Komentowana treść: WipeOut 1.0 dla MorphOS-a
[#1] Re: WipeOut 1.0 dla MorphOS-a
Źródła już były dawno tylko każdy się bał je tknąć Fajnie, że się w końcu, mimo wszystko pojawił. Może teraz też na PiStorma?

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2023 20:41:04 przez _arti
3
[#2] Re: WipeOut 1.0 dla MorphOS-a
Ooo będzie grane 😁
[#3] Re: WipeOut 1.0 dla MorphOS-a
Testowałem chwile na iMacu G5 2.1GHz, gra się fajnie, choć nie jest to moja ulubiona część trylogii znanej z PSX.
BTW: Archiwum waży 150MB i zawiera katalog DATA o wielkości 180MB (wersja demo?), więc nie trzeba kombinować tylko wypakować i grać.
1
[#4] Re: WipeOut 1.0 dla MorphOS-a

@waldiamiga, post #3

Nie polecam tej gry jako przykład ze względu na małą grywalność. Jest bardzo klimatyczna i ładna, ale niegrywalna. Tutaj W2097 miażdzy wszystko, (łącznie z następnymi częściami, które mimo że ładniejsze robione już były przez kogoś innego jako gry startowe dla konsol).
2
[#5] Re: WipeOut 1.0 dla MorphOS-a

@Mikrobi, post #4

Wersja na sege saturn o wiele bardziej grywalna, gdyż odbijamy się od ścian jak w W2097 a nie zatrzymujemy sie na nich...
1
[#6] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#7] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#8] Re: WipeOut 1.0 dla MorphOS-a
Dostępna jest wersja 1.0.1 z poprawką przy wyjściu z gry.
1
[#9] Re: WipeOut 1.0 dla MorphOS-a

@_arti, post #1

Nie PiStorma tylko 060 z FPU
1
[#10] Re: WipeOut 1.0 dla MorphOS-a

@_DiskDoctor_, post #9

Na wektorach, bez tekstur, pewnie by hulał.
1
[#11] Re: WipeOut 1.0 dla MorphOS-a

@_arti, post #10

I wcale wiele by nie stracił na grywalności. Generalnie idea takich wyścigów jak Wipeout jest stosunkowo prosta w implementacji i zawsze mnie zastanawiało dlaczego powstaje tysięczna amigowa średnio grywalna „DOOMowanka”, a nie coś w stylu Wipeouta. Może dlatego, że amigowy oficjalny Wipeout 2097 powstał dosyć wcześnie i był naprawdę nieźle przeportowany.
3
[#12] Re: WipeOut 1.0 dla MorphOS-a

@MDW, post #11

https://youtu.be/7ipudgguHnw?si=vcJGlww53yAeODzp

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2023 00:12:13 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
3
[#13] Re: WipeOut 1.0 dla MorphOS-a

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #12

https://youtu.be/1Pj2FeRYSeQ
3
[#14] Re: WipeOut 1.0 dla MorphOS-a

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #12

Faktycznie krążył taki preview po ludziach. Zupełnie o tym zapomniałem i dopiero mi przypomniałeś. Tylko ja to pamiętam jako idealnie płynne.
1
[#15] Re: WipeOut 1.0 dla MorphOS-a
Na moim A1133 śmiga aż miło. FPS w przedziale 97-200. Tylko mam wrażenie, że zmiana rozdzielczości w ustawieniach nic nie zmienia.

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2023 11:31:36 przez Ponki1986
2
[#16] Re: WipeOut 1.0 dla MorphOS-a

@karolb, post #13

Ooo, tutaj jest płynniej. OK
Ktoś zrobił te najważniejsze 5% gry. Szkoda, że na pozostałe 95% nie wystarczyło pary. Niestety tak to często jest w domowych projektach, że jest motywacja do momentu osiągnięcia jakiegoś technicznego celu. A później gdy trzeba dorobić do tego grę, poziomy, zbalansować poziom trudności, dodać tonę grafiki, dźwięki, potestować - to już nie jest takie fajne. Robi się z tego etatowa ale darmowa praca. W płatnej pracy to człowiek musi i projekt zostaje dociągnięty do końca na zasadzie "byle do piątku, byle do pensji", a w produkcjach niezależnych zaraz znajdują się wymówki i projekt się zatrzymuje na etapie "preview".

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2023 11:37:37 przez MDW
6
[#17] Re: WipeOut 1.0 dla MorphOS-a

@MDW, post #16

Istnieją wyjątki od reguły, z tego co pamiętam Genetic Species został stworzony przez młodych ludzi utrzymywanych przez rodziców, może nie całkowicie hobbistycznie ale jednak.

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2023 23:20:02 przez Amcio
3
[#18] Re: WipeOut 1.0 dla MorphOS-a

@Amcio, post #17

Taaak, na pewno znajdzie się sporo przykładów udowadniających, że tak też da się zrobić. Chciałem tylko powiedzieć, że niewiele jest ludzi potrafiących doprowadzić projekt do końca bez jakiejkolwiek zewnętrznej motywacji.
6
[#19] Re: WipeOut 1.0 dla MorphOS-a
Na moim PowerBooku G4 w 1440x960 działa w około 150 FPS (+-30). Trochę bez sensu skoro obraz mam odświeżany 60 razy na sekundę. Renderowanie klatek, których oczy nie widzą to tylko niepotrzebne ogrzewanie pokoju. Chętnie włączyłbym limit do częstotliwości odświeżania ekranu (czyli u mnie 60 FPS) ale nie widzę nigdzie jakiejś opcji "Wait VBL". Nie ma jej czy faktycznie tracę wzrok?

A generalnie gra działa znacznie lepiej niż się spodziewałem. Ze mnie gracz żaden ale podoba mi się tak samo jak "Wipeout 2097" i nie widzę wielkiej różnicy w grywalności. Będzie latane.
6
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem