kategoria: MorphOS 3.x
[#1] Problem z uruchomieniem systemu MorphOS po instalacji na Mac Mini
Witam Wszystkich obecnych na forum Amigi. Na wstępie kilka słów o sobie. Amigę mam od 1994 roku i nadal ją mam, mimo, że jestem po 50-tce . Jednak moje pytanie dotyczy MorphOS 3.3 na mac mini a w zasadzie nieuruchomiania się systemu po instalacji na dysku o poj. 160 GB. Instalacja w trybie automatycznym. Po restarcie wykonanym bezpośrednio po instalacji systemu z płyty system nie uruchamia się z dysku. Nadmieniam, że Mac jest sprawny ma 1gb pamięci i w zasadzie jest w stanie fabrycznym. Proszę o sugestię, co może być nie tak z instalacją. Pozdrawiam
[#2] Re: Problem z uruchomieniem systemu MorphOS po instalacji na Mac Mini

@mawor, post #1

Również witam serdecznie :) Jaki to jest dokładnie model Maca? Chodzi mi o symbol zaczynający się od "A", jest nadrukowany na spodzie obudowy. Ja mam dysk 250 GB i nie mam żadnych problemów. Jak wygląda moment, w którym się nie uruchamia? Może chodzi tylko o tryb graficzny? Wyskakuje jakiś błąd? Jeżeli system z płyty normalnie się ładuje to bardzo dziwne, że nie działa po instalacji.

Ostatnia aktualizacja: 10.12.2013 23:06:04 przez Tom3k
[#3] Re: Problem z uruchomieniem systemu MorphOS po instalacji na Mac Mini

@mawor, post #1

Dołączam się do pytania - co się dzieje po restarcie? Wyświetla się cokolwiek? Da się ponownie wystartować z płyty?
[#4] Re: Problem z uruchomieniem systemu MorphOS po instalacji na Mac Mini

@Tom3k, post #2

Witam i dziękuje za odpowiedź. Model A1126. Opis po restarcie; pojawia się tradycyjna ikonka informująca o braku systemu MacOs. Jeśli płyta będzie w napędzie to po wciśnięciu klawisza C uruchamia się instalacja Morphos.
[#5] Re: Problem z uruchomieniem systemu MorphOS po instalacji na Mac Mini

@mawor, post #4

Jak dla mnie musi być coś nieprawidłowo wykonywane podczas instalacji albo są problemy z dyskiem. Zakładane są partycje, wszystkie pliki się kopiują normalnie? Dysk jest sprawdzony?

Ostatnia aktualizacja: 10.12.2013 23:50:10 przez Tom3k
[#6] Re: Problem z uruchomieniem systemu MorphOS po instalacji na Mac Mini

@Tom3k, post #5

Wydaje mi się, że z dyskiem jest Ok ponieważ MacOs X instaluje się prawidłowo. Jeśli chodzi o MorphOs to na partycji "system" instalowane są wszelkie katalogi a program w katalogu narzędzia widzi wszystkie partycje zakładane podczas instalacji automatycznej systemu. Partycja "system" ma ustawione bootowanie
[#7] Re: Problem z uruchomieniem systemu MorphOS po instalacji na Mac Mini

@mawor, post #6

Czy na dysku są dwie partycje? Pierwsza powinna być mała (standardowo o ile pamiętam 60 MB) w HFS o nazwie Boot, a dopiero druga z plikami MorphOSa. Tak robi standardowo instalator jeśli wybierze się automatyczne zakładanie partycji. Na partycji Boot umieszczane są pliki takie jak "boot.img" czy "boot.txt". Bez tego system nie wystartuje, więc może tu jest pies pogrzebany.

Ostatnia aktualizacja: 11.12.2013 00:01:40 przez Tom3k
[#8] Re: Problem z uruchomieniem systemu MorphOS po instalacji na Mac Mini

@mawor, post #6

Jak pisze Tom3k, powinieneś mieć bootowalna partycję w HFS z kernelem Morphosa (miniak nie widzi zawartości partycji SFS więc z niej nie zabootuje). Katalogi systemowe instalator domyślnie instaluje na kolejnej partycji (z poziomu MOSa widziana jako dh1: ). Najlepiej pozwolić działać instalatorowi (to znaczy nie zmieniać proponowanych ustawień partycji na dysku)... przynajmniej za pierwszym razem, potem jak sie to ogarnie to można eksperymentować.
[#9] Re: Problem z uruchomieniem systemu MorphOS po instalacji na Mac Mini

@mawor, post #1

nacisnij alt podczas bootowania zeby przejsc do bootmenu i sprawdz czy pokazuje sie ikonka morphosa
[#10] Re: Problem z uruchomieniem systemu MorphOS po instalacji na Mac Mini

@michal_zukowski, post #9

Witam i życzę miłego wieczoru. Raz jeszcze dziękuje za okazanie pomocy. Po wciśnięciu klawisza alt pokazuje się ekran na którym widać dysk z motylkiem. System niestety nie bootuje się. Odnośnie porad kolegów jak wyżej; wszystkie pliki i katalogi są na swoim miejscu. Instalacje robiłem z automatu wg. sugestii programu instalacyjnego. Pozdrawiam
[#11] Re: Problem z uruchomieniem systemu MorphOS po instalacji na Mac Mini

@mawor, post #10

A co się dzieje, gdy wybierzesz partycje z motylem? Pokazuje się czarny ekran, wyskakuje jakiś błąd, monitor coś wskazuje? Może system się ładuje, tylko w złym trybie graficznym i monitor go nie pokazuje? Miałem tak kiedyś.

Ostatnia aktualizacja: 11.12.2013 23:52:47 przez Tom3k
[#12] Re: Problem z uruchomieniem systemu MorphOS po instalacji na Mac Mini

@mawor, post #10

A spróbuj jeszcze "pobłogosławić" plik bootinfo.txt siedzący na partycji Boot. Służy do tego program HFSSetMacBoot siedzący w SYS:MorphOS/C. Przy okazji - jak zamountujesz Boot: mounterem (SYS:Tools) to zobacz jakie tam w ogóle siedzą pliki.
[#13] Re: Problem z uruchomieniem systemu MorphOS po instalacji na Mac Mini

@Tom3k, post #11

Gdy są problemy z trybami graficznymi można skasować ddc.library z MOSSYS:Libs/, ale na moim Miniaczu nie jest to konieczne.
[#14] Re: Problem z uruchomieniem systemu MorphOS po instalacji na Mac Mini

@recedent, post #12

Witam i życzę miłego dnia. Z tego, co sobie przypominam nie miałem problemu z instalacją bodajże wersji 2.5. Zdaje sobie sprawę, że to dość odległa wersja systemu jednak ta działała. Jeśli chodzi o obraz, który pokazuje się po wciśnięciu klawisza „alt” – ikonka dysku z motylkiem, ale bez możliwości bootowania z niej systemu. Po pracy spróbuje zastosować się do sugestii kolegi z postu nr 12.
[#15] Re: Problem z uruchomieniem systemu MorphOS po instalacji na Mac Mini

@mawor, post #14

Jak miałeś 2.5 to wystarczyło przegrać zawartość płyty na tą partycje i usunąć co zbędne.
[#16] Re: Problem z uruchomieniem systemu MorphOS po instalacji na Mac Mini

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #15

i podmienić boot.img (z mac_ppc32) na boot partycji.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem