[#7]
Re: Forum lub lista dyskusyjna poświęcona kodowaniu pod OS4?
@Minniat,
post #5
Dzięki OS4 mogę bezproblemowo rekompilować moje projekty pod AGA, które korzystają z systemowych funkcji bo w OS4 są te same funkcje tylko kompilowane pod kartę graficzną. Muszę tylko zmienić format danych graficznych na chunky - w innym topicu pytam się czy składniki Planes[] struktury BitMap jak i dane graficzne Bobów czy ImageData struktury Image są w formacie chunky.
Niereformowalny jednak jesteś.
W systemach nowszych niż 3.9 te pola powinny być traktowane jako prywatne, zarządzane tylko przez system. Od momentu wprowadzenia systemów RTG, struktura Bitmap nie jest zorganizowana w taki sam sposób jak pod OS3.x działającym na ekranie złożonym z bitplanów.
Pod nowszymi amisystemami nigdy nie masz pewności w jakim formacie tam wylądują dane, i czy one w ogóle się tam fizycznie znajdują...
Do operacji na chunky powinieneś używać funkcji z cybergraphics/picasso, ewentualnie funkcji WriteChunkyPixels() jeśli nie chcesz wychodzić poza ramy graphics.libary. Do tego oczywiście rodziny BltBitmap() bez wnikania w organizację danych graficznych w strukturze Bitmap.
Jeśli chodzi o archaizmy w rodzaju bobów czy imagedata, to podejrzewam że w celu zachowania kompatybilności wstecz, dane są układane tak jak pod starszymi amisystemami, a potem konwertowane "w locie" podczas rysowania... Niemniej nie sądzę by zwracało się aż taką uwagę na te funkcje, które są w AmigaOS niczym więcej ponad naleciałość historyczną.
MorphOS działa na klasyku z PowerPC i BVision dokładnie tak samo jak OS4.