[#5]
Re: ScummVM i czarne okno.
@Ponki1986,
post #4
Dalej męczę temat. Okazało się po pewnym czasie, że wersja 2.5.1 również zaczyna świrować jeśli ma uruchomić się z ładnym GUI, bez niego wszystko jest OK. Uruchomi się poprawnie, aby przy następnym uruchomieniu tak się zawiesić, że iBook nie chce się zresetować po wciśnięciu przycisku zasilania. Potrafi skasować częściowo zawartość pliku konfiguracji.
Przeinstalowałem najnowsze biblioteki SDL jeszcze raz i skasowałem z ENV wszystkie zmienne związane z SDL.
Teraz wersja 2.7 zaczęła krzyczeć komunikatem "Required GLSL version 110 is not supportued (100 maximum)" gdy renderowanie ustawione jest na OpenGL.
Najprościej będę ScummVM uruchamiał bez GUI, ale nie rozumiem o co tutaj chodzi. MorphOS zaktualizowany do najnowszej wersji, nic nie zmieniane w systemie. Inne bardziej wymagające gry nie krzyczały nigdy, że za mało jest VRAM. Gdy program uruchomi się z GUI to użycie pamięci graficznej sięga 13 MB, więc to chyba nie tutaj jest przyczyna problemu. Nawet gdy program uruchomi się poprawnie to po jego zamknięci cały system potrafi się zamulić. Przy próbie otwarcia choćby okna z zawartością partycji systemowej to na belce tytułowej wisi komunikat Przeszukuję lokalizację... Tylko reset pomaga, jest to zamienna sytuacja to całkowitego zawieszenia systemu wspomnianego wyżej.
Powoli nic z tego nie rozumiem, inne gry i programy korzystające z SDL działaj bardzo dobrze.