[#1] [MorphOS] Gdzie jest itoa?
Czy ja jestem ślepy czy w bibliotece standardowej MOSowego SDK nie ma funkcji itoa?

[#2] Re: [MorphOS] Gdzie jest itoa?

@MDW, post #1

linkuj przez g++ albo zamien na snprintfa

[#3] Re: [MorphOS] Gdzie jest itoa?

@rzookol, post #2

Piszę w C++ więc używam g++. Ja po prostu nie widzę nigdzie w includach "itoa". :(

A co do snprintf to ja potrzebuję czegoś odwrotnego. Chcę wyciągnąć int ze string (czy właściwie char[]). Nie sądziłem, że dla MOSa będę musiał sam pisać coś tak podstawowego. :(

[#4] Re: [MorphOS] Gdzie jest itoa?

@MDW, post #3

dos.library/StrToLong(), panie pseudoamigowy programisto . Funkcja pojawiła się w AmigaOS 2.0...

[#5] Re: [MorphOS] Gdzie jest itoa?

@MDW, post #3

hmm, czyli potrzebujesz atoi a nie itoa :)

[#6] Re: [MorphOS] Gdzie jest itoa?

@Grzegorz Kraszewski, post #4

Dzięki za info o StrToLong(). Najciemniej pod latarnią (czyli podstawową biblioteką AmigaOS), hehehe. :) Jak nie będzie wyjścia to użyję. Ale niezbyt lubię kod pocięty zbyt dużą ilością #define. I tak windowsowy OpenGL wymaga pewnych wstawek przy inicjalizacji, których pod MOS-em nie trzeba robić.

Z tą pseudoamigowością masz 100% racji. Ale mam na to wytłumaczenie. Dzięki temu, że klepię pseudoamigowo to mogę coś grzebać. Gdybym miał te swoje biedy robić tylko dla AmigaOS/MorphOS to niestety nie mógłbym ich robić, bo nie miałbym czasu. To co robię ma się jednym ruchem ręki kompilować na początek pod Windows i MorphOS, a potem gdzie się da (niezależnie od procesora, endianów, systemu). Po prostu staram się znaleźć sposób na prawie pełnowymiarowe robienie dla ami-maszyn. Robienie wersji dla MOS-a jest tylko i wyłącznie moją dobrą wolą. Nie oczekuję za to niczego poza satysfakcją. Resztę może zapewnią mi inne porty. Ale to się zobaczy czy pogłoski o bumie na casual games nie są przesadzone. :)


--------edycja--------

Jak zwykle niezawodnyKaczuś zwrócił mi uwagę, że szukam itoa, a z opisu wynika ze potrzebuję atoi. To dlatego rzookol pisał żeby użyć sprintf. Po prostu Was zmyliłem. :) Wybaczcie - pisałem to z pamięci, a te "intuicyjne" nazwy funkcji w biblioteki standardowej zawsze mi się myliły. StrToLong z AmigaOS wygląda dużo lepiej i na pewno pomylić się nie może z czymś zupełnie odwrotnym. Przepraszam za zamieszanie. :)



Ostatnia modyfikacja: 08.01.2009 07:54:14
[#7] Re: [MorphOS] Gdzie jest itoa?

@MDW, post #6


Dzięki za info o StrToLong(). Najciemniej pod latarnią (czyli podstawową biblioteką AmigaOS), hehehe. usmiech Jak nie będzie wyjścia to użyję. Ale niezbyt lubię kod pocięty zbyt dużą ilością #define.


Jeśli funkcji brakuje w bibliotece standardowej MOSa, to IMHO to jest kwestia wstawienia w kod jednego#ifdef __MORPHOS__ Wewnątrz tego ifdef umieszczasz prototyp funkcji atoi, i treść samej funkcji pod MOSem, w praktyce zawierającego wywołanie StrToLong(). Całość wstawiasz w jakiegoś używanego przez siebie inkluda z instrukcją warunkową #ifdef, #define, #endif coby inkludowało się raz, i zapominasz o sprawie. W reszcie swojego kodu zmieniać nie musisz nic, wywołujesz po prostu atoi które w rzeczywistości jest Twoją funkcją.

[#8] Re: [MorphOS] Gdzie jest itoa?

@MinisterQ, post #7

Tak, to bardzo słuszna koncepcja. Tak robię z kilkoma drobiazgami. Pod Windows-em funkcja zawiera zupełnie coś innego niż funkcja pod MorphOS-em. Nawet stosując biedne multiplatformowe standardy takie zabiegi są niestety niezbędne.

[#9] Re: [MorphOS] Gdzie jest itoa?

@MDW, post #8

Nie mam doświadczenia w programowaniu Amigowym, więc postanowiłem się zapytać z czystej ciekawości:
sscanf("1234","%d",&zmienna); - takie coś by przeszło?
[#10] Re: [MorphOS] Gdzie jest itoa?

@Radov, post #9

jest cała biblioteka standardowa, brak itoa to pewnie jakies niedopatrzenie

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem