[#1] Ion Fury przy pomocy eduke
Czołem.

Próbował ktoś (z powodzeniem) uruchomić grę Ion Fury na MorphOSie (przy pomocy najnowszej wersji eduke)? Podobno się da, ale mi się do tej pory nie udało. Co robiłem:

1. Zakupiłem Ion Fury (wersja 1.02) na GOG.com
2. Pobrałem najnowszego eduke (by Korni)
3. Skopiowałem fury.grp do katalogu eduke

eduke nie rozpoznaje fury.grp jako prawidłowego pliku z danymi. Ale, pogooglałem i zobaczyłem że trzeba również skopiować pliki fury.grpinfo i fury.def, żeby zadziałało. No to:

4. Skopiowałem fury.grpinfo i fury.def do katalogu eduke
5. eduke na starcie coś mieli i na koniec wypluwa info, że:

scripts/main.con: In state `echo_cheevo':
scripts/main.con:1130: error: expected a keyword but found `capia'.
scripts/main.con:1130: error: expected a keyword but found `11'.
Found 0 warning(s), 2 error(s).
Error compiling CON files.

Czyli wywala się na jednym ze skryptów z archiwum fury.grp - czyżby eduke współpracował tylko z wersją 1.0 gry? Znalazłem informację na jakimś forum, że działające MD5 plików z gry to:

fury.def: 68f4b7e312bbaf6e7fd564ca2ba552ad
fury.grp: 050a1016d230a7ec34a54c630a578d41
fury.grpinfo: bfd8c286567f5a8a93bd3a039435c419

Jeśli tak jest rzeczywiście to w "moich" plikach gry poprawny jest tylko fury.def, a pozostałe pliki mam w innych wersjach.
[#2] Re: Ion Fury przy pomocy eduke

@recedent, post #1

Próbował ktoś (z powodzeniem) uruchomić grę Ion Fury na MorphOSie (przy pomocy najnowszej wersji eduke)? Podobno się da, ale mi się do tej pory nie udało

Mnie się udało co na pewno widziałeś w graffiti. Miałem Ci odpisać na PMke, ale mi się zapomniało. Zaraz sprawdzę moje pliki...

EDYTA:
050a1016d230a7ec34a54c630a578d41 *fury.grp
68f4b7e312bbaf6e7fd564ca2ba552ad *fury.def
bfd8c286567f5a8a93bd3a039435c419 *fury.grpinfo


Sumy kontrolne wyglądają chyba tak samo.

Ostatnia aktualizacja: 16.02.2020 11:20:35 przez waldiamiga
[#3] Re: Ion Fury przy pomocy eduke

@recedent, post #1

Priv
[#4] Re: Ion Fury przy pomocy eduke

@waldiamiga, post #2

Udało mi się skompletować:

fury.grp:

050a1016d230a7ec34a54c630a578d41

fury.def:

68f4b7e312bbaf6e7fd564ca2ba552ad

ale mój fury.grpinfo ma zupełnie inny MD5:

c44a3221fe69c1860102b50c30bd9674

a powinien mieć:

bfd8c286567f5a8a93bd3a039435c419
[#5] Re: Ion Fury przy pomocy eduke

@recedent, post #4

I jak? Udało się?
[#6] Re: Ion Fury przy pomocy eduke

@recedent, post #4

Przy pomocy kolegów don_rafito i waldiamiga udało się skompletować odpowiednie wersje plików i teraz gra działa. Przy czym niestety w 1920x1080 grać się za bardzo nie da. Momentami jest płynnie, a kiedy indziej jak się zatnie... Grywalnie jest dopiero w 640x480, chociaż nie komfortowo (raz jest szybko i wygodnie, innym razem - zaczyna na chwilę klatkować. Często akurat wtedy gdy celujemy w jakiegoś adwersarza).

UWAGA do wszystkich potencjalnych kupców gry: Wersja z GOG NIE ZADZIAŁA na aktualnym eduke dostępnym dla MorphOSa! Szukajcie gry w wersji 1.0 albo jeszcze starszej (pod nazwą Ion Maiden). Obydwie te wersje działają pod MorphOSem, w przeciwieństwie do 1.02 z serwisu GOG.
Ale! Bez odpowiednio szybkiego sprzętu nie radzę podchodzić. Mój PMG5 to jeden z najszybszych komputerów dostępnych dla MorphOSa i mimo wszystko daleki jestem od stwierdzenia, że gra się bezproblemowo.

Tu macie filmik - kręcony komórczakiem z ekranu, żeby nie było że oszukuję:

[#7] Re: Ion Fury przy pomocy eduke

@recedent, post #6

Wersja z GOG NIE ZADZIAŁA na aktualnym eduke dostępnym dla MorphOSa!

U mnie działa...

Grywalnie jest dopiero w 640x480, chociaż nie komfortowo (raz jest szybko i wygodnie, innym razem - zaczyna na chwilę klatkować. Często akurat wtedy gdy celujemy w jakiegoś adwersarza).

Problemem jest software renderer który w EDuke nie jest zbyt szybki, niestety nie mamy shaderów (jako takich) więc Polymost nie zabangla.

Tu macie filmik - kręcony komórczakiem z ekranu, żeby nie było że oszukuję

Chodzi duużo lepiej niż na G4 1.67GHz

BTW: Mam od Korniego egzeka IonFury (nie EDuke) który po intrze wywala black screen, może właśnie wersja z GOGa mu szkodziła.


Ostatnia aktualizacja: 16.02.2020 21:01:24 przez waldiamiga
[#8] Re: Ion Fury przy pomocy eduke

@waldiamiga, post #7

Wersja z GOG NIE ZADZIAŁA na aktualnym eduke dostępnym dla MorphOSa!


U mnie działa...


Cóż, najwyraźniej kupiłeś swoją jak na GOG sprzedawali jeszcze 1.0
Najprościej sprawdzić MD5 wymaganych plików. Jeśli zgadzają się z tym co wymieniłeś w poście 2 to masz wersję 1.0, a nie 1.02.
[#9] Re: Ion Fury przy pomocy eduke

@recedent, post #8

A no na to wygląda. Ciekawe czy pliki z Ion Maiden zadziałały by z IonFuryMOS (nie mylić EDuke), bo z wersją GOG 1.0 nie działa.
Pewnie wszyscy wiedzą czemu szpil nie nazywa się Ion Maiden tylko Ion Fury?
[#10] Re: Ion Fury przy pomocy eduke

@waldiamiga, post #9

Czyżby szóstka z Leyton (a raczej ich opiekun prawny) wypowiedziała się krytycznie o tytule?
[#11] Re: Ion Fury przy pomocy eduke

@recedent, post #10

Dokładnie OK
[#12] Re: Ion Fury przy pomocy eduke

@recedent, post #10

1)
GOG:
Twórcy gry Ion Maiden podjęli decyzję o zmianie tytułu gry w związku z problemami prawnymi i referencjami do nazwy popularnej grupy heavymetalowej.
2)
Numer wersji jest podany w prawym dolnym rogu - główny ekran z opcjami wyboru w Ion Fury/ Ion Maiden.


Ostatnia aktualizacja: 16.02.2020 21:49:43 przez Amig_OS
[#13] Re: Ion Fury przy pomocy eduke

@Amig_OS, post #12

Numer wersji jest podany w prawym dolnym rogu


Zgadza się, tylko że jak gra się nam nie uruchomi to trudno będzie ten numerek zauważyć.
[#14] Re: Ion Fury przy pomocy eduke

@recedent, post #13

Tym razem Ion Fury - na tym filmiku zobaczycie miejscami kłopoty z płynnością działania gry:

[#15] Re: Ion Fury przy pomocy eduke

@waldiamiga, post #7

Czarny screen to endianowy bug przy wczytywaniu danych z ion fury/maiden, który później naprawiłem, niezwiązany zupełnie z tym czy jest to ionfury czy eduke. Ze względu na prędkość działania obecnie nie chce mi się tego ruszać.
[#16] Re: Ion Fury przy pomocy eduke

@recedent, post #14

Co ciekawe - w momencie największej zacinki pojawia się wskaźnik myszy. Wcześniej nie było go widać.
[#17] Re: Ion Fury przy pomocy eduke

@Korni, post #15

@Korni: Czy testowałeś port na G5? Masz może jakieś tricki co wpływa na nagłe "zacięcia" w trakcie rozgrywki albo co jest odpowiedzialne za całkowity crash/freeze gry? Podobno na G4 zwiechy nie występują.

Zauważyłem, że gra "nie lubi" dużych, przestronnych lokacji. Na małych i klaustrofobicznych planszach gra się bardzo płynnie, bez losowych "zacięć".
[#18] Re: Ion Fury przy pomocy eduke

@recedent, post #17

Testowałem, ale nie mam obecnie stałego dostępu do PM G5. Eduke z ionfury nie był stabilny również na PB G4. Duże przestronne lokacje to większe, bardziej złożone mapy na silniku, który oryginalnie nie był do nich stworzony. Możliwe że nowsza wersja eduke by pomogła, a do tej teraz mi nie śpieszno.

Ostatnia aktualizacja: 18.03.2020 17:54:49 przez Korni
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem