[#1] Death Trial (Mankind) I Nightlong
Ktoś wie jak sprawić żeby te aplikacje działały poprawnie na Morphosie, mac mini, radeon 9200? i czy da się wogóle? Dzięki!

Nightlong (jest tęcza wokół głównego bohatera)
Death Trial (wszystko jest tęczowe, zbugowane kolory na fullscreenie, w okienku działa normalnie)
[#2] Re: Death Trial (Mankind) I Nightlong

@Amcio, post #1

Jaka jest ilość kolorów na fullscreen a jaka ekranu z oknem ?
[#3] Re: Death Trial (Mankind) I Nightlong

@Norbert, post #2

Tego nie wiem, jak to sprawdzić?

to co wyczytałem ze starych postów na forum na temat Death Trial:

Wybierz tryb w oknie Ambienta. Przy fullscreenie prawdopodobnie jest zakładany tryb RGB15, podczas gdy Radeony mają RGB15PC.
[#4] Re: Death Trial (Mankind) I Nightlong

@Norbert, post #2

to z Deathtrial.wos:

;Possible tooltypes are:
(ScreenID=pal)
(ScreenID=pal256)
(ScreenID=dblpal)
(ScreenID=cgx)
(ScreenID=win)
[#5] Re: Death Trial (Mankind) I Nightlong

@Amcio, post #1

U mnie jest tak samo. I jestem trochę niepocieszony, bo generalnie lubię Mankind i ich produkcje. Zawsze robili tak, że nie było problemów na karcie graficznej. I tutaj też pewnie niewiele brakuje żeby było dobrze (co widać gdy odpali się demo na oknie). Na Amidze z kartą graficzną odrobinę mnie wkurzało, że demo na fullscreenie leci w 15-bitowym trybie, a nie 24-bitowym albo przynajmniej 16-bitowym. Jednak to bardzo widać.

Ja nie znalazłem sposobu na to żeby demo działało poprawnie na fullscreen. Ale... teraz tak mi przyszło do głowy żeby sklonować sobie w ustawieniach MorphOSa ekrany 24-bitowe i te klony zmienić na 15-bitowe (jeżeli istnieje możliwość wybrania 15-bit, a nie tylko 16-bit). Skoro nawet na Amidze z GFX demo tak uparcie chciało 15-bitowych trybów to może wtedy wybierze sobie taki tryb i będzie wyglądało dobrze.
Sprawdzę później.
[#6] Re: Death Trial (Mankind) I Nightlong

@Amcio, post #4

Można stworzyć odpowiednią rozdzielczość i ilość kolorów i wymusic odpalenie w niej danego dema, za pomocą programu typu ModePro.
[#7] Re: Death Trial (Mankind) I Nightlong

@Norbert, post #6

Jeżeli będzie odpowiedni tryb stworzony to może nawet nie trzeba będzie promować. Ale jeżeli to nie wystarczy to faktycznie warto spróbować ModePro. Rety, nie używałem ModePro ze 20 lat. szeroki uśmiech
[#8] Re: Death Trial (Mankind) I Nightlong

@Norbert, post #6

Ale słabo, nic nie jestem w stanie zrobić ModePro, daje tryb wyświetlania 15 Bit 320x240 i odpala się w tak samo zbugowanych kolorach
[#9] Re: Death Trial (Mankind) I Nightlong

@Amcio, post #8

A jednak nie. No to faktycznie słabo.
[#10] Re: Death Trial (Mankind) I Nightlong

@Amcio, post #8

Ale czy rzeczywiście otwiera się taki ekran ?
Program Scout Ci pomoże.
[wyróżniony] [#11] Re: Death Trial (Mankind) I Nightlong

@Amcio, post #8

tu moze chodzic o to, że ekran jest PC (little endian) a wymagany jest ekran bigendian.
[#12] Re: Death Trial (Mankind) I Nightlong

@michal_zukowski, post #11

Nigdy nie przyszło mi do głowy, że tryby graficzne też mogą być big i little endian. szeroki uśmiech

Nigdy nie zrozumiem jak to się stało, że świat nie dogadał się co do tak prostej rzeczy jak kolejność bajtów. Kiedyś przylecą kosmici i gdy poznają naszą informatykę to stracą zielony kolor ze śmiechu gdy zobaczą jakie mamy problemy.

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2021 00:49:48 przez MDW
[#13] Re: Death Trial (Mankind) I Nightlong

@MDW, post #12

No mogą, tryby z nazwą PC wewnętrznie są w LE.

ps. co do Nightlonga to mozna go uruchomic na ostatniej wersji Scummvm pod Morphosem i nie bawic sie w port Clickboomu
[#14] Re: Death Trial (Mankind) I Nightlong

@michal_zukowski, post #11

No to pozostaje nam tylko napisać do Kraboba , na co prawdopodobnie nie odpowie , bo Pro Gear Spectacular i The Unbelievable Truth normalnie chodzą pod MOSem na fullscreenie, a to on zrobił fixa dla nich.
[#15] Re: Death Trial (Mankind) I Nightlong

@Amcio, post #14

No właśnie nie wiem czy nie było fix'a dla Death Trial ale żeby działało na AGA . Może gdzieś leży jeszcze jedna wersja tego dema.
[#16] Re: Death Trial (Mankind) I Nightlong

@michal_zukowski, post #13

Oryginalny Nightlong normalnie mi chodzi pod Winuae, wogóle tutaj jest wyjaśnione o co chodzi jeśli wybiore tryb "R5G6B5PC" to mam tęcze wokół głównego bohatera a jeśli "R5G6B5" (w ustawieniach Winuae) to wszystko wyświetla się jak powinno.

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2021 23:33:23 przez Amcio
[#17] Re: Death Trial (Mankind) I Nightlong

@michal_zukowski, post #11

Odkopuję temat, czyli potrzebuję monitora z ekranem bigendian? ktoś może mnie nakierować na takiego? na takim będzie grała gitara? - link
[#18] Re: Death Trial (Mankind) I Nightlong

@Amcio, post #17

LOL

Chodzi o tryby graficzne wyświeltane przez kartę graficzną.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem