[#1] Porty gier
Wlasnie mam pytanko bo jesli chodzi o porty gier to jestem zielony a strasznie zaczelo mnie to ciekawic jak to sie robi moze ktos udzieli mi odp kto robil taki port ?.
[#2] Re: Porty gier

@SzaryWilk, post #1

To proste!

Szukasz gry opensource, ściągasz na coś amipodobnego, a potem wydajesz z CLI configure i make. I gotowe, możesz tak przeportować każdy program/grę do którego masz źródła. Tada!

Poportuj coś. :)

[#3] Re: Porty gier

@SzaryWilk, post #1

Nie ma na to jednego przepisu. Wszystko zależy od tego jak gra była napisana i z jakich standardów korzysta (przenośne języki programowania, API do grafiki, dźwięku, sieci, organizacji danych). W najlepszym wypadku wystarczy przekompilować gre i działa na zupełnie innej platformie, a w najgorszym wypadku trzeba ją stworzyć zupełnie od początku i robić samemu najdrobniejsze nawet rzeczy. W ekstremalnie ciężkich przypadkach przeportowanie takiej gry zajmie więcej czasu niż stworznie zupłenie nowej własnej. :)



Ostatnia modyfikacja: 20.03.2009 15:45:04
[#4] Re: Porty gier

@SzaryWilk, post #1

Czy Ty czasem nie chciałeś gier na Amigę pisać?

[#5] Re: Porty gier

@GumBoy, post #4

Pisze 2 gry jedna w amosie bitwa o planete i w blitzu zrecznosciowa,narazie nie mam czasu bo mam sesje ale jak sie skonczy to ostro sie zabieram za pisanie.
[#6] Re: Porty gier

@SzaryWilk, post #5

Myślisz, że receptą na brak czasu jest rozpoczęcie dwóch rzeczy jednocześnie? ;)

[#7] Re: Porty gier

@SzaryWilk, post #5

A ta, jak ją nazwałeś, bitwa o planetę, to wyszła już poza tą nędzną planszę tytułową, którą prezentowałeś rok, czy dwa lata temu?

[#8] Re: Porty gier

@APC74, post #7

chopiczku cosik ci sie pomylilo he he he,ale dzieki za zachete ha ha ha.