[#1] Arlternatywny rozwoj.
1985 -- A1000 jak byla oryginalnie

1986 -- A1100 1MB chip reszta jak bylo.

1987 -- AWorkStation 020/14 1MB chip/ 1MB fast, HDD, tryb zyleta mono jak w ST
-- A1100mini jak A500 tylk, ze 1MB chip
1988 -- kilka programikow, np do grafy wektorwej, tracker, arkusz kalk, edytor. zeby rozkrecic rynek, jakas promocyjna gierka

1989 -- karta do grafiki 2D. mono z akceleracja prymitywow.

1990 -- AWorkStation2 030/25+FPU, cudze chipy: 24bit color w 800x600, 16 bit sound, dobry DSP dla dzwieku, wbudowane MIDI.
--A1200 68000/12, CHIP 1, FAST 512, ster AT-BUS, stary
chipset, stary ale podgoniony. Dzieki temu nie ma migania a dzieki fastowi moze "liczyc" w tle animacji. Obudowa typu keyboard. W 1991-92 bardzo popularna, kultowa. Sprzedano 4mln egz,


Od 1991 seria w pelni 32 bitowa seria: 2XXXX. Wszystkir jako smallTower. Grafika jak AGA ale z chunki i dajaca na SVGA. Dzwiek na 16 x 16bit z DSP. Wszystkie domyslnie z CD-ROM i stacja 1,6MB. W drozszych modelach dochodzi pamiec video -- przyspiesza sprawe, Chip jako "skrzynka" kontaktowa dla innych prockow. W nowym OS umiesczne zistaje cos w rodzaju DX.

CPU RAM (chip/fast) VIDEO SOUND ___________________________________________________
1991 -- A2000 68020/16......... 1/1.................... --.......................
1992 -- A2300 68030/25........ 2/2.....................1...............--.......
1993 -- A2400 68040/33.........2/4.....................1................512k.

1994 -- dzieki dobrej sprzedazy C= wykupuje ograniczone prawa do 68060

-- AWorkStation3 -- 68060/50, cudze uklady (kilka DSP, RISC itp daja mocna karte 3D) ---- stacja graficzna dla wymagajacych

1995 -- A3000....060/66......RAM..... 2 chip/8 fast....AGA64 (2,5 mln tranzystotw: acc 2D i acc 3D. Wsparcie dla rozciagania bitmap, 2MB VIDEO i Zbufor w chip), HDD montowany domyslnie.

Model choc dla ludu wyszedl drogi wiec marze przycieto, zarabiajac na A2XXXX i oddziale softwarowym firmy Amiga Games (zal. 1990)

1996 --A3100,A3200 i A2200PRO (lepsza obudowa i zasliacz). Rozne typy z taktem do 120Mhz i wiekszym RAM. Sprzedaz 4mln w 1996 i poczatku 97.

PLany:
68070 -- 060 z duzym cashe.
68080 -- riscowy 070
AGA128
VU128 -- samodzielna jednostka wektorowa na rzecz grafiki i nie tylko. Dziala w pamieci chip.

W miedzyczasie technologia AGA wchodzi na rybek kart SVGA PC (zabezpiecza finanse C=). AmigaGames dba o klasyczne porty i gry wyciagajace max z Amigi.

Dalsze plany:
Programowalny GPU jako AGA256,
Calkowita zmiana AOS na BeOS z wykupieniem tego ostaniego.
______________________________________

Generalnie: awangarda na cudzych chipach, modele masowe na swoich. Od 1991 koniec kodowania na pale. Wprowadzamy amiDX do gier. Pozniej dajemy spokoj z awangarda bo lowendy szybko sie rozwijaja.
______________________________________

Od 1999 wprowadzenie modeli *mini* bedacych palmtopowymi kopiami modeli 3XXXX (kalkulatory naukowe, notesy, konsolki,komory, MP3playery..)
______________________________________

Tak wlasnie jest. A ta Wasza rzeczywistosc to tylko koszmarny sen
Teraz C= szykuje konsole oparta na A20K: (4 potezne procesory dajace rade z raytracem w RT), ktora zmiecie Sony i MS z rynku. A RenderStacje A130B i A180D zrewolucjonozwoaly produkcje 3D. Nie trzeba przypominac, ze *mini* sprzedalo sie w 40mln egz. a C= ma wiekszosciowy udzial akcji upadajcego MS.



Ostatnia modyfikacja: 18.03.06 02:45
[#2] Re: Arlternatywny rozwoj.

@Amipiec, post #1

Jak nie wiesz A1200 oryginalnie ma procesor MC 68EC020
14MHz i tylko 2MB pamięci chip, a nie tak jak napisałeś.

Poczytaj sobie o następcy kości AGA czyli AAA.

http://skolman-mws.w.interia.pl/files/AAA.pdf

Procek MC 68070 już jest i nawet zagościł w CD-i.

itd.

[#3] Re: Arlternatywny rozwoj.

@Amipiec, post #1

Calkowita zmiana AOS na BeOS z wykupieniem tego ostaniego.

To by był dopiero koszmarny sen. Ja tu widzę ostatnio na PPA wysyp jakichś nawiedzonych BeOS-owiec, portal wam zamknęli czy co? Przecież jak sama nazwa wskazuje BeOS jest be!

[#4] Re: Arlternatywny rozwoj.

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #2

Heh, "arlternatywny rozwój" :P
AGA w PeCecie? No sam nie wiem, AGA to nie jedna kość tylko układ kilku kości (tak jak Gary, Denise, Agnus w A500)...nawet gdyby przenieść całą architekurę agatki na kartę, dopakować jej te 2 MB własnego "CHIP" to i tak mogłyby się pojawić problemy z interfejsem karty...w końcu to właśnie agatka+mc680x0 zarządzały szynami ;] Niewiadomo czy poziomy sygnałów byłyby zgodne...baaa, brak procka MC 680x0 w piecyku oznaczałby także brak wielu przydatnych funkcji w agatce. Jakby nie było to ta architektura zaprojektowana została zarówno sprzętowo jak i programowo do współpracy z 68k.
Chcesz znać moją opinię?
Alternatywny rozwój:
#####ISA w A1200, PCI w A3000 i A4000 w wieży i A3/4000 Desktop.
A co zrobiło Commodore? Zorro II/III...no bo w końcu lepiej walić kasę na jakiś śmiesznych standardach....
#####A4000-przejście na PPC (jako drugi procesor...yhm...CyberPPC? :D )...w końcu każdy inteligentny człowiek widział zmierzch 68k (040 i 060 to atarynki, amigi, inteligentne urzadzenia domowe :P ) i zamiana na PPC była idealnym rozwiazaniem...nadal byloby "intel outside" i "M$ bleee :D ".
Część oprogramowania byłaby gotowa (Power Maci), pozostałą część zrobiłoby Commodore...hyh...i to byłoby ogromnym zyskiem, bo oprogramowanie macintoshy poszloby na amidze (emu) lub potrzeba by niewielu zmian (wspolpraca z systemem), natomiast oprogramowanie amigi nie poszloby na macach ze wzgledu na wykorzystanie specjalnej architektury i wyspecjalizowanych ukladow Ami :)
Karty ISA/PCI były bardziej dostepne niż ZII/ZIII, były też tańsze. Inwestycja w PCI firmy C= spowodowałaby jednak znaczne zmniejszednie dochodów firmy Elbox i paru innych ;]
Jedyne przyszłościowe rozwiązania (zresztą wykorzystywane znacznie) w poszczególnych modelach to:
A1000 FastCPUSlot(?)
A500: 86 pinowe zlacze z boku
A2000 FastCPUSlot (aż dziwię się że nie dało rady zrobić A2000PPC card)
A1200: zlacze turbo
A3000: -||-
A4000: -||-
Ogółem to uważam, że nie warto roztrząsać przeszłości, nic nie zmienimy jałowymi rozważaniami...żaden z nas nie jest prorokiem, żeby wiedzieć jakie skutki przyniosą nasze lub cudze decyzje.
[#5] Re: Arlternatywny rozwoj.

@Amipiec, post #1

Wszystko fajnie ale AGA to z deczka przywolne jeśli chodzi o grafikę, nie lepiej odrazu wprowadzić AAA?? :) 8 Bitów to chyba do celów reklamy było bo bynajmniej w systemie używać się tego nie da.

[#6] Re: Arlternatywny rozwoj.

@Amipiec, post #1

> C= ma wiekszosciowy udzial akcji upadajcego MS.

A my pracowalibysmy na nieskonczonym WindowsXP pre realse 4 i caly czas plakali ze przeciez jest lepszy od AOS x.x bo zachcialoby sie nam alternatywy. Sytuacja moglaby sie odwrocic i to co teraz jest "zle" [M$] przygotowywaloby calkiem niezle produkty, podczas gdy w kolo wszyscy narzekaliby "ale ten AOS jest dziurawy, a ten AmigaExplorer, tosz to ser szwajcarski. Wczoraj na mojej ami zainstalowala sie tona spyware"


Ale pomarzyc dobra rzecz w niedziele po poludniu:)



Ostatnia modyfikacja: 20.03.06 20:10
[#7] Re: Arlternatywny rozwoj.

@Amipiec, post #1

buahahahah ale dobrze, to ja nie wiedziałem że w mojej A1200 jest ooo/12 :D i tylko 0,5MB Fastu :D O kur... Ale dobry tekścik, wygląda jakby ktoś się z choiny urwał albo mał ciężki sen (ciężki nie znaczy zły :D) Pozdrawia tego który to wymyślił, uśmiałem się jak rzadko... Ale ściemy
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem