[#2]
Re: Kurs programowania gier?
@ender,
post #1
Zastanawiam się, czy grafika w takiej grze powinna być 2D, 3D, rzut izometryczny (pesudo 3D). Co by było najlepsze (wizualnie i nie utrudniało gry graczom) i w miarę łatwe do zrobienia (przez jednego amatora).
Co by było najlepsze to nie kwestia programowania, tylko projektu gry. W swojej wypowiedzi mieszasz zagadnienia dotyczące projektowania i właściwego programowania.
Najprostsza gra klasy point&click to moim zdaniem taka, w której plansza jest generalnie statyczną grafiką, na której zachodzą niewielkie zmiany po akcjach użytkownika. To w jaki sposób zostanie wykonana grafika, czy będzie to pikselowanie w TVPaincie, czy renderowana grafika 3D z Blendera, to rzecz drugorzędna z punktu widzenia kodu. Kod ma za zadanie wyświetlić planszę, po czym oczekiwać na kliknięcia myszą i w zależności od współrzędnych kliknięcia zmienić coś w grafice (czyli zastąpić fragment planszy innym), wydać dźwięk, otworzyć okienko z informacją, przejść do innej planszy.
Ja taką grę napisałbym korzystając z Intuition i Graphics, do wczytywania obrazków i dźwięków dobrze nadaje się Reggae. Alternatywnym rozwiązaniem jest wykorzystanie biblioteki SDL, zaletą jest jej multiplatformowość, a co za tym idzie więcej literatury. To, że gra korzystająca z SDL może być nieco wolniejsza, przy tym gatunku nie stanowi specjalnego problemu.
Jakie programy (kompilatory/debugery itd.) musiałbym zgromadzić do programowania na Efice?
MorphOS SDK zawiera kompilator C/C++. Do tego jakiś wygodny edytor tekstu dla programistów, np. GoldED.