tego od tak, zeby zarezerwowal fast zamiast chip najprawdopodobniej skonczy sie GURU, a w najlepszym wypadku krzakami. jest 0,1% szans, ze to byl blad programisty :)

ps: zacznij od sprawdzenia czym sie rozni pamiec fast od chip to bedziesz wiedzial (w mega skrocie tym czym pamiec graficzna karty graficznej na pc od pamieci ram w komputerze)

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2021 12:03:58 przez juen
[#6] Re: Jak napisać własny slave? - część 1

@obdarowani, post #1

Nie jest możliwe napisanie takich instrukcji, który by działał dla każdego slave'a. Jedynie rozpatrując daną grę jest to możliwe. Niestety jeśli nie znasz bardzo dobrze asemblera 68k (głównie 68000 i 68020) i nie znasz bardzo dobrze programowanie pod Os i Hardware ( z czego pod Os próg wiedzy jest mniejszy), to przykro mi ale ni ma o czym rozmawiać.
Ponadto to nie jest takie proste jak się może wydawać (użycie w grze pamięci typu fast zamiast chip, oczywiście mowa o tych rzeczach, które to mogą zostać przesunięte do fast), w niektórych przypadkach wiązałoby się z przepisaniem gry od nowa, szczególnie wszędzie tam gdzie gra wyciska sporo ze sprzętu.

Prosty przykład - przepraszam, będzie trochę technicznie: Niech gra używa obszaru chip poniżej 64kb ( a są takie gry które to robią ) jako bufora kostek, z której zbudowane są plansze. Wszystko to by przyspieszyć operacje na bliterze bądź copperze (wystarczy zmiana jednego słowa zamiast long). I co teraz możemy zrobić ? Blitter nie pracuje z fast, podobnie copper. Trzeba by dodać własną procedurę kopiowania. Pierwsze pytanie gdzie to dodać ? Co jeśli gry polega na promieniu wizji, by oszczędzić pamięć chip na drugi bufor ekranu. Nie można odpowiedzieć na to pytanie i kolejne, które od razu przychodzą na myśl (Np. Czy zmiana będzie działać na innych konfiguracjach ) bez analizy silnika gry. A to tylko prosty przykład...
[#7] Re: Jak napisać własny slave? - część 1

@asman, post #6

Dziękuje za wyjaśnienie. OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem