@SzaryWilk,
post #1
Szary Wilku, myślę, że sens pisania gry zawsze jest. Kwestia tylko jedna, mała dygresja z mojej strony. Jeżeli nie masz większego doświadczenia w pisaniu gier, polecam napisać grę "statyczną". Czyli nie żadną zręcznościówkę a jakąś planszową grę na zasadzie "kolejek" czy może nawet jakąś ciekawą turówkę. Dajmy na to zawsze mnie intrygowały gry japońskie, jak na przykład Tsubasa czy jakoś tak, gdzie grało się w piłkę na boisku, ale turowo. Każdy ruch był krokiem do przodu, określało się rodzaj strzału, styl, etc. Była tam masa sekwencji i efektownych animacji. Ja uwielbiam cRPG z turowym systemem walki nie mówiąc o grach tekstowych. Te gry mogą mieć elementy zręcznościowe oczywiście, mogą rozgrywać się w czasie rzeczywistym, a o wiele prościej jest je napisać od strony technicznej. Od strony merytorycznej mogą być bogate w treść, w formę i w pomysł co nie umniejsza ich miodności jeżeli nie są grami akcji. Podobnie gry strategiczne pokroju Warlords, Battle Isle czy coś na styl Archon, gdzie co prawda występuje element zręcznościowy, ale można go zastąpić na turowy. To tyle ode mnie, co o tym sądzisz?
P.S. a jeżeli mówimy o pisaniu gry "statycznej", można pójść o krok dalej i napisać ją w JavaScript czy w PHP, które nie są trudne do opanowania, pisząc w PHP zresztą załapiesz podstawy C++ pod kątem pisania, a zawsze taka rzecz będzie uniwersalna i każdy będzie mógł w to pograć. Nawet na Amidze klasycznej pod IBrowse, etc. o ile nie będziesz używał DHTML i kilku funkcji w JavaScript jak na przykład GetElementById czy styli w ogóle :).
Ostatnia modyfikacja: 30.01.2009 19:07:12
Ostatnia modyfikacja: 30.01.2009 19:08:04