[#1]
Dune 3: Return of the Guild
Chciałbym by w tym temacie została przeprowadzona dyskusja na temat stworzenia nowej gry strategicznej na Amigę kontynuacji Dune 2. Pragnąłbym by dyskusja toczyła się pod kątem samego gracza jak i strony technicznej – potrzebuję pomocy w tej materii. Z góry przestrzegam, że chodzi tylko o grę dla jednego gracza – póki co nie ma mowy o multiplayer przez sieć bądź Internet, chyba że ktoś mi w tym pomoże.
Więc zaczynamy od strony gracza:
1) Gra będzie kontynucją Dune 2 więc toczyć się będzie w świecie Dune Franka Herberta z Atrydami, Ordosami i Hakonnenami, Sardaukarami (siłami Imperatora) oraz Gildią międzyplanetarną, nie mówiąc o Laandsrad. Fabuła do opracowania.
2) Każdy ród (Atrydzi, Orosi i Harkonneni) będzie posiadał własny zestaw budynków i jednostek, ulepszeń oraz własne metody konstruowania budynków. Opiszemy tutaj cechy każdego rodu.
3) Panel dowodzenia składał się będzie (jak w Starcrafcie i Dune 2) z mapy, panelu konstrukcji jednostek i podglądu zaznaczonych jednostek i panelu dowodzenia z komendami jak Attack, Move, Guard, Retreat, Deploy itd. Oraz mini mapki.
Strona techniczna (uwaga: tylko zarys engineu)
1) Mapa będzie się składała z komórek (jak w C&C) by uporządkować jednostki i budynki na mapie. Komórki (w tym budynki) będą rysowane za pomocą szybkiej funkcji BltBitMap(). Komórki będą mogły zawierać rampy i mieć szeroki wachlarz cech. Mapa będzie się składać z tzw. Cliffs, czyli obszarów z ograniczonym dostępem.
2) Jednostki będą umieszczane na mapie za pomocą funkcji BltMaskBitMapRastPort(). Proces rysowania to narysowanie całej mapy z komórek, następnie naniesienie jednostek i efektów specjalnych (pocisków, wybuchów itp.) i przełączenie buforów.
3) Panel dowodzenia i panel podglądu zaznaczonych jednostek będzie rysowany po prostu za pomocą BltBitMap(), a gadżety obsługiwany za pomocą UserPort okienka (wiadomości IDCMP_MOUSEBUTTON i IDCMP_RAWKEY).
4) Budynki i jednostki będą obsługiwane poprzez odpowiednie funkcje, które będą przemieszczały jednostki, tworzyły pociski, uszkadzały jednostki, zbierały przyprawę, reperowały budynki, tworzyły nowe jednostki, modernizowały budynki i mnóstwo innych rzeczy, które pojawią się w trakcie dyskusji.
5) Potrzebuję użyć algorytmu Path Finding by znaleźć najkrótszą ścieżkę pomiędzy dwoma punktami planszy: potrzebne do ruchu jednostek: jak napisać taki algorytm?
Oczywiście gra będzie napisana pod procesor PPC i kartę graficzną a ściślej pod system OS4.
To tyle na razie. Piszę to z pamięci i może brakować wielu istotnych rzeczy, które pokrótce wprowadzę w tym temacie. Zapraszam do dyskusji osoby interesujące się grami strategicznymi jak i programistów.