[#1] Maxon Cinema 4D kompatybilność z MorphOS
Hej, pytanie czy komuś działa poprawnie MC4D pod MorphOS-em? Sprawdziłem ostatnią wersję która wyszała na Amigę - 4.2 i również 2.1 Demo.
Efekt ten sam: po kliku na przycisk Render i wybraniu algorytmu renderewania nie wyświetla się okno dialogowe.
[#2] Re: Maxon Cinema 4D kompatybilność z MorphOS

@ede, post #1

Dawno temu sprawdzalem jak dziala.
Niestety, program nie reaguje poprawnie na prawy przycisk myszy.
Zawsze odpala sie menu, co powoduje ze nie da sie zmienic opcji w gadzetach.
Ponoc jest na to jakis myk, ale odpuscilem temat.
[#3] Re: Maxon Cinema 4D kompatybilność z MorphOS

@Phibrizzo, post #2

Niestety, program nie reaguje poprawnie na prawy przycisk myszy.


Dzięki, naprowadziłeś mnie, bo w sumie nie wiedziałem jak się obsługuje ten gadżet.
Sprawdziłem pod E-UAE i jest tak, że zawsze wyświetla się menu na gadżecie, obojętne który przycisk myszy się wciśnie. Jednak jak wybierze się z menu prawym przyciskiem to ukazują się opcje. W tym najważniejsza dla MorphOS możliwość wyboru rozdziałki, bo domymyślnie Maxon chce wyświetlać rendering w PAL-u.

Czyli generalnie pod MOS-em Cinema nie ogarnia (lub odwrotnie - MOS nie ogarnia) prawego przycisku.

Ciekawe jakby z klawiatury zasymulować prawy button - czyli prawy ALT i prawa Amiga. Ja akurat mam braki na pecetowej klawiaturze, to jeszcze nie sprawdze (chyba że podmapuję ale zapomniałem jak i czym).

Ogólnie to jest jeszcze zewnętrzny Raytracer dołączony do Cinemy - to też poniekąd rozwiązuje problem.

Co więcej nawet jak nie zadziała mi z ALT i Amiga to jest jeszcze opcja żeby podmienić Screen ID Mode w pliku Render.prefs i ew. inne opcje na preferowane. Owszem nawet działa to, wymyśliłem w desperacji wczoraj ale jest z tym trochę zabawy... trzeba porównywać wnikliwie pliki z E-UAE z tym z MorphOS i grzebać Hex edytorem.
[#4] Re: Maxon Cinema 4D kompatybilność z MorphOS

@Phibrizzo, post #2

Ponoc jest na to jakis myk, ale odpuscilem temat


Skąd miałeś informację, że jest jakiś myk, jeśli mogę zapytać?

Niestety, program nie reaguje poprawnie na prawy przycisk myszy.
Zawsze odpala sie menu, co powoduje ze nie da sie zmienic opcji w gadzetach.


Z moich eksperymentów i dociekań wynika, że powodem tego jest MorphOS-owa gadtools.library.

Zerknąłem do oficjalnych źródeł i w pliku gadtools_todo.txt widnieje:

- fix stringclass overflowing the border
- fix stringclass broken gadget activation
- fix ixprefs rendering problem [might be intuitio?]

Dodałbym tam jeszcze problem z aktywacją 'Right Button' na oknach w MaxonCinema 4D,
bo jak się nie mylę Cinema wykorzystuje gadtools.library do tworzenia GUI.

Ciekaw jestem czy jest możliwe zamknięcie gadtools.libray (PPC) i załadowanie gadtools.library w wersji 68k i ewentualnie jak na taki myk zareaguje Cinema.

Ps. Po testach oryginału Maxon Cinema 4D v.4.2 myślę, że warto przynajmniej nie powielać informacji o kompatybilności tego programu z MorphOS-em. No chyba, że komuś działa poprawnie
[wyróżniony] [#5] Re: Maxon Cinema 4D kompatybilność z MorphOS

@ede, post #4

Bylem absolutnie pewny ze pisalem o tym z pewnym developerem MOSa na priv tu na PPA.
Jednak nie moge tego znalezc. Mozliwe ze bylo to via e-mail.
W kazdym badz razie, nie moge teraz przytoczyc fragmentu odpowiedzi.
[#6] Re: Maxon Cinema 4D kompatybilność z MorphOS

@Phibrizzo, post #5

Udało mi się uruchomić Cineme z gadtools.library 68k z Kickstartu 3.1. Działa dobrze, jednak prawy klik dalej jest jako lewy. Czyli raczej to nie wina gadtools. Co oni tam wykombinowali. Sprawdzanie rejestrów CIA - czy i który button wciśnięty, hmm... Jeśli tak, to chyba ciężko o jakiś myk. No ciekawe co to było :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem