kategoria: MorphOS 3.x
[#1] Gamepad pod MorphOS
Mam problem z konfiguracja pada pod MorphOSem. W zasadzie nigdzie nie znalazlem zadych informacji w necie na ten temat (poza jedna - jak podlaczyc dwa pady). Zakladam wiec ze powinno wszystko dzilac od razu po podlaczeniu i nic nie trzeba konfigurowac - dwa dni walki z tym problemem utwierdzaja mnie jednak w przekonaniu ze tak nie jest :/

Pad jest najprostszy z najprostszych (z serii za piataka na allegro). Bez galek analogowych, tylko krzyzak i przyciski. Po podpieciu do komputera MorphOS informuje ze zostal podlaczony 'USB GamePad STD' na porcie drugim (widac na screenie pierwszym). W settingsach pada -> Action, przestawiam mu wszystko na Port 2 i... nic. Kombinowalem juz na rozne sposoby i dalej nic. Prosze wiec oblatanych w temacie o sugestie.

PS: Pad normalnie dziala pod Win XP i Win 7.
PS2: Mam tez drugiego pada na USB od xboxa360 ale tego jak podlaczam to MorphOS w ogole rzuca na czerwono jakimis warningami.

wersja MorphOS: 3.9
screen1
screen2
screen3

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2017 19:00:29 przez Axi0maT
[#2] Re: Gamepad pod MorphOS

@Axi0maT, post #1

A do czego chcesz tego pada użyć ?
[#3] Re: Gamepad pod MorphOS

@Norbert, post #2

Do grania w gry? Mam sciagniete: Hurrican, GianasReturns, Sqrxz3 (w opcjach maja niby obsluge pada). Docelowo tez do innych gier i do eUAE.
[#4] Re: Gamepad pod MorphOS

@Axi0maT, post #3

Podłączyłem jakiegoś randomowego "Titanium" i pod Giana's return działa od strzała.
[#5] Re: Gamepad pod MorphOS

@recedent, post #4

Mozesz zalaczyc screeny z konfiguracja?
[#6] Re: Gamepad pod MorphOS

@Axi0maT, post #5

Na domyślnych działa, o takich:




Coś rozwinąć?
[#7] Re: Gamepad pod MorphOS

@Axi0maT, post #3

Ja mam np Logitech PRECISION GAMEPAD SUPPORT, czyli bez gałek analogowych oraz analogowy Joystick SAITEK ST90 Stick i mi w Wipeout 2097 działają oba bez problemów. Jednak konfiguracji dokonuję w grze.
[#8] Re: Gamepad pod MorphOS

@recedent, post #6

Wyglada na to ze wszystko jest niemal tak samo tyle ze w Actions->Reports and collections masz duzo wiecej opcji, ale zakladam ze wynika to z bardziej rozbudowanego pada. Moglbys pokazac jeszcze zakladke General? Moze tam mam cos zle ustawione na portach.

@Gilban - probowalem we wspomnianych grach ale tam jest tylko konfiguracja przyciskow (bez kierunkow). Niestety co bym nie wciskal to brak jest jakiejkolwiek reakcji.

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2017 21:33:58 przez Axi0maT
[#9] Re: Gamepad pod MorphOS

@Axi0maT, post #8

@Axi0maT - domyślnie w wipeout mam ustawienie klawiatura i mysz. I gdy mam to podświetlone bocznymi klawiszami na klawiaturze muszę przestawić na klawiatura i joystick.

Ja postaram się coś z tych gier zainstalować i zobaczę jak to u mnie wygląda.
[#10] Re: Gamepad pod MorphOS

@Axi0maT, post #8

Zrobi się i "General". A tak mnie tknęło - masz lowlevel.library zainstalowane?

Poczytaj jeszcze tutaj.
[#11] Re: Gamepad pod MorphOS

@recedent, post #10

[#12] Re: Gamepad pod MorphOS

@recedent, post #10

W koncu udalo mi sie znalezc troche czasu zeby wrocic do tematu. Zassalem lowlevel.library (stad: link). rozpakowalem i sam plik wgralem do Libs. Nie jestem pewien czy czasem nie trzeba jakiej konfiguracji gdzies dodac (jakies mapowanie przyciskow?). Ogolnie teraz jak odpale Giana's Return oraz Squarx 3, to w opcjach da sie ustawic/przypisac przyciski akcji (a wiec start, strzelanie, skakanie). I w grze faktycznie to dziala. Nadal jednak nie dziala "chodzenie" - krzyzak w ogole nie reaguje. Podejrzewam ze wlasnie nie mam jakiegos mapowania (bo widzialem w Action sporo roznych mozliwosci przypisania). Z linku ktory podales (How to Use Game Controllers) to w sumie niewiele wynika... Bardzo ogolnie napisane i zadnych konkretow (ot chocby samo lowlevel.library kopiowalem na czuja, sugerujac sie starym amigowym doswiadczeniem). Jesli ktos ma jakis pomysl co zrobic z tymi kierunkami to bede bardo wdzieczny za porade.
[#13] Re: Gamepad pod MorphOS

@Axi0maT, post #12

@ Axi0maT
Zauważyłem, że pad Recedenta został przypisany do portu 3, a port ten ma on ustawiony na 'dont touch'. Port twojego pada jest dołaczony do USB.
[#14] Re: Gamepad pod MorphOS

@Axi0maT, post #12

Tzn. nie działa Ci krzyżaczek pod lewym palcem, a przyciski pod prawym chodzą?
Ja bym spróbował wleźć w settings w Poseidonie, kazać mu track incoming events i report current values i zobaczył za jakie wartości osi X i Y odpowiada wciśnięcie odpowiednich kierunków na krzyżaku. Pewnie to konkretne wartości na osi (np. gora to 128 na osi Y, neutralny to 0 a dół to -128, analogicznie w osi X). Potem spróbowałbym do tych konkretnych wartości przypisać konkretną akcję - np. "przycisk 10" czy jakoś tak. A potem już tylko wystarczy zmapować pod grą. Chyba.

EDIT: Do obsługi kontrolera od X360 chyba jaca pisał sterowniki. I zdaje się, że napisał nawet, a jakże - do wersji przewodowej i bezprzewodowej. Od wersji 3.2 jest to w systemie. Podłączasz jakimś PC-adapterem?

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2017 10:31:26 przez recedent
[#15] Re: Gamepad pod MorphOS

@Axi0maT, post #12

lowlevel ze strony jest starsze niż te dołączone do MorphOSa i na pewno nie zadziała Ci poprawnie. Najmniej zabawy będziesz miał na pewno z padem do Xboxa 360 (a w nadchodzącym MorphOSie także od PS4 i XboxOne).
[#16] Re: Gamepad pod MorphOS

@recedent, post #14

Udalo sie, w koncu pad dziala jak nalezy. Dla potomnych zostawie rozwiazanie jakby ktos sie kiedys borykal z podobnym problemem.

Na samym poczatku tak jak radzil Jacek Piszczek usunalem stare lowlevel.library ktore mialem zaciagniete ze strony. Nastepnie pokombinowalem z ustawieniami na portach co sugerowal R-Tea. System zaczal reagowac na naciskanie krzyzaka dopiero jak na porcie 1 i 2 ustawilem "Merge with USB" (na porcie 1 mam USB HUB dla klawiatury i myszki, nie wiem czy ma to jakies znaczenie). W kolejnym kroku mozna bylo wiec juz testowac incoming events i report current values o ktorych wspomnial recedent. Faktycznie wartosci z krzyzaka zmienialy sie na 0 i 255, a gdy nic nie bylo naciskane to bylo 127. Przypisywalem na sztywno ale cos mu nadal nie pasowalo. Naprowadzilo mnie to jednak na trop, bo po zmianie w sensorze na Two Axis Digital Joystick wszystko zaczelo dzialac jak nalezy.

Zeby bylo wiadomo jakiego sprzetu uzywalem (Manta PC-024):


W kwestii padow od xboxa360, wyprobowalem dwa - jeden oryginalny i drugi nieoryginalny, oba na kablu, bez zadnych PC adapterow itp historii. Oba mi nie dzialaly. Po podlaczeniu mialem tylko cos takiego jak na screenie ponizej (class - Vendor), wiec nawet w settingsy nie moglem wejsc.
https://zapodaj.net/f17f1d52582d1.png.html

Podsumowujac, wielkie dzieki Panowie. Pomogliscie mi bardzo, a przy okazji troche o MorphOSie sie dowiedzialem grzebiac w opcjach. Wiedza jednak sie przyda... kiedys jakas gierke skrobne na ten zacny systemik :)

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2017 17:32:51 przez Axi0maT
[#17] Re: Gamepad pod MorphOS

@Axi0maT, post #16

Po podlaczeniu mialem tylko cos takiego jak na screenie ponizej (class - Vendor)

W takim wypadku pod LBM na wspomnianej pozycji liście urządzeń otwiera się pop up menu "Forced binding", gdzie można spróbować "na siłę" zapodać wybraną klasę. Ale to tak na przyszłość, bo problem inaczej rozwiązaney. Cieszę się szeroki uśmiech
Btw, mógłbyś dodać działające pady wraz z opisem sposobu postępowania do tej listy:
https://www.ppa.pl/sprzet/lista-kompatybilnosci-sprzetu-z-komputerami-amigaone-pegasos-i-amiga-klasyczna.html


kiedys jakas gierke skrobne na ten zacny systemik :)

Noooo... trzymamy za słowo! OK

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2017 21:56:29 przez R-Tea
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem