Komentowana treść: Aplikacja graficzna DPaint.js
[#1] Re: Aplikacja graficzna DPaint.js
Za sam sposób rysowania okręgu, uważam że ten program stoi bliżej Paint niż Deluxe Paint.
[#2] Re: Aplikacja graficzna DPaint.js
juz na starcie widze poteznego buga.
Jak sie podzieli ekran 'split screen' i zrobi sobie powiekszenie na jednym (co jest niezbedne) to przy przesuwaniu suwakiem na dole okna lewo/prawo kursor jednoczesnie rysuje piksele - LIPA
[#3] Re: Aplikacja graficzna DPaint.js

@selur, post #2

Zgłoś błąd na GitHubie.
3
[#4] Re: Aplikacja graficzna DPaint.js

@Krashan, post #3

e tam... i tak nie bede z tego korzystal. "Prawdziwy" amigowiec nie para sie java skryptem

p.s.
kolejny paszkwil, to przy powiekszeniu nie zaznacza zadna ramka na drugim ekranie w ktorym miejscu "jestesmy". Dziadostwo ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 12.04.2023 12:44:10 przez selur
1
[#5] Re: Aplikacja graficzna DPaint.js

@selur, post #4

Dobra, sam zgłosiłem. Przy czym nie trzeba nawet włączać splita. Przy splicie po prostu od razu to widać, bez splita trzeba zmniejszyć powiększenie, żeby zobaczyć kropkę.
1
[#6] Re: Aplikacja graficzna DPaint.js
Przez takie "aplikacje" młodsze osoby mają spaczony pogląd na to, jak wyglądał soft w oryginale na Amidze. Przecież tu nie ma większości ciekawych opcji jakie miał Deluxe Paint albo podobne programy, praktycznie są tylko podstawowe. I po co ten shit sie nazywa DPaint? Żeby zyskać popularność, bo inaczej nikt by do tego nie zajrzał. Żałosne podejście..



Ostatnia aktualizacja: 12.04.2023 13:54:08 przez TuReX
3
[#7] Re: Aplikacja graficzna DPaint.js

@selur, post #2

juz na starcie widze poteznego buga.
Ha, błąd właśnie został usunięty. Wystarczy działać, zamiast stękać.

Ostatnia aktualizacja: 12.04.2023 15:00:10 przez Krashan
5
[#8] Re: Aplikacja graficzna DPaint.js
Użycie nazwy DPaint ma na celu wywołać skojarzenie z DeluxePaint, a program jest przedstawicielem zupełnie innego rodzaju programu graficznego. True color, kanały alpha, antias, brak trybu indeksowanych kolorów. Nie mówię, że DPaint.js jest zły tylko, że to jest zupełnie inna bajka niż DPaint. To nie jest program do pixlowania w trybach paletowych czy tym bardziej animacji w takich trybach. Nie da się tutaj zrobić np. color cycling, bo wbrew pozorom nie ma tu indeksowanych kolorów. To co tu jest nazwane paletą nie jest paletą w rozumieniu kogoś kto pixluje w <256 kolorach (czyli to do czego powstał oryginalny Deluxe Paint).

DPaint.js program należy do grupy programów w ktorej są: ArtEffect, TrueBrilliance, ImageFX, Photogenics, TVPaint i zdecydowanie nie należy do grupy w której są np.: Deluxe Paint, Personal Paint, Brilliance.
Jeżeli to zaakceptujemy to DPaint.js wydaje się być w porządku. szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 12.04.2023 15:29:10 przez MDW
3
[#9] Re: Aplikacja graficzna DPaint.js

@MDW, post #8

Jeżeli to zaakceptujemy to DPaint.js wydaje się być w porządku.

No tak, jeśli zaakceptujemy chamskie jechanie na starej marce to spoko.. Bo na pewno przypadkiem w opcji Save jest Amiga IFF i tak dalej
[#10] Re: Aplikacja graficzna DPaint.js

@TuReX, post #9

No tak, to też trzeba zaakceptować. Ale to już kwestie moralno-prawne o których ja nie mam pojęcia.

Ja wiem tylko, że jeżeli coś narysuję np. kolorem zielonym, który jest na pozycji nr 12 palety, a później będę chciał zmienić kolor na pozycji 12 w palecie to kolor tych pixeli na obrazku się nie zmieni. A to jest cecha programów z indeksowanym kolorem. Choćby nie wiem jak inteligentne było remapowanie obrazka to nie jest to pixel-perfect i jednym ruchem ręki można sobie rozwalić miesiąc pixlowania. szeroki uśmiech Pixlowanie nie polega na malowaniu pędzlem w programie true color i później remapowaniu do 256, 32, 16 czy 2 kolorów... W ten sposób nigdy nie powstałaby taka grafika jak w "Metal Slug", "Benefactor", "The Settlers" czy "Agony"...
2
[#11] Re: Aplikacja graficzna DPaint.js
To już chyba lepiej wersję w Pythonie odpalić: https://github.com/mriale/PyDPainter
1
[#12] Re: Aplikacja graficzna DPaint.js
Według mnie brakuje tej aplikacji przede wszystkim kompleksowej dokumentacji. Przyznam, że na pierwszy rzut oka nie wiadomo do czego służą te malutkie ikonki po lewej stronie oraz wiele opcji z menu.

Po drugie o ile projekt jest OK, to jednak brakuje mi w tej aplikacji integracji z systemem operacyjnym, podobnie jak Deluxe Paint V integruje się z Amiga OS, na przykładzie makr ARexxa, czy też ikonek z projektami.

Jednak ze względu na naturę aplikacji (webowa) nie wymagam tego od niej.

Może napiszę z czego chętnie korzystam w Deluxe Paint V:
- miksera kolorów, który pozwala mieszać wybrane kolory, tak jak robi to malarz w palecie barw,
- możliwości tworzenia i dodawania zestawów kolorów,
- blokowania tła i pierwszego planu oraz wybranych obszarów lub kolorów,
- pędzli oraz tekstur,
- trybów rysowania,
- i wiele więcej.

Szanuję pracę autora, jednak taki jest mój odbiór jako użytkownika DPainta. Troszkę ciekawe że zdałoby się nowoczesna aplikacja nie ma tyle swobody i wygody pracy co - profesjonalna aplikacja dla Amiga OS.
1
[#13] Re: Aplikacja graficzna DPaint.js
Na Wyafarer/MOS nie działa to jakoś zabójczo szybko ale da się używać (mobilne G4/1,67GHz w 1440x960). No i wygląda na to, że wszystkie funkcje działają w pełni poprawnie. Na tyle na ile zdążyłem poprzeglądać w kilka minut. Więcej nie będę się bawił, bo nie lubię webowych rozwiązań, które wykorzystują 2-5% możliwości sprzętu i bez 1GHz i gigabajta RAMu nie potrafią wyświetlić w sposób komfortowy kawałka obrazka z podpisem.
[#14] Re: Aplikacja graficzna DPaint.js

@MDW, post #13

No i wygląda na to, że wszystkie funkcje działają w pełni poprawnie.

Ja przyznam, że GUI tej aplikacji jest dla mnie niejasne i nieintuicyjne. Korzystanie na dłuższą metę bez kompleksowej dokumentacji jest dla mnie bardzo trudne.

Co prawda wiem jak narysować np. prostokąt, ale przeznaczenia wielu ikonek nie znam.

Deluxe Paint ma doskonałą instrukcję, która na przykładach krok po kroku pokazuje jak korzystać z jego funkcji i osiągnąć przeróżne efekty. Bardzo przystępny opis.

Ostatnia aktualizacja: 12.04.2023 19:39:19 przez Hexmage960
2
[#15] Re: Aplikacja graficzna DPaint.js

@Hexmage960, post #14

Przyznam się bez bicia, że w latach 90 mój dystrybutor "Deluxe Painta" (3, 4.5, 4.6, 5) nie dostarczał zbyt obszernej instrukcji. Właściwie instrukcja ograniczała się do jednego zdania w stylu "Doskonały program graficzny!". szeroki uśmiech
3
[#16] Re: Aplikacja graficzna DPaint.js

@MDW, post #15

Mam tak samo. Kupiłem Deluxe Paint 4 i 5 z oryginalną instrukcją dopiero po latach. I jest to cudowne odkrycie.
[#17] Re: Aplikacja graficzna DPaint.js
Bardzo fajny program, widać że autor mocno się stara i szybko poprawia zgłoszone błędy.
Dużym plusem jest to że jest darmowy, bo obecnie każdy chce tylko zarobić na Amidze. :)
Oby negatywne komentarze nie zniechęciły autora do dalszej pracy, bo czuć duży potencjał.
6
[#18] Re: Aplikacja graficzna DPaint.js

@powerzx, post #17

Problem w tym że za dużo z Amigą wspólnego nie ma, od praktycznej strony oczywiście, bo jest gorszy do pikselowania od tego co jest na Amidze, więc zapis iff za dużo nie daje. Ot taka ciekawostka. Bardziej to wygląda na pracę dyplomową zrobioną przez Amigowca, który z sentymentu dodał amigowe akcenty.

Jak już wspomniałem, sam sposób rysowania okręgu, to jest absurd rodem z peceta. DPaint miał to zrobione profesjonalnie.
[#19] Re: Aplikacja graficzna DPaint.js

@powerzx, post #17

Ten program nie ma na razie wiele wspólnego z Amigą, pomijając te kilka dziwnych opcji (adfy itp) z powodów które wymienił MDW. Więc zarabianie na Amidze nie ma tu nic do rzeczy. A bardzo dobrych darmowych programów do rysowania (24bit) jest na pęczki. Pierwszy z brzegu - Krita.
[#20] Re: Aplikacja graficzna DPaint.js

@karolb, post #18

Hey!

Sorry I'm barging in here in English.
Author of Dpaint.js speaking here. (Yes... I shamelessly googled it, and found this pages)

Thanks for the feedback, people!

Let me assure you that Dpaint.js is not "just a paint program with some weird Amiga features thrown in out of nostalgia".
As you might notice from my other projects, I'm very much dedicated to Amiga.

Dpaint.js was born because I had a need for a modern tool that could work with Amiga Icons. (I was doing the icons for CoffinOS at the time)
Such a tool simply didn't exist, so I made one.
Then I started a project for a game that needed to keep several sets of graphics in sync: full 24-bit ones for modern machines, and a scaled down 16 colour one for retro machines. I found that the current pixel tools - how awesome as they are - are not really intended for that purpose, so I expanded my own tools.
I found this mix between modern 24-bit and pixel art working quite nicely - for my workflow at least - so I just kept on going.

That being said - Dpaint.js certainly still contains bugs and missing features - it's an initial alpha release.

- The circle drawing that Karolb mentioned:
Yep, that was a bug. I forgot to add the smooth/pixeled option to the circle tool, so it was always smooth. That's fixed now. Circles are now pixelated by default.

- MDW mentions: "Changing the palette should reflect in the image": yes: that's an option: Check the "Update image colors" box in the palette editor and changes in the palette will instantly be applied to your image.

An about that name:
Am I shamelessly piggy backing on the Dpaint name? Yes I am.

I have made pixel and icon and IFF tools before and found that initially users didn't quite realize what they were made for.
When using the DPaint name, people instantly go: "Oh! That old Amiga program, so, it's about pixels and retro stuff." (Which it is!), "ah and I can use it to open my old pictures." (Which you can)

Of course, it's not a Deluxe Paint clone. Deluxe Paint was awesome in it's day, but at the same time I always felt that some things, it just didn't do very well, and some things are just missing because at that time, the tech and performance wasn't there.
No doubt that if Deluxe Paint was to be developed up to today, it would also be full 24 bit with alpha and layers and whatever ....
My aim was to create something of a spiritual descendant: modern features but still with some key pixel-handling features that I loved about it.

It will evolve - I'm certainly the "eat you own dog-food" type of person and i'm using it myself as my main pixel tool these days.
(And in general, I'm think I'm pretty quick in fixing reported bugs )
I know web-apps have huge drawbacks, but for me, they are perfect because I'm switching machines and platforms all the time and I like my tools to be "just there" instead of having to install them everywhere.

Anyway.
Thanks for reading and see you later!
Steffest



Ostatnia aktualizacja: 14.04.2023 07:59:45 przez Steffest
7
[#21] Re: Aplikacja graficzna DPaint.js

@Steffest, post #20

Overall good work, keep it up. OK

What I would love to see in your project is comprehensive documentation with explanation of all toolbar icons and menus. I see only FAQ and keyboard shortcuts.

Did you read the original instructions of Deluxe Paint 5? Do you know/remember its key features?
2
[#22] Re: Aplikacja graficzna DPaint.js

@Hexmage960, post #21

Yes, the Deluxe Paint documentation was awesome.
It was - in fact - one of the few programs I actually bought (instead of copying a cracked version like everyone was doing back then ... ) because it was such a nice package.

I must humbly admit that writing documentation is not my strong side.
I'm one of those "code fast, fail often, fix bugs as you go along" developers that thrives on improving the code instead of "dwelling on the past, documenting the status quo"

It will improve, though. (Pull requests are most welcome, haha )
3
[#23] Re: Aplikacja graficzna DPaint.js

@Steffest, post #22

I must humbly admit that writing documentation is not my strong side.
I'm one of those "code fast, fail often, fix bugs as you go along" developers that thrives on improving the code instead of "dwelling on the past, documenting the status quo"

Such documentation would help the users of your application a lot! I find usage of some icons in the toolbar slightly confusing. At least provide tool-tips, when the user hovers mouse pointer on them.

It will improve, though. (Pull requests are most welcome, haha )

I understand that your project is open-source and the users can contribute to it, which is very good.

I am such a person that likes documentations very much. I gladly read them so I can work with people's software like yours efficiently.

I'll write to you what features I often use in Deluxe Paint 5:

1. The color mixer and arranger and color sets.

- The color mixer provides a small field that allows to mix the colors to create new ones. In DPaint 5 it is coded by RGB.
- The color arranger allows to add, change the colors.
- The color sets can be created, so that selected colors can be overwitten or added.

2. The Background fixing so that it's not modified. I understand, that your DPaint.js has Layers instead.

3. Locking the Foreground, any area or selected colours. This one creates a Stencil, so that all painting is applied to desired area. I found Stencil option in DPaint.js, but I don't know how to use it without docs. Do you have Stencils that work that way?

4. Macros, which can be Recorded or written in ARexx language. It also allows the communication between programs with ARexx port. I see that you provide JavaScript in-line code for similar purpose.

Cheers.

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2023 12:12:23 przez Hexmage960
1
[#24] Re: Aplikacja graficzna DPaint.js

@Hexmage960, post #23

Such documentation would help the users of your application a lot! I find usage of some icons in the toolbar slightly confusing. At least provide tool-tips, when the user hovers mouse pointer on them.


Tool tips are there but extremely well hidden
(bottom left corner of the screen when you hover over icons)
1
[#25] Re: Aplikacja graficzna DPaint.js

@Steffest, post #24

Tool tips are there but extremely well hidden
(bottom left corner of the screen when you hover over icons)

Didn't notice them. Thanks, that will help me a lot using your program!
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem