Komentowana treść: DevilutionX 1.4.0
[#1] Re: DevilutionX 1.4.0
Ciekawe. Jakie są inne porty klasycznych gier dla MOSa?
[#2] Re: DevilutionX 1.4.0

@crimart, post #1

To zależy od tego jak zdefiniujesz pojęcie 'klasyczne gry'.
[#3] Re: DevilutionX 1.4.0

@BuLa, post #2

Zacznijmy od gier z lat 90tych. Cała dekada. Strategie, przygodówki.
[#4] Re: DevilutionX 1.4.0

@crimart, post #3

Szukaj na Morphos Storage.
[#5] Re: DevilutionX 1.4.0

@BuLa, post #4

Właśnie tam siedzę i przecieram oczy.
A pomijając gry, widze ze jest Blender >>> i to jest zajebisty kierunek! Cała branża VFX idzie pomału w ten soft. Wersja 2.6 nie jest taka stara; stabilnie to działa pod MOSem? Bawił się ktoś?
[#6] Re: DevilutionX 1.4.0

@crimart, post #5

Moim zdaniem nie warto dotykać tego Blendera. Od wielu wielu lat autor się na niego wypiął, nikt tych źródeł nie utrzymuje i nigdy nie wiemy czy będzie działał po kolejnej aktualizacji systemu. Na pewno lepiej, że jest wersja 2.62 niż 2.49, bo w 2.50 (a finalnie 2.60) była ostra rewolucja. Z drugiej jednak strony szkoda, że to nie jest 2.8 albo nowsza, bo wtedy była kolejna rewolucja.

Autor portu kilka lat temu napisał mi, że przed przystąpieniem do przeportowanka nowszych wersji musiałby przeportować resztę Pythona 3, bo ten, który jest dla MorphOS jest dosyć szczątkowy. Chociaż ja tego Pythona używam do jakichś moich pomocniczych skryptów i całkiem sprawnie działa. Ale podobno ma zbyt duże braki żeby obsłużyć nowsze wersje Blendera.

A jeżeli chodzi o samego Blendera to jakoś tam działa. Chociaż w którejś wersji systemu kwasiły się fonty na fullscreenie. Ma on też na stałe wyłączony moduł GameBlender. Pamiętam, że jakieś elementy w którejś wersji nieładnie mrugały. Ale generalnie działał całkiem zgrabnie, stabilnie i szybko. Jeżeli nadal działa to pobawić się można. Ale żadnego swojego projektu bym nie oparł na czymś co zupełnie nie jest utrzymywane, działa przypadkiem i w razie problemów (a raczej na pewno będą, bo MOS się dosyć prężnie rozwija) nie będzie żadnej pomocy.


Ostatnia aktualizacja: 23.04.2022 20:34:59 przez MDW
2
[#7] Re: DevilutionX 1.4.0

@MDW, post #6

Autor portu kilka lat temu napisał mi, że przed przystąpieniem do przeportowanka nowszych wersji musiałby przeportować resztę Pythona 3, bo ten, który jest dla MorphOS jest dosyć szczątkowy.


Nawiązując do tego - a jakieś, choćby powolne, prace na Pythonem są prowadzone, czy autor ma inne, ciekawsze, zajęcia?
Czy coś wiesz?

Ostatnia aktualizacja: 25.04.2022 21:30:11 przez Skotos
[#8] Re: DevilutionX 1.4.0

@Skotos, post #7

Python 3 w tej wersji w której jest teraz jest od wielu wielu lat i nie słyszałem żeby ktokolwiek cokolwiek robił. Autor nie mówi definitywnie "nie" ale od wielu lat nie dotknął ani Pythona ani Blendera ani chyba nawet MorphOSa. Plotki głoszą, że to miała być chwilowa przerwa na czas przeprowadzki z Francji do Kanady, zajęciem się budową jakiegoś domu czy czymś równie nieistotnym. Ale minęło już wiele lat i powrotu nie widać. Jakieś 3-4 lata temu odpisał mi na Twitterze, że w portowaniu reszty elementów Pythona 3 nie zaszkodziłaby jakaś dotacja. Ale ja uważam, że jeżeli tylko to ma być motywacją to perspektywy rozwoju są na tyle mało trwałe, że nie ma sensu ruszać tematu. Przy możliwościach naszej społeczności nie bylibyśmy w stanie zbyt długo utrzymać tej "motywacji".
1
[#9] Re: DevilutionX 1.4.0

@MDW, post #8

Oj tam, pewnie chłopak nie wie jak wygląda dzisiejszy DevKit na MorphOS ;)
[#10] Re: DevilutionX 1.4.0

@MDW, post #8

Ludzie zrzucają się na obudowy, klawisze widmo to tu też by się dorzucili. Tylko niech to ktoś zorganizuje.
[#11] Re: DevilutionX 1.4.0
W końcu znalazłem chwilke by przetestować Diablo.
I co? I nic, nie działa, dostaje komunikat:

ERROR: Read-Only Directory Error.
Unable to write to location:
./
[#12] Re: DevilutionX 1.4.0

@waldiamiga, post #11

Inni, którzy zgłaszali taki sam problem mieli zainstalowaną poprzednią wersję portu i odkryli, że winna jest stara konfiguracja. Jak skasujesz diablo.ini z PROGDIR: to powinno być ok. Szczegóły są w komentarzach na morphos-storage.net https://www.morphos-storage.net/?id=1745324
4
[#13] Re: DevilutionX 1.4.0

@widelec, post #12

Dzięki za hinta!
... i dzięki za Twoją pracę.
[#14] Re: DevilutionX 1.4.0
Widelec strikes back:)
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem