Komentowana treść: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x
[#1] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x
Ta wersja jak zresztą wile poprzednich nie powiększa katalogu obsługiwanych gier. Wersja na os3.x raptem wspiera kilkanaście gier.
[#2] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@Wankowicz, post #1

Hmmm... Skoro korzysta ze źródeł wersji 2.3.0, a poprzednia były na bazie 2.0.0, to jak w każdym podniesieniu numerka ScummVM pojawia się obsługa nowych pozycji, tutaj również powinno mieć to miejsce. Mogę być w błędzie, ale jaki byłby wówczas sens podbicia numeracji i użycia nowych źródeł?

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2024 14:01:30 przez mailman
2
[#3] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@mailman, post #2

Może by wypadało poświećić kilka sekund i przeczytać tekst na aminecie?

This Amiga ScummVM port only supports certain ScummVM
game engines (see About Box within the ScummVM Launcher).
[#4] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@Wankowicz, post #3

Ale jaja... No to się człowiek - liczący na używanie ScummVM pod klasyczkiem - może brzydko przejechać.
3
[#5] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@recedent, post #4

Na klasyku, około 80% gier z oficjalnej listy nie działa.

Artur Jarosik kiedyś stworzył wersję, która obsługiwała wszystkie gry, ale działało to z prędkością 1fps na A4000 z 060.

Na EAB także było kilka bardziej dopracowanych wersji na WOS. Jednakże wiele gier i tak nie było obsługiwanych.

Scumm, jako Scumm, nie obsługuje żadnych gier. Port musi być wyposażony w odpowiedni silnik do obsługi danej produkcji.
1
[#6] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@Wankowicz, post #5

Czyli co, do PiStorm (i Vampire) to się zasadniczo nadaje?
1
[#7] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@Wankowicz, post #5

Na klasyku, około 80% gier z oficjalnej listy nie działa.


Nikt nigdzie tak nie twierdził i wszyscy klasykowcy chyba wiedzą. Dlatego w pierwotnej wersji wiadomości było napisane, że pojawiło się coś nowego, bez szczegółów co, bo jeszcze nie mogłem poświęcić kilku sekund, aby to sprawdzić (tak na marginesie, to popracuj nad kulturą).

Zmieniłem informację i dopisałem jeden tytuł, który w porównaniu z ostatnią, jest obsługiwany przez nową wersję.
[#8] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@mailman, post #7

W moich postach nie ma niczego, co mogłoby cię urazić.

Ponadto, na tym forum każdy może napisać komuś 'odpalantuj się', i nie ma z tego tytułu żadnych konsekwencji.
[#9] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@Wankowicz, post #3

A czy uruchamiałeś ScummVM Launcher i czytałeś ten About Box? Jeśli tak, to czy mógłbyś przytoczyć co jest tam napisane?

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2024 17:04:16 przez Hexmage960
[#10] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@Hexmage960, post #9

Wow

The_Complete_ScummVM Collection v2.0.zip (View Contents)	11-May-2018 05:11	98.7G


Trzeba mieć gruby dysk na to!!
[#11] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@_DiskDoctor_, post #10

Przecież można grać w jedną grę po kolei. Wystarczy zgrać jedną na raz. W sumie ciekaw jestem czy dzięki ScummVM można zagrać w Goblins 3 wersję z PC.

Ale faktycznie, bardzo pokaźny zbiór.

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2024 12:31:26 przez Hexmage960
1
[#12] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x
Działa Phantasmagoria? Mam ją na PowerBooku z MorphOS i zastaniawiam się nad przeniesieniem na A1260.
[#13] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@waldiamiga, post #12

Działa Phantasmagoria?


Nie.

Obsługiwane przez tę wersję są silniki: AGI, AGOS, CRUISE, Dreamweb, GOB, Kyra, Lure, Made, Queen, SCI, Sky, Sword1, Sword2, Tinsel, Xeen.

Phantasmagoria to silnik PHANT, który w pełnej wersji ScummVM jest obsługiwany od wersji 2.0.0, ale w tej kompilacji autor go nie używa.

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2024 15:59:04 przez mailman
1
[#14] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@Hexmage960, post #11

Ja pod MorphOS-em na ScummVM ograłem wszystkie "Gobliny" (oraz Woodruffa) w wersji PC.
3
[#15] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@recedent, post #14

ZA GOBLIIIINS SZACUN NA DZIELNI!
1
[#16] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@Stoopi, post #15

Przecież są pod Amigę, więc o co ten raban?
3
[#17] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@Hexmage960, post #11

Gry pod WHDLoad też instalujesz i pogrywasz po kolei?
[#18] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@_DiskDoctor_, post #16

1
[#19] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@recedent, post #18

Dla mnie to to samo.
4
[#20] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@_DiskDoctor_, post #16

Przecież są pod Amigę, więc o co ten raban?

No ale Woodruff raczej nie ma.

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2024 23:13:45 przez MDW
[#21] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@recedent, post #18

Prawy jakieś takie przytłumione kolorki ma szeroki uśmiechok, racja

Te stylowe, amigowe kolorki mogą być, ale nie ma za to muzyczki i efektów dźwiękowych typu ćwierkanie ptaszków - więc straszna bida (na PC-CD są, na PC floppy chyba też). Szkoda, że stockowa Amiga nie miała szybszej (z szybk., PC-towym kontrolerem, a nie wolnym i własnościowym), GĘSTEJ stacji dysków (i/lub drugiej w STANDARDZIE, jak niektóre kompy Apple), to by pomogło. Szkoda też, że programiści olewali na ogół użycie Coppera do zwiększania liczby kolorów, bo IMO to nawet w okolicach 100 by spokojnie styknęło.

Intro chyba też jest wykastrowane.
[#22] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@recedent, post #14

Ja pod MorphOS-em na ScummVM ograłem wszystkie "Gobliny" (oraz Woodruffa) w wersji PC.

Nie znałem tego Woodruffa więc z ciekawości właśnie odpaliłem sobie na ScummVM na 060/75. Niestety praktycznie nie da się grać, takie to powolne . Szkoda bo rzeczywiście fajne nawiązanie do starych Goblinów.
[#23] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@prz, post #22

A jak wygląda sytuacja z Goblins 3 pod ScummVM? Jest grywalne?

Gry pod WHDLoad też instalujesz i pogrywasz po kolei?

No, jak się nie mieści na dysku, to tak.

Przecież są pod Amigę, więc o co ten raban?

Goblinsy są na Amigę, ale PC wersja jest w 256 kolorach. O ile w przypadku starszej Gobliiins 1 nie ma dużej różnicy, o tyle w przypadku Goblins 3 różnica jest duża.

Ostatnia aktualizacja: 18.03.2024 12:46:15 przez Hexmage960
[#24] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@Hexmage960, post #23

Miasto z Goblins 3:



Statek:

1
[#25] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@Hexmage960, post #24

OK, zatem jest jednak spora różnica.
[#26] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@_DiskDoctor_, post #25

Poza liczbą kolorów, pod ScummVM masz jeszcze dostęp do "wzbogaconych" wydań CD niektórych gier, gdzie masz np. lepszą muzykę, albo "gadane" dialogi. A pod MorphOS-em (nawet na Efice) nigdy nie miałem problemów ze zbyt małą szybkością działania gier.
2
[#27] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@Hexmage960, post #24

Jest różnica, ale nie jakaś duża. Obie wersje wyglądają spoko.
[#28] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@Hexmage960, post #9

Niestety nie da się zrobić ss za pomocą sgraba. Więc zrobiłem aparatem foto.

https://ibb.co/R03Rwh0
https://ibb.co/4tp6K0Y
https://ibb.co/0ckQvqx
https://ibb.co/4TKb1Xg
[#29] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@Wankowicz, post #28

Lista obsługiwanych silników gier w różnych portach :

https://eab.abime.net/showpost.php?p=1674528&postcount=406
[#30] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@Artur Jarosik, post #29

Właśnie to testuję. Ale przepchanie phantasmagori przez sieć do amigi trochę potrwa (2,5gb)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem