Komentowana treść: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze
[#1] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze
Super to wygląda.

"force feedback" to jest to miganie, czy ogólnie oznacza coś innego?
[#2] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze

@karolb, post #1

W rączce jest też zamontowany silnik z wibracjami. Diodami i silnikiem można sterować razem lub niezależnie. KICK BACK to reakcja silnikiem a FLASH BACK diodami.

Ostatnia aktualizacja: 15.01.2022 09:25:24 przez aristo6
3
[#3] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze

@aristo6, post #2

Nieźle! Ale wariaty xD

Ostatnia aktualizacja: 15.01.2022 11:11:33 przez mateusz_s
[#4] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze
UNITHOF to, UNITHOR tamto, tylko co z tego skoro kupić go nie można.
[#5] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze

@Cedrat, post #4

Osobiście nie interesują mnie żadne feedbacki i światełka. Joy ma dobrze leżeć w dłoni, mieć solidnie wyczuwalne kierunki (szczególnie na skos) oraz, co najważniejsze, dwa lub trzy niezależne fire, które będą działać na każdej A1200.
[#6] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze

@kempy, post #5

"...tylko co z tego skoro kupić go nie można"

jak ludziska zobacza w koncu cene za ten wibrator, to im sie odrazu odechce zakupow
4
[#7] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze

@selur, post #6

Tego obawiam się i ja:).
[#8] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze
Splendor i chwała za zaimplementowanie Force Kickback do gry przypadły w pierwszej chwili Kefirowi. Duże brawa należą się też Juenowi za dołożenie swojej części do procedurki uruchamiania i zabezpieczeń tego ficzera. OK
Brawo chłopaki! Prawdziwy "GAMECHANGER" na klasyku! OK Oby to stało się to standardem w nowych grach!

Ostatnia aktualizacja: 15.01.2022 14:35:16 przez Koyot1222
4
[#9] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze
eee tam. Ja to bym chciał fors fidbek w Magazynie. siedzi, pije i chrupki

P.S. a co tu się odjaniepawla? Większych obrazków już nie było?




P.P.S. ale widzę, że ten Unimil to i w Turricana umi! Czyli to takie nie w kij dmuchał!



Ostatnia aktualizacja: 15.01.2022 14:50:24 przez snajper
[#10] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze

@selur, post #6

"...tylko co z tego skoro kupić go nie można"

jak ludziska zobacza w koncu cene za ten wibrator, to im sie odrazu odechce zakupow



A niech se kosztuje.. za dobry towar zapłacę, jak się tylko pojawią biere dwa od razu.. do tych arcadowych-potworków nie mogę się przyzwyczaić, a ArcadeR mają taką niską gałkę że masakra.. jakby co to mogę opchnać za symboliczną kwotę Monster Joystick i 2x ArcadeR :)
[#11] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze

@snajper, post #9

P.P.P.S. Ale w tego Turricana to jakiś leszcz grał - żeby na smoczka z bombami i superkulką najeżdżać. Przecież smoczkowi wystarczy kilka porządnych strzałów w pysk, ewentualnie laserem go potraktować.
[#12] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze

@kempy, post #5

Też nie zamierzam kupować wersji z force feedbackiem, jeśli będzie zwykła. Ja chcę w gry sprzed 30 lat na tym grać :)
[#13] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze

@Cedrat, post #12

Ten feedback to ficzer opcjonalny i nie jest na stale włączony. Nie będzie działał z żadnym nieprzystosowanym do tej opcji softem. Jednocześnie zachowując bezpieczeństwo przed przeciążeniem portu.
W nowych produkcjach przystosowanych do feedback będzie można bardziej zanurzyć się w grę dzięki wibracjom. Jak dla mnie, taka opcja powinna była zagościć na klasycznej Amidze już dawno, skoro od ponad ćwierćwiecza jest to standard w świecie konsol.
Ale... Zrobienie feedbacka na Amidze i obsługa to nie jest prosta sprawa. Jako obserwator oceniam, że można było by osobny dokument zrobić na podstawie historii tego nowego Amificzera ;)
[#14] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze

@selur, post #6

Może teraz większa grupa pań skusi się chętniej na retro granie
3
[#15] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze
Podświetlany ledami joystick? Lepiej niech sobie rozjaśnią umysł.
[#16] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze

@Pinto, post #15



7
[#17] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze
Lepiej sprzedac 300 drogich niż 350 tanich.
Taka specyfika mikrorynku ;P
Jaki to może być planowany nakład ?
Bardziej 100 300 500 1000 czy 5000?
[#18] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze

@pawelini, post #17

obstawiając wszystkie retrosprzety używające tego standardu i zagraniczna sprzedaz to można liczyć spokojnie na tysiące przy dobrej reklamie :)
2
[#19] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze

@Koyot1222, post #8

Duże brawa należą się też Juenowi za dołożenie swojej części do procedurki uruchamiania i zabezpieczeń tego ficzera.

Tak , szczególnie podziękowania należą się dla Juena, ponieważ to on jest autorem pierwszej procedurki która poruszyła silnikiem w naszym joysticku w sposób zainicjowany przez użytkownika, wcześniej wszyscy z którymi rozmawiałem twierdzili się że "się nie da, bo ten port w Amidze jest tylko jednokierunkowy", taka była przynajmniej "miejska legenda"
Ja na szczęście zrobiłem działający prototypu KICK BACK-a zanim dowiedziałem się że "się nie da", a dopiero potem szukałem kogoś kto czytał ze zrozumieniem AMIGA Hardware Reference Manual, a nie tylko o nim słyszał, czy nawet sobie kupił żeby ładnie wyglądała na półce.

UNITHOF to, UNITHOR tamto, tylko co z tego skoro kupić go nie można.

Żeby można byłoby go kupić musi być o nim na tyle głośno żeby dotrzeć do odpowiedniej ilości chętnych, bez tego nie sprzedamy tylu sztuk żeby się zwróciły koszty chociażby samych form wtryskowych, nie wspominając o uruchomieniu produkcji, dla tego też prosimy o wpisywanie się na newsletter na naszej stronie, żebyśmy wiedzieli czy to już ten moment na start KS ? a nim więcej będzie chętnych, tym niższa cena będzie finalnego produktu.
Patrząc na inne projekty dotyczące retro i tak zaczęliśmy informować na już bardzo zaawansowanym etapie. Oficjalna premiera projektu była na PixelHeave 8 października 2021 ( "prapremiera", pierwsze testy na "żywych organizmach" na AmiParty ) już z działającymi prototypami, od tego momentu zgodnie z sugestiami testujących wprowadziliśmy wiele zmian konstrukcyjnych i dodaliśmy nowe funkcje ( jak teraz KICK BACK i FLASH BACK ), a to nie jest jeszcze nasze ostatnie słowo

Osobiście nie interesują mnie żadne feedbacki i światełka. Joy ma dobrze leżeć w dłoni, mieć solidnie wyczuwalne kierunki (szczególnie na skos) oraz, co najważniejsze, dwa lub trzy niezależne fire, które będą działać na każdej A1200.

To już ma zagwarantować podstawowa wersja "BASIC", może poza trzecim niezależnym fajerem ( dwa już tak ).
"feedbacki" ( KICK BACK ) i "światełka" ( FLASH BACK ) to funkcjonalności dostępne tylko jako opcja do wyboru w wersji Assembler

jak ludziska zobacza w koncu cene za ten wibrator, to im sie odrazu odechce zakupow

jeśli nie Wybierzesz takiej opcji to za nią nie Zapłacisz, poza tym nie będzie to aż tak drogie.

P.P.P.S. Ale w tego Turricana to jakiś leszcz grał - żeby na smoczka z bombami i superkulką najeżdżać. Przecież smoczkowi wystarczy kilka porządnych strzałów w pysk, ewentualnie laserem go potraktować.

filmik był robiony na szybko (bez "dubli"), a główną jego ideą było pokazanie wykorzystania i obecności w joysticku drugiego niezależnego fajera, a nie kunsztu gracza

Może teraz większa grupa pań skusi się chętniej na retro granie

Szczególnie gdyby panie dowiedziały się jakie pierwotne przeznaczenie ma zastosowany w tym joysticku silnik

Podświetlany ledami joystick?

Mnie osobiście LEDy w joysticku do szczęścia nie są potrzebne, ale wielu podobają się, to dla czego mamy ograniczać dostęp do takiej opcji chętnym ?
To jest opcja do wyboru w wersji Assembler i będzie miała możliwość wyłączenia ( a także ustawienia sposobu reakcji i intensywności świecenia ) w razie potrzeby.
Podstawowa wersja BASIC nie będzie miała na pewno LED-ów i nie będą one miały wpływu na końcową cenę BASIC-a, to nie jest kosmiczna technologia której wdrożenie pochłonęło duże koszty

Lepiej niech sobie rozjaśnią umysł.

Możesz rozwinąć myśl ?

Ostatnia aktualizacja: 17.01.2022 00:51:18 przez UJP
6
[#20] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze

@UJP, post #19

Ja na szczęście zrobiłem działający prototypu KICK BACK-a zanim dowiedziałem się że "się nie da", a dopiero potem szukałem kogoś kto czytał ze zrozumieniem AMIGA Hardware Reference Manual, a nie tylko o nim słyszał, czy nawet sobie kupił żeby ładnie wyglądała na półce.

Tak jak napisałem, jakby to zebrać, to można by zrobić dokument pt. "A jednak się da! Historia Amiga Kick Back" Zwłaszcza jak się przypomni te prototypowe "pająki"
Jak dla mnie to duże brawo w pchnięciu retro wrażeń podczas rozgrywki do przodu OKOKOK
[#21] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze

@Koyot1222, post #20

Zagadzam się, chociaż sam nie jestem fanem ledów/ choinek, to jednak to co się tu udało zrobić to jakaś magia czarodziej
Krok do przodu w temacie który nie miał prawa niczym już zaskoczyć, szczególnie przez port Joy'a
Piękna synchronizacja oprogramowania ze sprzętem ok, racja i do tego działa pomimo, że "się nie da" Szok
Rozbudziliście moja wyobraźnię superi zrobiliście mi jeszcze większego smaka ślina
Mój szacuneczek dla chłopaków z Uni-Joy, Kefira i oczywiście niestrudzonego Juena OKOKOK
Trzymam kciuki za projekt OK
3
[#22] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze
Czy ktoś to przetestował z systemami NG i nowszymi tytułami?
[#23] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze

@KM_Ender, post #22

Ja bym mógł dodać obsługę do morphosa/arosa jeśli nie leci przez standardowe zdarzenia hid, ale chyba musialbym zdobyć joystik w formie prelease :). Oczywiscie jak tam nie ma nic niestandardowego to Poseidon ogarnie to automatycznie i nic nie trzeba zmieniac.

Ostatnia aktualizacja: 17.01.2022 15:09:41 przez michal_zukowski
1
[#24] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze
Proponuje uwazac z pojeciem "force feedback" poniewaz jest ono zarezerwowane raczej dla kierownic potrafiacych reagowac na sygnaly z gry z regulowana sila i takze jej kierunkiem (opor kierownicy zalezny od predkosci i kierunku skretu, szarpanie kolem w terenie itp) czy tez bardziej zaawansowanych padow z kilkoma silniczkami potrafiacymi wywolac reakcje na roznych triggerach czy czesciach pada.
Tutaj mamy, jak rozumiem, do czynienia ze zwyklymi wibracjami na drazku pochodzacymi z jednego silnika o regulowanej mocy.

Tak czy inaczej projekt bardzo zacny i od razu temat do weryfikcji tego co powiedzial jeden z autorow: ze jest szansa na dodanie obslugi w grach pod WHDLoad (zapewne chodzi np o wyslanie sygnalu w reakcji na utrate energii przez gracza) bo bez tego urzadzenie bedzie malo przydatne ze wsparciem tylko w grach ktore wciaz maja aktywnego developera (i ktoremu sie bedzie chcialo zaimplementowac obsluge).

I na koniec pytanie: czy jesli bedzie zapotrzebowanie jest mozliwa tez produkcja padow do Amigi z tym systemem? (wiem, ze tradycyjne joysticki sa "koszerne" i obowiazkowe dla tradycjonalistow ale z pespektywy lat pad wydaje mi sie wygodniejszym kontrolerem do zrecznosciowek i moj joystick lezy w pudle od kiedy mam przejsciowke na pada USB)
1
[#25] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze

@Bucz, post #24

Proponuje uwazac z pojeciem "force feedback"......

dla tego te funkcjonalności w naszym joysticku nazywamy KICK BACK i FLASH BACK.

I na koniec pytanie: czy jesli bedzie zapotrzebowanie jest mozliwa tez produkcja padow do Amigi

Zajęliśmy się klasycznymi joystickami ponieważ nam go brakowało, a nic dobrego nie znaleźliśmy na rynku, padów jednak jest trochę ( modele na DB9/DE9 i adaptery dla popularnych modeli na USB ), rynek retro jest na tyle mały że nie ma sensu otwierać otwartych już drzwi.
W tej chwili chcemy się skupić na skończeniu i uruchomieniu produkcji joysticka, nie chcemy rozgrzebywać kilku projektów na raz, gdy zakończymy z sukcesem aktualny, to będziemy myśleć co robić dalej, może i padnie na pada ?
5
[#26] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze

@UJP, post #25

Słuszne podejście. Kilka projektów na raz to najczęściej przepis na porażkę. Grałem prototypem na AmiParty, wrażenia świetne. Teraz najtrudniejszy etap, czyli "dowiezienie" projektu do etapu sprzedaży. Trzymam kciuki.
[#27] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze

@Bucz, post #24

Proponuje uwazac z pojeciem "force feedback" poniewaz jest ono zarezerwowane raczej dla kierownic

Dobrze powiedziane, też miałem napisać, że użycie sformułowania "force feedback" byłoby tu nadużyciem i nie miałoby żadnego związku z force feedbackiem znanym z kierownic ;) Ja chciałbym tą customizowaną wersję joya ale silniczek mi nie jest potrzebny, chętnie więc kupiłbym taką wersję bez niego.
[#28] Re: Jump! i UNITHOR w akcji - force feedback na klasycznej Amidze

@UJP, post #19

żeby się zwróciły koszty chociażby samych form wtryskowych


Jak już macie formy wtryskowe to wystarczy znaleźć w kraju firmę która najtaniej zrobi zlecenie. Polecam SZP PLAST INDUSTRIES.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem