Komentowana treść: Emu68 1.0
[#1] Re: Emu68 1.0
Zainstalowane, działa wybornie
4
[#2] Re: Emu68 1.0
Jakoś to dziwnie brzmi.
pierwsza stabilna wersję 1.0

Każda wersja "nienocna" była stabilna, tak jak wersja 1.0
Zawsze było zalecane używanie oficjalnych wersji emu68

Bardziej bym się skłaniał nad stwierdzeniem o wydaniu wersji 1.0 EMU68
Dostała ona taki numer, dlatego że Michał stwierdził że założony plan dla wersji 1.0 został wykonany.
[#3] Re: Emu68 1.0

@Norbert, post #2

Oryginalna treść:

Emu68 1.0 is the first stable release within 1.0 series. Starting with Emu68 1.0 all users are encouraged to use official releases only and do not use nightly builds unless really necessary.
1
[#4] Re: Emu68 1.0

@QUAD, post #1

Panie, ile to maksymalnie pojedzie ?
2
[#5] Re: Emu68 1.0

@Sventevith, post #4

Zależy od RPi w PiStorm i czy zegar nominalny, czy podkręcony.

EMU68 1.0 jeszcze nie sprawdzałem, wersja RC dała 700000 Dhrystones / 730 MIPS / 735 MFlops dla RPi 3B oraz 574000 Dhrystones / 600 MIPS / 605 MFlops dla RPi Zero2 - obie z fabrycznymi ustawieniami taktowania CPU, SysInfo 4.4.

Z RPi 3A+ albo RPi 4 powinno być więcej, bo szybsze taktowanie fabryczne. Ale mogą pojawić się kłopoty z odprowadzaniem ciepła.
1
[#6] Re: Emu68 1.0

@lord_spider, post #5

Ile ma 60 100Mhz, ppc 603/604 ?
2
[#7] Re: Emu68 1.0

@lord_spider, post #5

U mnie pistorm z podkręconym RPi CM4 wyciąga ponad 2500 mipsów trzymając przy tym stabilnie poniżej 50 stopni(chłodzenie radiator+wiatraczek)
1
[#8] Re: Emu68 1.0

@lord_spider, post #5

A tak w celu porównawczym możecie podpowiedzieć (o ile ktoś z Was sprawdzał) czy taki Quake 2 w wersji AGA na pistormie jest już grywalny? Na 060 jest bardzo słabo (Quake jedynka działa - powiedzmy - w miarę znośnie). Na tym filmiku: https://youtu.be/xAQlBtEPtdM jest Quake 2 na pistormie ale z RTG (pistormowe RTG nie interesuje mnie z powodów religijnych ).
1
[#9] Re: Emu68 1.0

@prz, post #8

W low-res jak najbardziej. Ja ogrywam go z doskoku na domyślnych ustawieniach na Pistorm32 3A+ i AGA właśnie. Takie Timedemo 1 daje mi 27,2 fps w PAL/320x200.
2
[#10] Re: Emu68 1.0

@kempy, post #9

Fajna ta lama w logo!!
2
[#11] Re: Emu68 1.0

@_DiskDoctor_, post #10

Fajna ta lama w logo!!


To nie lama tylko zbuntowana lopa.
2
[#12] Re: Emu68 1.0

@kempy, post #11

Toż to emu jest, z tej samej grupy co struś.
[#13] Re: Emu68 1.0

@lord_spider, post #12

Toż to emu jest, z tej samej grupy co struś.

Emu (Dromaiinae) – monotypowa podrodzina ptaków z rodziny kazuarowatych (Casuariidae).
[#14] Re: Emu68 1.0

@bartekxyz, post #7

U mnie pistorm z podkręconym RPi CM4 wyciąga ponad 2500 mipsów trzymając przy tym stabilnie poniżej 50 stopni(chłodzenie radiator+wiatraczek)

A u mnie: pistorm z CM4 bez podkręcania - 1616 Mips, zaś BFG9060 100MHz - 78 Mips.
[#15] Re: Emu68 1.0

@Kitech, post #14

[iBFG9060 100MHz - 78 Mips.][/i]

Nie testuj SysInfo, tylko SysSpeedem 2.6.
1
[#16] Re: Emu68 1.0

@waldiamiga, post #15

Nie testuj SysInfo, tylko SysSpeedem 2.6.

SysSpeed - MIPS: 2796 - PIstorm, 132 - BFG.
[#17] Re: Emu68 1.0

@Kitech, post #16

Dla porównania Pistorm32 z niekręconym 3A+ w Syspeed 2.6 to 500 MIPS.

Ostatnia aktualizacja: 24.03.2024 18:42:47 przez kempy
[#18] Re: Emu68 1.0

@Kitech, post #16

SysSpeed - MIPS: 2796

Pięknie! No to teraz ktoś powinien się zabrać za portowanie czegoś na serio wymagającego, bo szkoda tych MIPSów na odpalanie SuperFroga. Może na początek Wayfarer (i wszystko czego trzeba żeby się zbudował).
2
[#19] Re: Emu68 1.0

@Kitech, post #13

Zgadza się, zarówno kazaurowate jak i strusie (Struthioniformes) zaliczają się do tej samej grupy bezgrzebieniowców.
[#20] Re: Emu68 1.0

@MDW, post #18

No to teraz ktoś powinien się zabrać za portowanie czegoś na serio wymagającego
Na WinUAE takie, a nawet lepsze MIPSy są od lat i gdzie jest to bardziej wymagające?...
2
[#21] Re: Emu68 1.0

@Krashan, post #20

Na WinUAE takie, a nawet lepsze MIPSy są od lat i gdzie jest to bardziej wymagające?...

Ano nie ma. Pewnie dlatego, że ten (spory) wycinek ami-społeczności niczego takiego nie potrzebuje. Ważne żeby piłka w Sensible Soccer płynnie się przesuwała, a gra uruchamiała się z wygodnego, możliwie najbardziej kolorowego menu. Reszta nie ma znaczenia.
5
[#22] Re: Emu68 1.0

@MDW, post #21

Pewnie dlatego, że ten (spory) wycinek ami-społeczności niczego takiego nie potrzebuje.

Dokładnie tak jest. Większośc chce pograć tak jak 30 lat temu, albo zbudować sobie Amigę, o której wtedy śnili a nie mieli na to środków albo nie było "sensu ekonomicznego".

Dzisiaj nie ma to tym bardziej sensu ekonomicznego, ale są środki. W zależności od taktyki albo kupują graty z lat 90tych, albo nowe turbo z prockiem z tamtych lat. Pistorm daje jeszcze lepsze osiągi niż 060 za mniej. Granie w Q2 czy inne gry PCtowe na Amidze to takie pokazywanie, że dziś Amiga lepsza niż PC z jej czasów świetności.

Mi osobiście więcej frajdy daje odpalenie pctowych gierek na retro PC. Grając w Dooma na Amidze nudzi mi się po 2 levelach. Może dlatego, że ta gra mnie ominęła i nie mam do niej sentymentu. W Fallouta 2 chętnie za to czasem pogram.

Ważne żeby piłka w Sensible Soccer płynnie się przesuwała, a gra uruchamiała się z wygodnego, możliwie najbardziej kolorowego menu. Reszta nie ma znaczenia.

Podejrzewam, że większości wystarcza Fast/030. Swojego Warpa1260 nie wyjąłem jeszcze z pudełka, a mam go już od kilku lat. Nawet nie sprawdziłem czy działa.

Pistorm jest fajną "tanią" alternatywą, którą też chciałem sobie sprawić, chociaż mi nie potrzebna. Rozwój chyba teraz bardziej idzie w kompatybilność niż w osiągi, z których mało kto korzysta.

Ps. Wiem, że są tacy, co chcą mieć FHD i miliony kolorów na Ami i wydajność. Też się nad tym zastanawiałem. U mnie raczej jest to dla sprawdzenia jak to będzie super wyglądać niż kwestie użytkowe.
1
[#23] Re: Emu68 1.0

@snifferman, post #22

Granie w Q2 czy inne gry PCtowe na Amidze to po prostu granie w Q2 i inne gry pecetowe. Nie dorabiajmy teorii do faktów.
8
[#24] Re: Emu68 1.0

@Sventevith, post #6

Ile ma 60 100Mhz, ppc 603/604 ?


060/100MHz pewnie w okolicy ~100 MIPS. Mój kręcony PPC603e/250MHz, jeżeli dobrze pamiętam, wyciągał ~300MIPS. W przypadku PPC604e na CSPPC będzie to ze ~20% więcej dla podobnego taktowania, no i przy dużych Amigach, sprawa jeszcze się rozbija o dostęp do pamięci ram. Nie znam rzędu wielkości w porównaniu do BPPC, ale był szybszy względem karty dla A1200.

Ogólnie rzecz biorąc, takie porównania na "suchych" liczbach, raczej mają znikomy sens, co najwyżej mogą dać pewien wgląd w "rząd wielkości". Wiadomo, dostęp do pamięci PiStorma będzie znacznie szybszy niż większości kart amigowych (nie znam liczb dla kart PPC na PCI, więc tutaj się nie wypowiem). Do tego, z jednej strony, trochę softu dla AOS3.x/PPC powstało, który nie wyszedł na 68k (więc siłą rzeczy takiego nie uruchomimy), a z drugiej strony, prędkość emulacji będzie zależna od konkretnego przypadku użycia. W ogólnym rozrachunku Emu68k będzie zauważalnie szybsze w przeważającej większości, jednak raczej niewiele przypadków użycia będzie rzeczywiście przekładać się na MIPSy, które wypluwa SysSpeed.


Korzystając z okazji, gratulacje dla Michała za doprowadzenie projektu do tak dojrzałego stanu! OK
Prawie od początku obserwuję rozwój tego projektu, zawsze gorąco kibicowałem, takie rozwiązanie było potrzebne, no i oczywiście ma swoje miejsce w świecie amigowym. Nie wydając majątku można poobcować z bardzo szybką Amigą.

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2024 15:50:28 przez Lokaty
4
[#25] Re: Emu68 1.0

@Lokaty, post #24

https://www.patreon.com/posts/ping-pong-101584102?utm_medium=clipboard_copy&utm_source=copyLink&utm_campaign=postshare_fan&utm_content=join_link
[#26] Re: Emu68 1.0

@Lokaty, post #24

trochę softu dla AOS3.x/PPC powstało, który nie wyszedł na 68k


Tak tylko czy ten soft jest potrzebny użytkownikom 68k i czy na takiej zasadzie jak do m68k zostało dodane PPC. Nie jest lepiej dodać ARM-a i za dwa trzy lata mieć normalnie FireFoxa na RTG a na Palu jakieś demko:)

W Emu68 nie potrzeba całej karty turbo jak w PPC tylko trochę kodu który zlepi Emu68 z ARMOK



Ostatnia aktualizacja: 03.04.2024 01:04:19 przez TxRx2000
[#27] Re: Emu68 1.0

@TxRx2000, post #26

Niech każdy wymyśli nowy, własny standard, niekompatybilny z niczym, a później weźmie się za prokreację, żeby było komu oprogramować ten innowacyjny hardware
4
[#28] Re: Emu68 1.0

@BULI, post #27

Ale czemu nie kompatybilny Rpi4 nie wspiera big-endian?

Tak jak m68k wspiera big-endian i PPC wspiera. Dlatego Amiga ma karty oparte o PPC.

ARM od ver3 wspierał endainy przynajmniej tak piszę na wiki.

Po za tym procesor który jest kodem komputerowym może wspierać co che

A gdy do Maliny będą dodawać chipy AI, to już w ogóle może być rewolucja w retrook, racjaok, racja

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2024 20:57:56 przez TxRx2000
[#29] Re: Emu68 1.0

@TxRx2000, post #28

A gdy do Maliny będą dodawać chipy AI, to już w ogóle może być rewolucja w retro


Tak odpalisz Amigę 500, w tle pojawi się motyw tytułowy z Terminatora Dzień Sądu i na ekranie pojawia się TOS. Typowy bunt maszyn.
[#30] Re: Emu68 1.0

@TxRx2000, post #28

A gdy do Maliny będą dodawać chipy AI, to już w ogóle może być rewolucja w retro

Ooo tak! Gdyby to AI jeszcze potrafiło grać w te wszystkie gry, pozwalając tylko patrzeć użytkownikowi, to byłoby coś dla mnie. Dotąd od 35 lat konieczność grania w gry skutecznie mnie od nich odrzuca.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem