[#1] Grafika do MOSa
Szukam jakieś grafiki do jednego PowerMaczka i strona MorphOSa jest w tym względzie dla mnie trochę niejasna.

Co to np. znaczy "With limited 3d hardware acceleration (W3D legacy software only)"?
Albo powyżej jest lista kart oznaczonych jako "With 3d hardware acceleration" ale przy niektórych modelach jest dopisek "no W3D" - jak mniemam, chodzi o Warp3D.

Tak więc moje pytanie jest krótkie - na których kartach, oprócz ATI R9000-9200 pogram w Wipeouta i Castle Wolfeinstein?
[#2] Re: Grafika do MOSa

@_arti, post #1

na 8500 i 9250 :)

przez Wazp3d mozna próbować na >=9600.
[#3] Re: Grafika do MOSa

@_arti, post #1

Nie polecam kart graficznych przerabianych z PC, gdyż źle działają. Ender się o tym przekonał. Najlepsze są oryginalne z PowerMaka. W tym wypadku to będzie chyba 9000 Pro. Wersja 9250 jest gorsza od 9200.

A ten wpis ja rozumiem tak, że na tych nowszych kartach graficznych nie jest w pełni obsługiwane 3D. Czyli nowszy soft działa w 3D - ten pisany natywnie pod Mosa. A ten z Amigi klasycznej działający na ppc i pod Mosem też, już nie koniecznie.

Ostatnia aktualizacja: 11.12.2014 10:30:19 przez gilban
[#4] Re: Grafika do MOSa

@gilban, post #3

Tak, potrzebuje coś z portem ADC, więc musi być Makowa. Czyli zostaje 9000.
[#5] Re: Grafika do MOSa

@_arti, post #4

Karty ATI 9600 do Power Maka G5 też miały złącze ADC.
[#6] Re: Grafika do MOSa

@michal_zukowski, post #2

Ale zaraz, zaraz. Castle Wolfenstein nie korzysta z Warp3D i działa bez przeszkód zarówno na kartach z chipsetem RV200, jak i na RV300.
[#7] Re: Grafika do MOSa

@Krashan, post #6

Dobrze wiedzieć, że na R9700 jest akceleracja 3D dostępna, bo może brat przytacha mi PowerBooka G4 z R9700 do zabawy z Mosem szeroki uśmiech
[#8] Re: Grafika do MOSa

@Krashan, post #6

Zaraz zaraz, ktoś nie zrozumiał, że w zdaniu jest koniunkcja a nie alternatywa.
[#9] Re: Grafika do MOSa

@_arti, post #1

W Wolfa chyba na Radku9600 pograsz. 3d będzie działać pod każdym MOSowym softem (bo ten używa TinyGL). Problem na Radkach 9600 i wyżej jest z softem pod Warp3D z klasyka (zarówno 68k jak i PPC) - wtedy możesz mieć najwyżej Radeona 9250, a najszybszy model to chyba 8500Pro (nie wiem, czy na Maka są te karty).
[#10] Re: Grafika do MOSa

@_arti, post #1

Jeśli mnie pamięć nie myli grałem w to (:Wipeouta i Castle Wolfeinsteinna:) moim PowerBoku z Radeonem 9700. Bez problemu śmiga też Alien vs Predator i wygląda naprawdę fajnie...
[#11] Re: Grafika do MOSa

@Voyox, post #10

A co z 9600? To najczęściej spotykane karty (oprócz 9000) na Maka. Zadziała jeden i drugi?

Problem na Radkach 9600 i wyżej jest z softem pod Warp3D z klasyka

Czyli, na przykład, z czym?


Ostatnia aktualizacja: 11.12.2014 22:38:49 przez _arti
[#12] Re: Grafika do MOSa

@_arti, post #11

U mnie w WipeOut demo obraz dziwnie "miga", coś jak interlace ale inaczej. :)
Shogo również miga i do tego przekłamuje tekstury oraz obiekty. SOMS podobnie.
Po prostu Wazp3D dla MorphOSa wymaga jeszcze trochę pracy...
[#13] Re: Grafika do MOSa

@_arti, post #11

np. z WipeOutem. Każdy soft na klasyka wykorzystujący sprzętowe 3D działa pod Warp3D, i tego sterowniki do Radków9600 i wyżej nie obsługują. Za to każdy soft natywnie napisany dla MOSa działa pod TinyGL (no chyba żeby ktoś specjalnie napisał MOSowy soft pod Warp3D, ale to bez sensu), a tutaj stery do Radków >=9600 dają radę (tym bardziej, że są one sporo szybsze od starszych Radków).
No i w kwesti braku obsługi Warp3D pomaga Wazp3D, ale mu jeszcze sporo brakuje do pełnej funkcjonalności.
[#14] Re: Grafika do MOSa

@wali7, post #13

Czyli problemy beda z: W2097, Hereticiem, Paybackiem i GL Quake'ami. Dobrze rozumiem?
[#15] Re: Grafika do MOSa

@_arti, post #11

9600 jest na AGP x 8, więc trzeba zakleić piny na slocie karty (internet) żeby karta działała na x 4.
[#16] Re: Grafika do MOSa

@_arti, post #14

glquaka masz natywnego na mosie, gl heretica tez, problem bedzie z hereticiem2
[#17] Re: Grafika do MOSa

@michal_zukowski, post #16

No tak tak, miałem na myśli dwójkę ale to nie jest raczej moja ulubiona gra. Szkoda tylko z tym Wipeoutem. Nie działa pod Wazp?
[#18] Re: Grafika do MOSa

@_arti, post #17

Nie działa pod Wazp?
Działa, ale z tym cholernym miganiem obrazu. Payback działa, przynajmniej demo bo tylko to mam. Shogo demo działa z miganiem i artefaktami, Heretic2 w ogóle się nie odpala. Reszta ma natywne wersje dla MorphOSa.
[#19] Re: Grafika do MOSa

@waldiamiga, post #18

Nio, właśnie dostałem od Alaina Thelliera nową betę Wazp3D datowaną na wczoraj. Wieczorem testowanie.:)
[#20] Re: Grafika do MOSa

@waldiamiga, post #19

jest jakies demko ktorym mozna sprawdzic jak sie 3d zachowuje?
[#21] Re: Grafika do MOSa

@Valwit, post #20

Jeszcze nie testowałem tej wersji.

Put the given Wazp3D.cfg in Wipeout dir

The 2 .library in mossys:libs/



There are 3 rendering modes

Default is «hard » so if it works then use it

else delete Wazp3D.cfg and try « hard/bm » if it works then use it (allocate a bitmap, draw inside, then copy)

else delete Wazp3D.cfg and try « hard/bm+clr » if it works then use it (same + clear bitmap)

Also you can set nice options : mipmap , fog, filtering, antialias



Texture distorsion: Is not my fault it is due to an OpenGL function not fully implemented in TinyGL (*)

Some demos ( like MadWizards ones) only wants 640x480 screen size = badly written apps so nothing I can fix :-/
[#22] Re: Grafika do MOSa

@waldiamiga, post #21

Sprawdziłem zarówno Wipeout jak i Shogo obie w wersji demo - w końcu działają jak trzeba podobnie jak demko SOMS. Thx Alain.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem