[#1] MOSTeam
Uważam postępowanie MOSTeam za niepoważne.
Informacja o zastąpieniu jakiejś technologii inną, powinna być dostępna dla wszystkich i bez ograniczeń.
Zwłaszcza jak się zastępuje jakąś Amiga Only technologię (graphics.library)
czymś powszechnie używanym (OpenGl).
[#2] Re: MOSTeam

@norbert741, post #1

Nie bardzo rozumiem. O jakie zastapienie technologii chodzi? No i o jaka dostepnosc chodzi? Zrodla MOS nie sa otwarte wiec dlaczego to mialoby nagle byc udostepnione wszystkim? Poza tym mysle, ze OpenGL jest bardziej "open" niz graphics.library. :)
[#3] Re: MOSTeam

@norbert741, post #1

ale nikt api grapx.library nie zamienia, dalej pozostaje takie samo

[#4] Re: MOSTeam

@MDW, post #2

A co Ty nie wiedziałeś, że jak ktoś przygotowuje jakiś produkt własnej roboty, to ma psi obowiązek informować Norberta o wszystkich zmianach, jakie w nim wprowadza? ;)

[#5] Re: MOSTeam

@norbert741, post #1

A kto dał Ci prawo do takiej oceny? I do oceniania kogokolwiek i czegokolwiek?

[#6] Re: MOSTeam

@rzookol, post #3

Tylko że robienie czegokolwiek przez graphics.library jest niepotrzebne,
skoro w nowym MOS, jest to tylko nakładka na OpenGl.
Zbędna strata czasu.
[#7] Re: MOSTeam

@norbert741, post #6

A to że od kilku lat graphics.library jest nakładką na CyberGraphics/Picasso96 nie przeszkadzało Ci?

[#8] Re: MOSTeam

@norbert741, post #6

no ale gros softu uzywa graphics.library.Jak to sobie wyobrazasz,usuwamy gfx.library i wsio ok?
Z dziwnym problemem wyskoczyles....

[#9] Re: MOSTeam

@Rafael/ARMO, post #7

On nie rozumie różnicy między korzystaniem z akceleracji karty
graficznej, a funkcjami OpenGL...

[#10] Re: MOSTeam

@Kaczus, post #9

On nie rozumie wielu rzeczy. Zapodał temat i nie odpowiada.

[#11] Re: MOSTeam

@norbert741, post #6

Skąd informacja jakoby MOS używał OpenGL jako podsystemu graficznego? Nie używa. graphics.library dalej jest takie, jakie było.
[#12] Re: MOSTeam

@Jacek Piszczek, post #11

"Yntelygent" podpatrzyl efekty, dostał informacje, że niektóre efekty
są akcelerowane sprzętowo nawet funkcjami 3D karty, a ponieważ
biblioteki 3d działają pod mosem, to reszte sobie wymyślił.... Co
więcej, toczył "Yntelygentną" dyskusję na e*ecu na ten temat...

[#13] Re: MOSTeam

@Kaczus, post #12

hehe, na blogu jest istna wylegarnia talentow

[#14] Re: MOSTeam

@norbert741, post #1

Nie szkoda czasu na takie dywagacje?
[#15] Re: MOSTeam

@Kaczus, post #9

Kaczus napisał(a):

> On nie rozumie różnicy między korzystaniem z akceleracji karty
> graficznej, a funkcjami OpenGL...

Dobrze, ze nie jest zly ze to, ze zadna z nowych maszyn nie ma jedynego prawdziwego i oryginalnego amigowskiego blittera ;)

[#16] Re: MOSTeam

@BuLa, post #13

Ciekawe. A co Ty w porownaniu do "bloga" jak to okreslasz zrobiles? Nic? Oj, jak mi przykro... .

[#17] Re: MOSTeam

@Lokaty, post #16

Smieje sie z tego, co sie tam dzieje od dawna.
Nie probuje natomiast udowadniac ze biale jest czarne i na odwrot.



Ostatnia modyfikacja: 15.08.07 11:15
[#18] Re: MOSTeam

@BuLa, post #17

Tak, a co sie dzieje? To, ze ludzie maja swoje poglady i je wyrazaja nalezy od razu wysmiac? Moze czegos nie rozumie, a Ty moze w ramach glebszego uswiadomienia portalowgo kolegi wyjasnisz o co Ci chodzi? :) ;)

[#19] Re: MOSTeam

@Lokaty, post #18

Poglady a "yntelygentne", jak to Kaczus okreslil, dyskusje, ktore nie maja wiele wspolnego z faktami to dwie rozne rzeczy. Tak trudno to ogarnac?
[#20] Re: MOSTeam

@Lokaty, post #18

To, ze ludzie maja swoje poglady i je wyrazaja nalezy od razu wysmiac?
Moim zdaniem jak najbardziej TAK.Choc wyśmiac to nawet za mało.Tak skrajne i fundamentalistyczne należy napiętnowac.

[#21] Re: MOSTeam

@BuLa, post #19

Dyskusja, dyskusja - czego oczekujesz? Zeby amigowcy ratowali swiat od efektu cieplarnianego, glodu, politykow i polityki? Czy nie po to istnieja fora, aby prowadzic takie dyskusje na jakie sie ma ochote, czy moze to trudno ogarnac? Wiesz, mi jest tylko trudno ogarnac/zrozumiec jedno - dlaczego pewne osoby oceniaja innych po tym jak sie wypowadaja na forach (czy to PPA, czy EXECu). Ktos Ci dopiekl z tej ekipy? Ktos skrzywdzil niewyszukanym wulgarnym "slowotokiem"? Moze to byc zrozumiale tylko, gdy spelnimy jeden warunek (ktory de facto, jest w moim rozumowaniu kompletnie bez senu i powinien stanowic podrzedny "fakt" ), a mianowicie taki, ze rodzielamy swiat rzeczywisty z internetowym/forumowym. Tylko po co i co to daje? To tyle co chcialem napisac - z mojej strony OT, szkoda zasmiecac serwer takimi oganiczonymi p******ami. Pozdrawiam. OK

[#22] Re: MOSTeam

@BuLa, post #13

hehe, na blogu jest istna wylegarnia talentow

No pranie "muzgó" to podstawa. Jak w kazdej porzadnej sekcie :P
[#23] Re: MOSTeam

@norbert741, post #1

Jeeezuu, co tu zajrze to smieszniej... :D

[#24] Re: MOSTeam

@norbert741, post #1

Powoli temat się widzę wypalił... Albo dyskutujecie na temat, albo zamknę wątek.

[#25] Re: MOSTeam

@Lokaty, post #21

ale przecież to co Norbert napisał to jakiś stek... no właśnie czego (jak to napisać aby oddać to co o tym myślę, a nie obrazić? ;) )... powiedzmy bezsensu.
po pierwsze - jakie zastępowanie technologii? czy ktoś usunął z MOSu graphics.library? to jakim cudem działa amigowy soft wykorzystujący API tej biblioteki?

po drugie - czy MOS-Team ma obowiązek informowania kogokolwiek o szczegółach implementacji w swoim, komercyjnym produkcie? zresztą w tym kompletnym przypadku, gdyby ktoś grzebał w API w ten sposób (a to nie ma miejsca), wszystko byłoby widać czarno na białym w SDK. więc nikt by nic nie ukrywał

po trzecie - przecież "prawdziwi amigowcy" wielokrotnie podkreślali że MOS nie ma nic wspólnego z Amigą. to dlaczego teraz takie pretensje? zresztą czy jakiekolwiek działania osób trzecich (np. członków MOSTeam) mają jakiekolwiek odniesienie do szczegółów implementacji AmigaOS4? (bo chyba o to zdaje się mieć pretensje Norbert - w przeciwnym wypadku jego post nie ma już w ogóle sensu)

po czwarte - czy API AmigaOS3.x jest taką świętością, że nie można wprowadzać zmian w produktach opartych na nim (nawet jeśli w tym przypadku tak się nie dzieje)? przecież AmigaOS4 też ma zmienione API...

jeszcze drobna uwaga (jakby ktoś chciał coś pisać nt praw do API) - praw do API nie da się zastrzec, dowodzi tego istnienie np. DosBoxu wykorzystującego przecież API MS Dosu, ReactOS wykorzystującego API MS Win, albo wrappera WINE... przecież trudno oczekiwać, że dysponujący armią prawników MS nie blokowałby działań konkurencji (sam przecież oferuje emulator PC dodawany za darmo do Win) gdyby miał ku temu prawne podstawy

czyli cztery odpowiedzi, a każda wystarczy aby wykazać że Norbert się myli. a jego post jest naprawdę kuriozalny, czy wszyscy wtedy muszą udawać, że właśnie są na wakacjach? ;)
[#26] Re: MOSTeam

@wali7, post #25

Dobrze napisane :)

[#27] Re: MOSTeam

@norbert741, post #1

A ja zapytam... O co właściwie chodzi z tym OpenGL? Naprawdę MorphOS
2.0 używa (będzie używał) akceleratora 3D do podstawowych operacji
na oknach/ekranach? Jak bardzo będzie to robił? Wszystko zostało
(zostanie) przebudowane tak, że będzie można sobie (teoretycznie)
obracać okienkami i tym podobne fajne bajery? Do mnie nie dotarła
informacja czymś takim i dlatego pytam. Kiedyś ktoś tam coś wspominał
ale nie wiedziałem, że to jest wprowadzane w życie. Myślałem, że to
takie tylko życzenia...

[#28] Re: MOSTeam

@MDW, post #27

te przezroczyste okienka wlasnie są tak robione, no i implementacja Cube, więcej nie wiem bo mnie nie bylo w krakowie na amimajówce

[#29] Re: MOSTeam

@MDW, post #27

Już używa i działa to świetnie :) i są filmiki gdzie to widać :)
Dzięki temu MorphOS na efice śmiga ..Widziałem na własne oczy w
krakowie :)



Ostatnia modyfikacja: 15.08.07 14:47
[#30] Re: MOSTeam

@MDW, post #27

Naprawdę MorphOS 2.0 używa (będzie używał) akceleratora 3D do podstawowych operacji na oknach/ekranach?

A owszem używa, z tym, że dostęp do 3D karty odbywa się na nieco niższym poziomie API, niż OpenGL.

Jak bardzo będzie to robił?

Całkowicie i totalnie.

Wszystko zostało (zostanie) przebudowane tak, że będzie można sobie (teoretycznie) obracać okienkami i tym podobne fajne bajery?

Dokładnie tak.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem