[#1] Fallout 2 - bugi w porcie?
Czy ktoś już odpalał nowy port gry Fallout 2 od beworlda?
Bo ja u siebie zauważyłem irytujące babole i nie jestem pewien czy to tylko mój problem czy są bugi w porcie.

Po pierwsze (i chyba najważniejsze) - nie da się korzystać z broni palnej. Tzn. możemy się w nią wyekwipować, naładować a nawet spróbować strzelić - niestety, kilknięcie nic nie daje. Nic, nawet komunikatu o błędzie. Po prostu - nasz bohater najwyraźniej zapomina pociągnąć za spust.

Po drugie - jest kłopot z przełączaniem broni między slotem 1 a 2 - możemy umieścić broń w "prawej" i "lewej" ręce, ale wciśnięcie czerwonego knopka nic nie daje.

Po trzecie - "gadane" dialogi brzmią jak Chip i Dale - odtwarzane są z ewidentnie zbyt wysoką częstotliwością.

Czy ktoś może potwierdzić te spostrzeżenia? A może u niego jest OK?
Używam danych z wersji ze Steama.
[#2] Re: Fallout 2 - bugi w porcie?

@recedent, post #1

Jeśli nikomu nie chciało się przechodzić pierwszej fazy gry (gdzie nie mamy jeszcze broni palnej) żeby potwierdzić buga to służę sejwem.

EDIT: Sytuacja jest dziwniejsza niż myślałem.
Jeśli wczytam swój sejw do wersji pecetowej - nagle "nie umiem" strzelać z broni palnej.
Jeśli normalnie przechodzę grę na PC - "umiem" strzelać z broni palnej.
Sejw z wersji PC normalnie działa na wersji MorphOS-owej - bug się nie pojawia.

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2023 09:54:33 przez recedent
[#3] Re: Fallout 2 - bugi w porcie?

@recedent, post #2

No dobra, chyba to wyczaiłem.

Błąd tkwi przy początku gry, kiedy przechodzisz "test" w świątyni.
Przy wyjściu z niej otrzymujesz kostium mieszkańca Krypty 13, ale w wersji na MorphOS z jakiegoś powodu gra Ci go nie daje (dalej jesteś "wieśniakiem").
Ponieważ "wieśniacy" nie używają broni palnej - gra nie potrafi pokazać modelu gracza z giwerą w ręce, ani odegrać animacji strzału.

Macie sejw do potestowania (tuż przed wyjściem ze świątyni). Trzeba go rozpakować do katalogu z grą/data/SAVEGAME i wczytać grę z 10 pozycji.

https://files.fm/u/tp6am6jwx
1
[#4] Re: Fallout 2 - bugi w porcie?

@recedent, post #3

Wczoraj zainstalowałem wersje z gog.com (tą, którą rozdawali ze trzy razy za free) więc przetestuję z Twoim sejwem.
[#5] Re: Fallout 2 - bugi w porcie?

@recedent, post #3

O Cię wafel, niezły bug. Faktycznie tribale nie mają klatek animacji dla pistoletów ani strzelb, ale za to mają dla SMG i wszystkiego co podobnie wygląda, także jak już będziesz miał Sulika w drużynie to warto mu zorganizować 223 pistol. ;)

Orientujesz się czy port morphosowy korzysta z fallout2-ce czy faltergeist? Mógłbym w wolnej chwili zerknąć jak to tam jest ogarnięte z tym kombinezonem. O ile to w ogóle jest w kodzie, a nie w skryptach gry.

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2023 11:20:12 przez teh_KaiN
[#6] Re: Fallout 2 - bugi w porcie?

@teh_KaiN, post #5

Orientujesz się czy port morphosowy korzysta z fallout2-ce czy faltergeist? Mógłbym w wolnej chwili zerknąć jak to tam jest ogarnięte z tym kombinezonem. O ile to w ogóle jest w kodzie, a nie w skryptach gry.

Czy skrypty gry nie były zarzucone już przy grze Quake? Pamiętam, że ID software stworzyła taki mini-język Quake C na potrzeby realizacji takich skryptów.

Później jednak ze względu na wydajność zarzucono to i wprowadzono w Quake II po prostu biblioteki DLL w C/C++. Dla podstawy był to baseq2/gamex86.dll.
[#7] Re: Fallout 2 - bugi w porcie?

@Hexmage960, post #6

Ale o czym Ty mówisz... Fallout to zupełnie inna gra, zupełnie inny silnik. Ma swój własny język skryptowy. ;) Bazuje na SSL, czyli Star-Trek Scripting Language (co ma fallout do star-treka to cholera jedna wie). Co prawda jest on kompilowany do bytecode'u, ale wciąż jest to coś co gra interpretuje, a nie natywnie wykonuje.

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2023 12:36:42 przez teh_KaiN
[#8] Re: Fallout 2 - bugi w porcie?

@teh_KaiN, post #7

Fallout to zupełnie inna gra, zupełnie inny silnik. Ma swój własny język skryptowy. ;) Bazuje na SSL, czyli Star-Trek Scripting Language (co ma fallout do star-treka to cholera jedna wie). Co prawda jest on kompilowany do bytecode'u, ale wciąż jest to coś co gra interpretuje, a nie natywnie wykonuje.

Dzięki za informację. Pisałem bardzo ogólnie.

Z ciekawostek dodam, że taka gra Dune II też ma pliki z językiem interpretowanym. Są to pliki EMC i odpowiedzialne są za obsługę czasu życia różnych obiektów jak budynki i jednostki w tej grze.

W zasadzie każda w miarę złożona gra takie skrypty posiada - zarówno interpretowane lub wykonywane.

W Fallout nie grałem, ale myślę, że są to ciekawe informacje. Takie rzeczy fascynują mnie od dawna.
[#9] Re: Fallout 2 - bugi w porcie?

@recedent, post #1

po tym, jak na gadaczu recedent napisał "będzie grane!", korciło mnie, by odpowiedzieć: "ech, ta autokorekta, co nie? Chciałeś napisać 'guano'". Ale jako że jestem porządnym i kulturalnym użytkownikiem, powstrzymałem się od uszczypliwego komentarza. No i teraz nie mogę powiedzieć "a nie mówiłem?".
1
[#10] Re: Fallout 2 - bugi w porcie?

@snajper, post #9

A co, nie da się grać z bronią białą? :D
Zaraz przetestuję czy jeśli ubiorę na siebie jakiś pancerz albo "skórę" to czy mi się nie odblokuje strzelanie. Wcale bym się nie zdziwił gdyby tak było (tylko skąd wziąć tyle kapsli?).
[#11] Re: Fallout 2 - bugi w porcie?

@recedent, post #1

Gdzie najszybciej zdobyć broń palną? Bo po wczytaniu sejwa od Ciebie mam tylko włócznie.
Tak, stara baba we wiosce gada jak Chip i Dale.
[#12] Re: Fallout 2 - bugi w porcie?

@recedent, post #3

Przeszedłem świątynię i faktycznie nie dostałem niebieskiego dresu. Dialogi są za szybkie itd. Port jest skopany.

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2023 16:45:24 przez fazior
[#13] Re: Fallout 2 - bugi w porcie?

@recedent, post #10

tylko skąd wziąć tyle kapsli?).


Na PC save zawierał plik zapisu i pliki zapisu lokacji. Można to wykorzystać do małego oszustwa i rozmnażania przedmiotów. Robisz save1 gdy wszystko masz w kieszeni. Wyrzucasz wszystko na ziemie i zapisujesz save2. Kopiujesz plik lokacji z save2 do save1 i masz wszystko w kieszeni i na ziemi. Możesz tak robić tylko z kapslami, to za kazdym trikiem masz x2.

Są też edytory do saveów
1
[#14] Re: Fallout 2 - bugi w porcie?

@waldiamiga, post #11

Najszybciej to tak:

1. Idziesz na południe, dochodzisz do kanionu
2. Przechodzisz przez most i dalej na południe
3. Na mapie pokazujesz, że chcesz iść do miasta Klamath (tego na wschodzie, jedyne które masz zaznaczone)
4. W mieście lekko na północ od wejścia masz kibel a wyżej niego - chatkę z napisem "Vic's". W środku za drugimi drzwiami na regale masz samopał (jednostrzałowy, ale do testu da radę) i amunicję 10 mm.

@all: Sprawdziłem, udało się skroić z kolesia 10 skór złotych gekonów. Dołożyłem trochę i kupiłem sobie zbrojkę a'la Mad Max. Teraz już mogę normalnie używać broni palnej.

EDIT: A przy okazji: beworld napisał, że podobno znalazł gdzie był problem. Liczę na to, że wkrótce pojawi się nowa, poprawiona wersja portu.

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2023 17:45:56 przez recedent
1
[#15] Re: Fallout 2 - bugi w porcie?

@recedent, post #14

4. W mieście lekko na północ od wejścia masz kibel a wyżej niego - chatkę z napisem "Vic's". W środku za drugimi drzwiami na regale masz samopał (jednostrzałowy, ale do testu da radę) i amunicję 10 mm.

Byłem u tego Vica, ale samopału i ammo nie szukałem.
Ale jak już stwierdzono jest bug z brakiem niebieskiego dresika z krypty. (ja też go nie dostałem)
Jeśli coś takiego jest na początku to nie wiem jakie guano będzie później.

Tak naprawdę to Fallout dla mnie zaczyna się od 3, po zajefajny NV i 4. Tych z rzutem izometrycznym nie mogłem ścierpieć.
[#16] Re: Fallout 2 - bugi w porcie?

@waldiamiga, post #15

Mamy "uniform fix", dostępny tutaj. Problem ponoć wiązał się z nieodtwarzanym filmem (najwyraźniej to wyświetlony film "włączał" nowe wdzianko dla nas, a nie ukończenie Świątyni).
1
[#17] Re: Fallout 2 - bugi w porcie?

@recedent, post #16

Ej, jest Fallout 2 na MorphOSa? Gdzie jest mój PowerBook? W końcu mam wymówkę, żeby zarejestrować system i zrobić nowy playthrough w FO2 :D
[#18] Re: Fallout 2 - bugi w porcie?

@tomekwojcik, post #17

Jest, od kilku dni :)

@teh_KaiN: Port bazuje na fallout2_ce.

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2023 20:28:46 przez recedent
[#19] Re: Fallout 2 - bugi w porcie?

@recedent, post #1

Wracamy z Falloutem.

Wygląda na to, że odtwarzanie wideo już działa, głosy też są poprawione, bug z brakiem stroju i PipBoya został naprawiony. Ale!

Natrafiłem na dziwacznego buga - idę w osłonie karawany, dwie fale przeciwników za mną. Jeśli spróbuję iść dalej (wystarczy opuścić lokację) to natrafię na kolejną falę. Pomijam fakt, że ona jest nie do przejścia, tylko pragnę zwrócić uwagę Szanownej Publiczności na fakt, że w trybie walki tura się nie kończy. Po wykorzystaniu moich punktów ruchu nie dzieje się nic. Ręcznie tury (czy walki) też nie da się skończyć. I klops.
Na dobrą sprawę nawet nie musicie opuszczać lokacji, wystarczy testowo zaatakować kierowcę karawany. Powinno być to samo - tura się nie skończy.

Próbowałem wczytywać tego sejwa na PC i tam jest OK. Znaczy - sytuacja nie jest OK (nawet bardzo nie OK), ale tura normalnie się kończy.

Wielka prośba o potwierdzenie tego działania przez kogoś z kolegów-morphosowców. Jeśli u Was jest tak samo to zgłoszę sprawę dalej.

Tu macie sejwa: https://files.fm/u/cv9xdv44z.
[#20] Re: Fallout 2 - bugi w porcie?

@recedent, post #19

Opisany przez ciebie bug u mnie nie występuje tzn. po pokonaniu kierowcy karawany mogę normalnie zakończyć tryb walki i opuścić lokację. Co prawda tak jak wspomniałeś, że natrafia się wtedy na następną falę, ale niekoniecznie musi to być bug. Pamiętam, że czasami miało to miejsce też w wersji na PC. W Fallout była taka zasada, że jak natrafi się na zbyt silnego przeciwnika to najlepiej trzeba było wziąć nogi za pas :) No i w tym przypadku też to się sprawdziło, gdyż udało mi się w trybie turowym dojść do pola gdzie opuszcza się lokację i pojawiła się mapa (brak następnej fali). Testowane na PowerBook G4 A1138 i Fallout 2 wersja z GOG.

Próbowałem wczytywać tego sejwa na PC i tam jest OK. Znaczy - sytuacja nie jest OK (nawet bardzo nie OK)

Co masz na myśli, że nie jest OK - chodzi o tą drugą falę? U mnie na PC działa tak samo jak pod MorphOS tj. mogę zakończyć tryb walki i po opuszczeniu lokacji natrafiam na kolejnych przeciwników z którymi nie walczę, tylko opuszczam lokację. Dodam tylko, że twój save działa na PC tylko z wersją Fallout2-CE, a próba wczytania go w wersji od GOGa powoduje crash gry. Fallout 2 ogólnie miał mnóstwo bugów, które były usuwane przez fanów i nawet powstał taki projekt o nazwie Fallout 2 Restoration Project, który łączy wiekszość z nich. Dodano nawet kilka lokacji i questów, których wydawca nie zdążył zamieścić. Nie wiem jednak czy da się go używać z wersją CE.
1
[#21] Re: Fallout 2 - bugi w porcie?

@reenstix, post #20

Opisany przez ciebie bug u mnie nie występuje tzn. po pokonaniu kierowcy karawany mogę normalnie zakończyć tryb walki i opuścić lokację.


O, to ciekawe. Czyżby problem występował tylko u mnie?

Co prawda tak jak wspomniałeś, że natrafia się wtedy na następną falę, ale niekoniecznie musi to być bug.


Zgłaszanym przeze mnie problemem był brak możliwości zakończenia tury, a nie trafianie na przeciwników. To uznałem za "normalne" (skoro dzieje się za każdym razem tylko przeciwnicy się losowo zmieniają).

W Fallout była taka zasada, że jak natrafi się na zbyt silnego przeciwnika to najlepiej trzeba było wziąć nogi za pas :) No i w tym przypadku też to się sprawdziło, gdyż udało mi się w trybie turowym dojść do pola gdzie opuszcza się lokację i pojawiła się mapa (brak następnej fali)


Tak, mnie też się ostatecznie udało uciec (wyrzuca nas wtedy na południe od Redding), ale musiałem to zrobić na PC, bo na MorphOS-ie gra za każdym razem się zacinała pod koniec pierwszej tury walki.

Testowane na PowerBook G4 A1138 i Fallout 2 wersja z GOG.


Ja mam wersję ze Steam. Może tu tkwi problem?
[#22] Re: Fallout 2 - bugi w porcie?

@recedent, post #21

Tak, mnie też się ostatecznie udało uciec (wyrzuca nas wtedy na południe od Redding), ale musiałem to zrobić na PC, bo na MorphOS-ie gra za każdym razem się zacinała pod koniec pierwszej tury walki.

Czyli kolejny problem, który u mnie też nie wystąpił

Ja mam wersję ze Steam. Może tu tkwi problem?

Zakładam, że zarówno wersja GOG jak i Steam bazuje na tych samych plikach w wersji 1.02d, a różnią się jedynie plikami wykonywalnymi, ale skoro ten plik i tak jest podmieniany na wersję CE to raczej tu będzie problem i bardziej rodzaj sprzętu + biblioteki SDL mogą to powodować.
1
[#23] Re: Fallout 2 - bugi w porcie?

@reenstix, post #22

Czyli kolejny problem, który u mnie też nie wystąpił


To jest ten sam problem który opisywałem w poście #19 - podczas walki tura gracza nie kończy się automatycznie (i nie da się jej skończyć ręcznie). Game over.

Spróbuję przetestować grę na tych samych danych ale na komputerze z G4, zobaczymy czy to coś da.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem