kategoria: AMOS
[#31] Re: Amos czy jest sens

@ppill, post #30

Tak. U mnie na CD :)

[#32] Re: Amos czy jest sens

@GumBoy, post #31

A czy musi tam zostać? ;)
[#33] Re: Amos czy jest sens

@ppill, post #32

Pomyśle o tym ;)

Napiszę do Grześka jak chwilę znajdę, może wydębię pozwolenie dla rodzynek na fulla ze źródłami i edytorem poziomów.

[#34] Re: Amos czy jest sens

@GumBoy, post #33

Super :)
[#35] Re: Amos czy jest sens

@ppill, post #34

Jak tylko znajdę maila do niego, bo się z 10 lat temu na drugi koniec Polski wyprowadził ;)

Trzeba będzie odpalić klasyka.

[#36] Re: Amos czy jest sens

@R-Tea, post #28

@R-Tea
ups, nawet zaczęliśmy to razem pisać (Battle City) w Blitz Basic 2, ale trochę mnie to przerosło mimo wszystko. Nawet dało się już rozwalać te mury z tego co pamiętam, brakowało tylko wrogich jednostek, a że gra działała w multitaskingu, a że ja na Blitzu też się za mocno nie znałem, więc nie skończyliśmy tego projekciku.

[#37] Re: Amos czy jest sens

@MinisterQ, post #21

MinisterQ napisał(a):

> Grafika nie powalała, ale ogólnie - za zacięcie i sam fakt że
> gość to ZROBIŁ, a nie tylko gadał o tym że to zrobi - należy
> się szczery podziw.

A tak jak już przy tym robieniu jesteśmy, to gra powstała na A500 z MegaRAM HD (dysk gigowy z tego co pamiętam) i chyba 4MB RAM. Animacje w Real3D 1.4. Wszystkie obiekty poza chyba drzewami (i w ogóle grafiką terenu) były renderowane w nim.

[#38] Re: Amos czy jest sens

@SzaryWilk, post #1

Szary Wilku, myślę, że sens pisania gry zawsze jest. Kwestia tylko jedna, mała dygresja z mojej strony. Jeżeli nie masz większego doświadczenia w pisaniu gier, polecam napisać grę "statyczną". Czyli nie żadną zręcznościówkę a jakąś planszową grę na zasadzie "kolejek" czy może nawet jakąś ciekawą turówkę. Dajmy na to zawsze mnie intrygowały gry japońskie, jak na przykład Tsubasa czy jakoś tak, gdzie grało się w piłkę na boisku, ale turowo. Każdy ruch był krokiem do przodu, określało się rodzaj strzału, styl, etc. Była tam masa sekwencji i efektownych animacji. Ja uwielbiam cRPG z turowym systemem walki nie mówiąc o grach tekstowych. Te gry mogą mieć elementy zręcznościowe oczywiście, mogą rozgrywać się w czasie rzeczywistym, a o wiele prościej jest je napisać od strony technicznej. Od strony merytorycznej mogą być bogate w treść, w formę i w pomysł co nie umniejsza ich miodności jeżeli nie są grami akcji. Podobnie gry strategiczne pokroju Warlords, Battle Isle czy coś na styl Archon, gdzie co prawda występuje element zręcznościowy, ale można go zastąpić na turowy. To tyle ode mnie, co o tym sądzisz?

P.S. a jeżeli mówimy o pisaniu gry "statycznej", można pójść o krok dalej i napisać ją w JavaScript czy w PHP, które nie są trudne do opanowania, pisząc w PHP zresztą załapiesz podstawy C++ pod kątem pisania, a zawsze taka rzecz będzie uniwersalna i każdy będzie mógł w to pograć. Nawet na Amidze klasycznej pod IBrowse, etc. o ile nie będziesz używał DHTML i kilku funkcji w JavaScript jak na przykład GetElementById czy styli w ogóle :).



Ostatnia modyfikacja: 30.01.2009 19:07:12



Ostatnia modyfikacja: 30.01.2009 19:08:04
[#39] Re: Amos czy jest sens

@5h00n4y, post #22

Genesia i AMOS? Jak to się ma do wersji na PC (pod DOS)? :P
[#40] Re: Amos czy jest sens

@BagoZonde, post #38

Paradoksalnie wydaje mi się, że jeśli już koniecznie zamykać się w tym AMOSie, to tam łatwiej jest napisać grę zręcznościową ze względu na pakiet gotowych funkcji do obrotów, wykrywania kolizji, itp. Wraz z AMOSem załączany jest nawet przykład takiej gry - z tego co pamiętam było tam naprawdę mało kodu.
A jeśli już chodzi o turowe gry to bardzo chętnie zagrałbym w nowego RPG turowego. Widok z góry lub izometryczny (jak w Battle For Wesnoth). Logika coś jak w grach roguelike, np. ADOM lub Nethack.
[#41] Re: Amos czy jest sens

@Mario, post #39

Pewno tak samo jak w przypadku FotAQ, przepisali na C.

[#42] Re: Amos czy jest sens

@Mario, post #40

@Mario
Ja sobie piszę Ondorr Drakmo (PHP+JavaScript) z walką turową, ale jeszcze walki nie uświadczysz, bo na pierwszym celu postawiłem sobie inne cele. Można się już niby bić podstawowym kuksańcem, ale testuję to indywidualnie. No ale Ondorr Drakmo nie ma rzutu jak w Wesnoth, to point & click w rzucie pseudo-3d i w ogóle do niczego nie jest podobny. Większość graczy gubi się w tej grze (OD) i chyba tylko ja to rozumiem tak do końca :). Ale! Mam plan dopisać samorysującą się mapę, może wtedy wszyscy zaczną widzieć, że siedzą w środku tego świata. Na razie niestety robię karierę..

cafe

..(heh) i piszę magisterkę, więc wybaczcie mi wszyscy, którzy pokładają jeszcze jakieś nadzieje w tym projekcie. Kiedyś to napiszę na pewno, bo jestem strasznie wkręcony w ten pomysł już od czterech lat (!!), kobyła z tego się rozrosła nie z tej ziemi i albo zrobię jakąś mądrą optymalizację kodu albo zmienię serwer na jakiś płatny, bo zdarzyły mi się już przeciążenia..

duszenie kupki

Rzeczywiście pod Amosem są ciekawe rozwiązania jeżeli chodzi o animowanie, o te BOBy, etc. Ale naprawdę nie chciałbym zobaczyć kolejnej gry podobnej do każdej innej. Innowacji mi potrzeba! Niech ktoś mnie zaskoczy!
super

[#43] Re: Amos czy jest sens

@5h00n4y, post #41

Z AMOSa na C? Prawie jak z Asma na Javę...
[#44] Re: Amos czy jest sens

@BagoZonde, post #42

Wiem, wiem o Twoim projekcie. :) Niestety mam odrzut do pseudo-3D w grach turowych. Nie potrafię nawet wyjaśnić dlaczego. Może kiedyś się przekonam (już się nawet przekonałem do DOOMa RPG na komórkę ;) ). To o czym wcześniej pisałem, a jakich gier jest naprawdę mało, to dwuwymiarowe RPG turowe, w których postacią steruje się zlecając jej sekwencję ruchów do limitu jej punktów akcji, po czym przekazuje sterowanie komputerowi (potworki) - dokładnie jak w grze Hilt2, ale coś bardziej fabularnego, rozbudowanego, RPG-owego, z urozmaiconym ekwipunkiem itp. - to by było coś.

> Innowacji mi potrzeba!

Np. takie windziane/makowe World Of Goo. Pomysł prosty, a moim zdaniem bardzo innowacyjny i wciągający.

> Niech ktoś mnie zaskoczy!

Słyszałeś, Szary Wilku? Do dzieła, czekamy.
[#45] Re: Amos czy jest sens

@Mario, post #44

Nie ma to Mario jak Final Fantasy (część pierwsza) na NES'a. I też się poruszasz przez ograniczoną ilość ruchów, tzn. dopóki jakaś banda Cię nie zaczepi :) heh. Hilt 2 rzeczywiście był mocny, trudny wręcz ale bardzo wciągający. Na Siemens'a AF51 (LOL) mam taką grę Wappo2. Musisz dojść do wyjścia zanim dorwie cię jakiś stwór (lub dwóch stworów). Poruszacie się na zmianę z tym, że on ma dwa ruchy, ty tylko jeden. Na planszach są blokady, zaś stworki poruszają się w zależności od koloru albo z priorytetem najpierw w poziomie, albo w pionie. Jeszcze mogą się łączyć w jednego super stwora, który porusza się na ukosy także. Bardzo wciągające, takie coś mógłbym napisać w wolnym czasie heh, mam nawet na dysku grafiki, choć tamta gra, którą chciałem z 3 lata temu napisać miała polegać na zablokowaniu jakiegoś pana X głazami, które się przesuwa popychając swoim bohaterem. Może napiszę to kiedyś choć mogę komuś pomysł "sprzedać" wraz z grafikami (nasz bohater animowany oczywiście w trakcie poruszania się).

[#46] Re: Amos czy jest sens

@SzaryWilk, post #1

Czesc Szary
a co z tymi kulkami na PC'ta juz je skonczyles ?
[#47] Re: Amos czy jest sens

@selur, post #46

Skończył. Grę na Amigę też pewnie skończy pisać, zanim ją na dobre zacznie.

[#48] Re: Amos czy jest sens

@GumBoy, post #47

tia mozesz zagrac na www.arturgrala.pl w dziale gry.teraz zabieram sie za rts w amosie bedzie sie to to nazywac walka o planete i bedzie cos w stylu dune 2.
[#49] Re: Amos czy jest sens

@SzaryWilk, post #48

Cóż, nie wierzę, że tę grę napiszesz. Wolno mi.

[#50] Re: Amos czy jest sens

@GumBoy, post #49

Od strony programistycznej to nie widze nic przeciw,gorzej z moja natura lenia ;) he he he ale tak powaznie juz zaczalem,no i przydalbym mi sie jakis grafik bo ja jestem noga.
[#51] Re: Amos czy jest sens

@SzaryWilk, post #50

Widze ze wreszczie ukonczyles kulki :) ... tak szczerze to mysle, ze wlasnie jest problem z takim czyms w Amosie.
Oryginalna Dune 2 nie grzeszyla predkoscia a jak dodasz do tego predkosc dzialania Amosa, to moze sie okazac, ze to co stworzysz bedzie z 4 razy wolniejsze niz pierwowzor.

Jest taki prosty niemiecki RTS (walczysz tylko jednostkami, zadnego budowania ) w Amosie, wyglada ohydnie, wymaga sporo Chipu i szybszego procka ale mozna ponoc grac w 2 graczy + 2 kompy. Niestety nie pamietam tytulu (jak znajde to pokaze) ale na niemieckich stronach mozesz sie rozejrzec czy nie ma kodow zrodlowych do tego.

Tak czy siak uwazam, ze Dune 2 w Amosie jest nie do napisania...
[#52] Re: Amos czy jest sens

@selur, post #51

Mysle o czyms w stylu rozgrywki dune 2,czyli ze masz do dyspozycji cala planete podzielona na sektory ktore bedziesz musial zdobyc w tych sektorach bedziesz mial zloza mineralne rosliny drzewa,zeby cos zbudowac bedziesz potrzebowal surowcow itd,a co tego ze nie mozna napisac to tylko zalezy od programisty i sztuczek jakie zastosujesz.
[#53] Re: Amos czy jest sens

@SzaryWilk, post #52

Hocus Pocus!! czarodziej

[#54] Re: Amos czy jest sens

@BagoZonde, post #53

:D
no ok niech bedzie... ale uwierze jak zobacze.
[#55] Re: Amos czy jest sens

@ede, post #14

A jaki problem jest w Sorcery+ zagrać?

http://hol.abime.net/2014

[#56] Re: Amos czy jest sens

@Solo Kazuki, post #55

Uwielbiałem tą grę na c64 :)
W ogóle większość gier (np: Menace) lepiej wygląda i brzmi jednak na c64, bardziej MAGICZNIE!!

[#57] Re: Amos czy jest sens

@BagoZonde, post #56

a moze ktos ma zdolnosci graficzne bo przydalby mi sie grafik chetne prosze pisac,poszukuje osoby ktora bedzie w stanie zrobic teren budynki pojazdy.
[#58] Re: Amos czy jest sens

@selur, post #51

o mam znalazlem info o tym:

SCHLACHTFELD 2 ist ein Strategiespiel für 1 bis 4 Spieler. Es ist eine Mischung
aus "BattleIsle" und "Battleforce" . Hier einige "Highlights":

* max. 4 Teams können gegeneinander und miteinander kämpfen
* Teams können vom Computer gesteuert werden
* Runden- und Aktionsbasierend
* viele verschiedene Kampfeinheiten
* mehr als 50 verschiedene Waffensysteme
* siegreiche Teams können im nächsten Kampf weiterkämpfen
* Spielstand speicherbar
* Test (V1.1) in Amiga Aktuell 5/98: 8 von 10 (AGPJ TOP TIP)
* ab SCHLACHTFELD2 V2.1 Sprachausgabe
* ab SCHLACHTFELD2 V2.1 Nullmodemspiel

Das Spiel wurde in AMOS-THE CREATOR (1.36) geschrieben (ab V2.15 AMOS PRO)

author "Peter Weigoldt"

strona domowa nie dziala ale sciagnalem to chyba z jakeigos niemieckiego portalu (...tylko jakiego)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem