[#1] Program demonstrujący super szybkie "BOBy" pod AGA
Wreszcie! Udało mi się napisać algorytm rysujący BOBy (Blitter Objects) bardzo szybko. Zamieszczam program demonstracyjny, w którym 12 niebieskich piłeczek skacze po ekranie zasilane siłą grawitacyjną. Piłeczki poprawnie nachodzą na siebie. Animacja jest super szybka i płynna. Piłeczek może być więcej, ale wtedy robi się zbyt tłoczno na ekranie.

UWAGA!: Do poprawnego działania program wymaga trybu wyświetlania PAL Lores 32 kolory. Program wyłącza przerwania.

Szczerze polecam obejrzeć - pokaz jest bardzo efektowny.

http://minniatian.republika.pl/MyBobs/SuperBobs.lha

[#2] Re: Program demonstrujący super szybkie "BOBy" pod AGA

@Minniat, post #1

Program wyłącza przerwania.

A co to daje?

[#3] Re: Program demonstrujący super szybkie "BOBy" pod AGA

@Grzegorz Kraszewski, post #2

no nie można przerwać działania :)

[#4] Re: Program demonstrujący super szybkie "BOBy" pod AGA

@Grzegorz Kraszewski, post #2

To proste. Przy włączonych przerwaniach ruch myszki znacznie zmniejsza szybkość animacji.

[#5] Re: Program demonstrujący super szybkie

@Minniat, post #4

Witam,

Z tego co napisałeś wynika, że wystarczy nie ruszać myszką ( albo ją odłączyć ) aby animacji była płynna. Ale żeby od razu wyłączyć przerwania z takiego powodu ...

Pozdrawiam



Ostatnia modyfikacja: 14.08.2008 10:47:50
[#6] Re: Program demonstrujący super szybkie BOBy pod AGA

@asman, post #5

Planuję w przyszłości napisać grę strategiczną pokroju Dune 2. Dlatego myszka jest bardzo ważna...

Mój obecny szybki system bobów umożliwia napisanie RTSa jak Dune 2 , jakiejś strzelanki albo platformówki. Potrzebuję tylko grafika i muzyka, albo samodzielnie nad tym popracować.

Zamieszczam drugi program, w zasadzie identyczny jak pierwszy, czyli jest 12 piłek na ekranie, ale teraz piłki są 4 razy większe. Wychodzi się guzikiem myszki.

http://minniatian.republika.pl/MyBobs/MyBobs2.lha

P.S. Napisałem wcześniej klon Robbo, bo nie wymaga on aż tak szybkiej grafiki.



Ostatnia modyfikacja: 14.08.2008 12:03:27
[#7] Re: Program demonstrujący super szybkie BOBy pod AGA

@Minniat, post #6

Chciałbym pokazać rezultat swoich prac nad szybką i płynną animacją!!!

http://minniatian.republika.pl/MyBobs/MyBobs.lha

Plusy:
+ Program nie wyłącza multitaskingu
+ Program nie wyłącza przerwań
+ 30 Bobów jednocześnie na ekranie
+ 50 ramek na sekundę

Minusy:
- Tylko AGA
- Brak supportu dla karty graficznej

Opis:
Program wyświetla jednocześnie 30 różnobarwnych piłeczek (shadeowanych) i animuje je. Program korzysta z własnego View i ViewPortu (32 kolory) przy czym otwiera ekran PAL, ale mogę zrobić support dla Multisync.

Wymagania:
Na pewno zadziała na A1200. Możliwe, że pójdzie też na OS2.x/ECS, choć nie testowane.

Podzielcie się wrażeniami.
Teraz napisanie dobrej gry wymagającej szybkiej i płynnej animacji jest kwestią czasu! Chciałbym zwrócić się tutaj do asmana i SzaregoWilka, jeśli chcą razem ze mną napisać jakąś dobrą produkcję. Wreszcie po długich staraniach udało mi się uzyskać super efekt.



Ostatnia modyfikacja: 19.01.2009 15:23:32
[#8] Re: Program demonstrujący super szybkie BOBy pod AGA

@Minniat, post #7

Minniat napisał(a):


> Minusy:
> - Tylko AGA

.
.
.
.

> Możliwe, że pójdzie też na OS2.x/ECS, choć nie testowane.


Hm?

[#9] Re: Program demonstrujący super szybkie BOBy pod AGA

@Minniat, post #7

Ładne. Szkoda, że tak szybko się wyłącza. Myślałeś może o zrobieniu blankera na tym efekcie? Bardzo by mi się podobał taki wygaszacz ekranu.
[#10] Re: Program demonstrujący super szybkie BOBy pod AGA

@Minniat, post #7

Czy możesz się pochwalić w czym napisałeś ten program?

Czy może ktoś wie czemu BOBy tak kiepsko chodzą na OCS?
[#11] Re: Program demonstrujący super szybkie BOBy pod AGA

@witekkk, post #10

..pewnie dlatego, ze zupa byla za slona. ;)
[#12] Re: Program demonstrujący super szybkie BOBy pod AGA

@Minniat, post #7

Chciałbym zwrócić się tutaj do asmana i SzaregoWilka, jeśli chcą razem ze mną napisać jakąś dobrą produkcję.

Witam,

Zatrważające ( zawsze szybko czytam posty, ale żeby całe zdania pomijać ... ), ale jak wcześniej ( 2 lata temu ) czytałem tego posta to nie zauważyłem tego zdania ( albo nie zdałem sobie z tego sprawy :) ).
Ja ze swojej strony mogę pomóc pisać w 680x0 asm + czarna strona mocy czyli walenie po rejestrach.

Pozdrawiam

[#13] Re: Program demonstrujący super szybkie BOBy pod AGA

@Minniat, post #7

>> Podzielcie się wrażeniami.

Wcześniej tego wątku nie widziałem. Bardzo fajna animacja. Szybka i płynna. Minęły ponad dwa lata, chętnie bym zobaczył jakieś najnowsze Twoje dokonania.

[#14] Re: Program demonstrujący super szybkie BOBy pod AGA

@witekkk, post #10

Czy możesz się pochwalić w czym napisałeś ten program?


Z tego co pamiętam to było napisane w C z użyciem sprzętowo blittera.

@asman

Bardzo chętnie rozpocznę z Tobą współpracę przy programowaniu na Amidze.

@frywolny_marian

Dokonań miałem kilka od tego czasu. Zresztą dzielę się informacjami na bieżąco ;)

Chociażby Arktyczny Łowca:

http://www.ppa.pl/forum_ppa/read.php?f=2&t=16231

Arcymag wyszło kilka demek i sporo ciekawej dyskusji:

http://www.ppa.pl/forum_ppa/list.php?f=22

Obecnie ustaliliśmy z klubem RNS w jaki sposób sfinalizujemy projekt Arcymaga!



Ostatnia modyfikacja: 02.06.2011 20:38:29
[#15] Re: Program demonstrujący super szybkie BOBy pod AGA

@Minniat, post #14

> Bardzo chętnie rozpocznę z Tobą współpracę przy programowaniu na Amidze.

Świetnie - Napisz mi w paru słowach na mejla na czym współpraca ma polegać. Oprócz asm - znam też c ( ale to już wiesz :) ).

Pozdrawiam

[#16] Re: Program demonstrujący super szybkie "BOBy" pod AGA

@Grzegorz Kraszewski, post #2

Program wyłącza przerwania.

A co to daje?


Np to że nie działa na mosie czy aos4.
[#17] Re: Program demonstrujący super szybkie "BOBy" pod AGA

@pinior, post #16

powoduje także wiele niefajnych rzeczy w AmigaOS3 np. wymaga napisania osobnych (własnych) procedur obsługi myszki
[#18] Re: Program demonstrujący super szybkie BOBy pod AGA

@asman, post #15

Witaj Asman,

Nie pamiętam już dokładnie kiedy tworzyłem ten topic w 2008 roku co miałem na myśli pisząc o współpracy, najprawdopodobniej chodziło mi o tworzenie nowych gier na Amigę. Jestem obecnie bardzo zajęty sesją na studiach ale po niej wracam pełną parą do prac nad grami/programami na Amigę.

Może napiszę póki co tutaj w kilku słowach na czym mogłaby współpraca polegać. Wiem, że miałeś zamiar stworzyć klon Robbo na Amigę w okienku Workbencha, lecz napotkałeś trudności. Jako, że sam zrobiłem od podstaw klon Robbo na Amigę według własnego pomysłu mógłbym podzielić się doświadczeniem. Razem moglibyśmy ukończyć ten projekt jeśli odczuwasz takie zapotrzebowanie. Oczywiście jeśli wykonałeś już pracę w 90% to mój wkład byłby symboliczny.

Z drugiej strony ja potrzebuję pomocy przy pisaniu w asemblerze gierek na Amigę. Praca polegałaby na wspólnym pisaniu procedur w asemblerze (przy zachowaniu zasad programowania zespołowego). Gdybym ja przysłużył się Robbo, to Ty w zamian przysłużyłbyś się jakiemuś z moich projektów. To tyle tytułem zachęty.

Pozdrawiam.

@Wali7

Po wyłączeniu przerwań systemowym poleceniem Disable() niekoniecznie musimy pisać własną obsługę przerwań czyli np. myszy.

[#19] Re: Program demonstrujący super szybkie BOBy pod AGA

@Minniat, post #18

Witam,

> Jestem obecnie bardzo zajęty sesją na studiach ale po niej wracam pełną parą do prac nad grami/programami na Amigę.

Powodzenia w sesji.

> Wiem, że miałeś zamiar stworzyć klon Robbo na Amigę w okienku Workbencha, lecz napotkałeś trudności.

To nie są trudności nie do przeskoczenia.

> Jako, że sam zrobiłem od podstaw klon Robbo na Amigę według własnego pomysłu mógłbym podzielić się doświadczeniem.

Bardzo dziękuje. Dam znać jak coś - ale jeszcze wiele pomysłów na przyspieszenie mam.

> Z drugiej strony ja potrzebuję pomocy przy pisaniu w asemblerze gierek na Amigę. Praca polegałaby na wspólnym pisaniu procedur w asemblerze (przy zachowaniu zasad programowania zespołowego).

Napiszę mejla do Ciebie w tej sprawie.


Pozdrawiam

[#20] Re: Program demonstrujący super szybkie BOBy pod AGA

@asman, post #19

Chłopy, trzymam kciuki za Wasze mózgowia :) Ja z assemblera na Amigę odpadam, ale pobrałem pare xiążek i może kiedyś trochę liznę tak dla zabawy.

Czekam na Arcymaga, naprawdę! Dokończ Minniat ten projekt z RNSem i zróbcie to dobrze do końca, ja Was proszę :).


OK

[#21] Re: Program demonstrujący super szybkie BOBy pod AGA

@BagoZonde, post #20

dolaczam sie do zyczen BagoZonde'a
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem