Komentowana treść: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme
[#31] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@sopel, post #26

Z tzw. żerowaniem na nostalgii jest tak.

Albo jest żerowanie albo tego żerowania nie ma i wtedy nie ma nowych produktów retro w sprzedaży.
2
[#32] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@_DiskDoctor_, post #31

Jak ktos zaczyna wydawać gazetę po raz 50-ty opisując superfroga i lotusa to wiem, że gazeta jest albo będzie wujowa, bo skończą się znane gry i nie będzie o czym pisać.
4
[#33] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@michal_zukowski, post #32

Amiga Extreme to bedzie jeden numer specjalny do PSX Extreme , wczesniej były numery dedykowane PEGASUSOWI, Saturnowi, PS2, Dreamcastowi .
2
[#34] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@philipo, post #33

Amiga obok: Pegasusa, Saturna, PSX, PS2, Dreamcasta… Już czuję ten klimat.
[#35] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@MDW, post #34

ale brak Atari i to się liczy
[#36] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@MDW, post #34

Ale to pińcetka, więc można machnąć ręką hihi.
[#37] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@amikoksu, post #36

No tak tak. Właściwie nie powinienem się czepiać, bo to było podstawowe zadanie A500. Pismo jest o grach więc trudno oczekiwać czegoś innego.

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2024 20:22:10 przez MDW
[#38] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@philipo, post #33

Mogli dać Napalm, Slamtilt, Banshee, T-Zer0, Worms: The Directors Cut, xtreme racing, onEscapee, coś co faktycznie mogłoby przyciągnąć kogoś kto z Amigą nie miał do czynienia a jak zawsze dano odgrzewane kotlety.

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2024 20:31:54 przez michal_zukowski
2
[#39] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme
Może mi ktoś wytłumaczyć, po co robić 6 różnych okładek? Gdzie tu logika? Jeszcze rozumiem, jak sprzedają w przedsprzedaży, to drukarnia wie, ile czego wydrukować. A później?
[#40] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@dziobas, post #39

Może mi ktoś wytłumaczyć, po co robić 6 różnych okładek? Gdzie tu logika?
Kolekcjonerzy kupią wszystkie 6 wersji. Profit razy 6. Tu jest logika.
4
[#41] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@dziobas, post #39

Ja się ciągle zastanawiam czy nie warto byłoby robić samych pudełek do gier. Piękne, ogromne kartony zarówno do starych hitów jak i do gier istniejących tylko w naszej wyobraźni. Na przykład „SuperFrog 4 turbo max”.

Przepiękne obrazki na frontowej stronie pudełek, fantastyczne grzbiety, które świetnie układałby się obok siebie tworząc zapierającą dech w piersiach kolekcję w każdej retro-świątyni. Powietrze w pudełku byłoby gratis.
Można byłoby robić też tańsze wersje pudełek z samymi grzbietami, bo niektórzy nigdy by ich nawet z półki nie zdejmowali. Albo same grzbiety naklejane na ścianę do których nawet półek nie trzeba. Dla tych, którzy nie mają wolnej ściany można drukować takie malutkie wersje w postaci dwucentymetrowych obrazeczków i album do przechowywania ich.

Takim to sposobem amigowanie można zmienić w filatelistykę.

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2024 08:45:59 przez MDW
3
[#42] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme
To jest gazeta przeznaczona dla osób co grały, się bawiły i przestały, odstawiły na półkę i sprzedały.
Nie dla „prawdziwych” Amigowców, bo by się wydawcy nieopłacało drukować 100 sztuk gazet.

Recepta jest prosta: znana marka na arenie wydawniczej o której każdy słyszał + artykuły dzięki którym powróci nostalgia.

Także ten- można śmiało wystawiać Amigi 500 z Gotekami w najbliższym czasie, bo na pewno będzie zbyt.
5
[#43] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@MDW, post #41

Albo też tapety na ścianę w grafiki z amigowych gier.
2
[#44] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme
Byłyby niezłe jaja jakby w opisach gier zawarto informację, że większość tytułów (tych wydanych na więcej platform) ma swoje lepsze wersje na PC i konsole.
[#45] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@sopel, post #44

No ale tak nie jest. Kłamać przecież nie będą.
1
[#46] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@sopel, post #44

Z tym Pc to mocno odleciales, bo te wersje w 50% przegrywaly dzwiekiem a pozostale 50% sterowaniem. Ale konsole, tu owszem byly takie przypadki.

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2024 09:54:39 przez Axi0maT
2
[#47] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@Axi0maT, post #46

Czyli co? Ślub się jednak nie odbędzie!

Nie idzie kupić, amatorszczyzna...

[#48] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@Axi0maT, post #46

Z gier z okładek: na innych maszynach Anotherworld jest lepszy, monkey island jest lepszy i flashback jest lepszy
1
[#49] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@Axi0maT, post #46

Do 1993 roku być może... Jeśli dobrze pamiętam to w wielu tych grach które występowały na PC można było ustawić General MIDI, emulację Rolanda zamiast beznadziejnej syntezy FM. Sam posiadałem moduł wavetable i utwory w formacie MID grały wyśmienicie. Co do sterowania to kwestia przyzwyczajenia.
[#50] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@sopel, post #49

Tak różowo nie było, wavetable sprawiało, że na różnych kartach muzyka brzmiała inaczej (na najtańszych nadal bez szału).
Generalnie nie rozumiem dlaczego na PC nie przyjęły się prawie w ogóle MODy w grach, gdzie takie SB Pro i klony bez problemu dorównywały Amidze i można by załatwiać muzykę w ten sposób, mogłoby być "War has never been so much fun", itp
A RAM-u i mocy CPU nie brakowało w porównaniu z A500 MODy grały na PC pinballe od 21st Century, co ciekawe - także na PC-speakerze, choć jakość wtedy była wiadomo jaka...
[#51] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@Jacques, post #50

Mój moduł wavetable był tani, miał 32 głosową polifonię, ale to i tak była przepaść między gołą syntezą FM a tym co oferował moduł.
A co do drugiego zagadnienia to faktycznie ciekawa sprawa. Nie mam pojęcia czemu mody sie nie przyjęły na PC.
Pamiętam, że z dema "Dope by Complex" wyciągnąłem MODa i słuchałem go na jakimś odtwarzaczu zastanawiając się czy Amiga też potrafiłaby go odtworzyć. I w sumie do dziś nie wiem ;)
[#52] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@sopel, post #51

No tak, w porównaniu z FM to była przepaść, natomiast wavetable wcale nie robiło szału na tle Amigi i modułów.
1
[#53] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@Jacques, post #52

No oczywiście ! Paula zawsze pięknie grała. Nadal to robi :)
1
[#54] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@sopel, post #44

W tamtych czasach produkcje 2D na PC jeszcze niekoniecznie były lepsze. Wtedy jeszcze różnie z tym bywało, tamte pecety jeszcze nie zawsze potrafiły płynnie przesuwać ekran czy mysz.
3
[#55] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@sopel, post #51

Ten mod to .xm
Digibooster da rade
1
[#56] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@Norbert, post #55

O dzięki za sprostowanie. Dawno to było, ale pamiętam, że kanałów tam dużo grało :)
[#57] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@Norbert, post #55

Digibooster, ale też Hipek, Eagle czy Deli. I pewnie jeszcze n innych playerów :)
[#58] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@Krashan, post #40

Ja kupiłem 6
3
[#59] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme

@MDW, post #41

Pomysł z fototapetą z kolekcjami na półkach mi sie podoba. :)
3
[#60] Re: Amiga Extreme - specjalny numer magazynu PSX Extreme
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem