[#1] [Arx Fatalis/Libertatis]
Czy ktokolwiek próbował odpalać na MorphOSie grę Arx Libertatis (port Arx Fatalis)? Spróbowałem uruchomić najnowszą GOG-ową wersję na porcie od BSzilliego i już na starcie natrafiłem na kilka irytujących problemów.

Po pierwsze - w sąsiedniej celi oryginalnie siedzi Kultar (NPC, który powinien nam podpowiadać). W naszym przypadku gania po swojej celi w pełnej zbroi, z mieczem w ręce i rzuca co chwilę jakieś czary. Jeśli go zignorujemy, wydostaniemy się z celi i spróbujemy wydostać jego - rzuca się na nas i zabija.

Po drugie - gobliny, które napotkamy na swojej drodze nie atakują nas. Szczury - owszem. Pająki - również. Ale gobliny stoją jak te kołki i zbierają od nas bęcki.

Po trzecie - goblińskie zwłoki znikają w czymś w rodzaju wybuchu, nie zostawiając po sobie nic. Co prawda nie jestem szczególnie łasy na ich fanty, ale zdaje się, że gobliński strażnik z poziomu trzeciego posiada niezbędną mi dźwignię. A bez niej mogę co najwyżej sobie pobiegać w tę i we w tę.

Potwierdzi ktoś? Zgłaszać bugi autorowi?
1
[#2] Re: [Arx Fatalis/Libertatis]

@recedent, post #1

Ach, zapomniałbym - nie da się rzucać zaklęć. Sprawa wygląda tak: Znajduję odpowiednie runy, udaje się je dodać do mojej księgi zaklęć, ale wspomnianej księgi nie da się już później otworzyć. Nie działa ani "zakładka" (odpowiednia karta nie pojawia się), ani skrót klawiaturowy F2. Próba rzucenia zaklęcia "ręcznie" mimo poprawnego "narysowania" run na ekranie kończy się niepowodzeniem (postać mówi "I can't cast this spell yet"). Narysowane runy pokazują się co prawda na ekranie, ale są przekreślone (czyli tak jakbym ich jeszcze nie zebrał).
[#3] Re: [Arx Fatalis/Libertatis]

@recedent, post #2

Nie wiem jaka jest wersja na GOGu, ale ja patchowałem swoją, znalezioną na jakim cover-cd do wersji 1.2.
EDYTA: Aaa, wcześniejsza wersją, którą otrzymałem od BSzilego dużo wcześniej niż rilejs poszła na "łonetowego" maila.
Jak coś to służę pełnym (coś ok 600MB) archiwum.


Ostatnia aktualizacja: 09.08.2021 21:48:03 przez waldiamiga
[#4] Re: [Arx Fatalis/Libertatis]

@waldiamiga, post #3

Na GOG jest wersja 1.21 - ostatnia, jaką Arcane Studios wypuściło w świat, razem z kodem źródłowym.
[#5] Re: [Arx Fatalis/Libertatis]

@recedent, post #4

Sprawdzałeś wcześniejszą wersję, którą Ci wysłałem na maila?
Efekt ten sam?
[#6] Re: [Arx Fatalis/Libertatis]

@waldiamiga, post #5

Jeszcze nie, dopiero po południu będę mógł obadać. Od tego zacznę, a jak efektu nie będzie to zacznę metodycznie podmieniać pliki gry na te ze starszej wersji.
[#7] Re: [Arx Fatalis/Libertatis]

@recedent, post #6

Tylko pytanie czy logika jest zapisana w skryptach z danymi czy w samej logice gry. Bo jesli w samej logice to niewiele sie zrobi podmieniajac dane.
[#8] Re: [Arx Fatalis/Libertatis]

@michal_zukowski, post #7

Na MorphZone odpowiedziało mi dwóch użytkowników, którym gra działa normalnie na tym samym porcie, ale starszych danych. Myślę, że to dobry trop.
1
[#9] Re: [Arx Fatalis/Libertatis]

@waldiamiga, post #5

Kurczę, nie wierzę. Podmieniłem dane (nie wykonywalkę, same dane) na te z Twojej wersji i gra działa tak samo źle.
Potem podmieniłem plik wykonywalny na ten z Twojej wersji i... to samo! Jakieś jajca.

Będę jeszcze kombinował.
[#10] Re: [Arx Fatalis/Libertatis]

@recedent, post #9

Jakiś czas temu na konto w bethesda launcher wjechal mi Arx za free, zassie i zainstaluje a potem porównam pliki.
[#11] Re: [Arx Fatalis/Libertatis]

@waldiamiga, post #10

Skłaniam się ku temu, że to jakiś inny problem jest.
Testowałeś na G4 (PowerBook), prawda?
Też spróbuję odpalić grę na PowerBooku. Pobieram też całość z innego źródła. W ostateczności nawet kupię wersję na płycie, ale muszę dojść do tego co się dzieje.
[#12] Re: [Arx Fatalis/Libertatis]

@recedent, post #11

Tak, testowałem na PowerBooku.
Sprawdziłem wersję z Bethesda, pliki mają identyczne sumy kontrolne jak w wersji którą testowałeś.
[#13] Re: [Arx Fatalis/Libertatis]

@waldiamiga, post #12

Just my life... Przerzuciłem całość na PowerBooka i...

...tutaj gra się nawet nie uruchomi. Zatrzymuje się na kroku:

[I] PakReader:571        Loaded PAK "Work:ArxFatalis/speech.pak"


Myślałem, że może ten cały speech.pak jest jakiś źle przegrany czy coś, ale sprawdzałem, przegrywałem jeszcze raz - jest OK.
Jeszcze raz uruchomiłem grę z "czystych" plików źródłowych na G5, obejrzałem intro, podchodzę do Kultara... to samo. Chłop działa w trybie agresora:



Wygląda na to, że na G5 wywala się system skryptowy, nie wiem tylko dlaczego.
W logu powtarzają się wpisy w stylu:

[W] ScriptedVariable: 100 [goblin_base:40722] set: Unknown variable type: Ălast_heard


Nie wiem czemu te zmienne mają literę Ă na początku, z tego co czytałem to zmienne w ArxLibertatis zaczynają się od innych znaków.
[wyróżniony] [#14] Re: [Arx Fatalis/Libertatis]

@recedent, post #8

Na jaki język mają ustawiony MorphOS ci dwaj użytkownicy ?
Używasz polskiego locale?
Warto to sprawdzić i to wyeliminować czy jest błąd w bibliotece unicode.

Nie wiem czemu te zmienne mają literę Ă na początku, z tego co czytałem to zmienne w ArxLibertatis zaczynają się od innych znaków.


Ostatnia aktualizacja: 15.08.2021 14:18:18 przez Norbert
3
[#15] Re: [Arx Fatalis/Libertatis]

@Norbert, post #14

Tak jest, Norbert. To jest to!
Jak przełączyłem Locale w MorphOSie na angielskie to gra zachowuje się normalnie.

OK

No to teraz trzeba napisać do autora portu.
[#16] Re: [Arx Fatalis/Libertatis]

@recedent, post #15

Jak przełączyłem Locale w MorphOSie na angielskie to gra zachowuje się normalnie.


Do kroćset, kto by pomyślał.
[#17] Re: [Arx Fatalis/Libertatis]

@Norbert, post #14

Toż to jawny antypolonizm. A tak serio, na to bym nie wpadł, dobrze, że mamy Ciebie. OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem