kategoria: AMOS
[#1] Amos i AGA
zainstalowałem wersję 1.3
upgradowałem do 2.0

na razie wykryłem problem - laced nie chodzi na kicku od 3.0 wzwyż (512 pionowo)

w samym amosie jest informacja o włączeniu obsługi AGA w przyszłości
czy wiecie czy to sie stało? wyszła jakaś wersja lub upgrade?

czy wogóle da się załączyć superhires na amosie?

(do negujących: programowanie w Amosie jest banalne, włączając na WinUAE aby emulator chodził z maksymalna szybkością prędkość wykonywanych programów jest aż zanadto dobra jak do moich potrzeb)
[#2] Re: Amos i AGA

@Zuzikofon, post #1

Czytałem trochę o bankach. Wyszło na to, ze są jakieś banki nawet opisywane były w MA, które umożliwiają wykorzystanie kości AGA. Ile w tym jest prawdy to nie wiem.


Benedykt Dziubałtowski
[#3] Re: Amos i AGA

@Benedykt Dziubałtowski, post #2

wiesz gdzie? potrafisz to znaleźć?
[#4] Re: Amos i AGA

@Zuzikofon, post #3

Nie wiem na ile to działa, ale według opisu ten pakiet obsługuje funkcje AGA (w środku źródło w AMOSie):

http://aminet.net/package/dev/amos/AmosAGA


Ostatnia aktualizacja: 29.11.2011 09:39:47 przez monohrs
[#5] Re: Amos i AGA

@monohrs, post #4

dzięki,

to tylko pokazuje sposób zwiększenia palety do 256

a chodzi mi głównie o tryb superhires, najlepiej interlaced (1280*512)
[#6] Re: Amos i AGA

@Zuzikofon, post #5

Jeśli myślisz o programowaniu pod Aga to zainteresuj się C/++

Amos to bardzo fajny i przyjemny język do prostych gier dla ocs 68000. Ale jak chcesz cos więcej to już myśl o pisaniu pod system w innym języku.


Benedykt Dziubałtowski
[#7] Re: Amos i AGA

@Zuzikofon, post #5

interlaced (1280*586) ten tryb jest obslugiwany pod ECS
ale pytanie po co ci taka rozdzielczosc skoro otwarcie screenu w palecie 256 jest nie uzywalne
chyba zeby wyswietlic screen ale to ok 470 kb Chip ram a jeszcze trzeba zalatowac plik z obrazkiem ..wiec to ok 600 kb Chip RAM

Ostatnia aktualizacja: 29.11.2011 12:44:04 przez HOŁDYS
[#8] Re: Amos i AGA

@HOŁDYS, post #7

Masz rację, ja używam 1280*512 i optymalnie okna otwierają siędo 64 kolorów, ale lepiej chodzi to na 13 lub 32 kolory. Tryb ten jest dla mnie jajlepszy z powodu takiego że na moim monitorze 27'' nie widać w ogóle interlejsu, a dużo okienek się mieści na ekranie. :P

Pamięci Chip też mało zostaje w maxie 1280*512*256kolor

Ostatnia aktualizacja: 29.11.2011 13:35:24 przez Wojox
[#9] Re: Amos i AGA

@HOŁDYS, post #7

jak napisałem powyżej

pracuję na emulatorze i mogę wrzucić każdą ilość pamięci

rozdzielczość 1280x512 wystarczy mi w 8-16 kolorach
[#10] Re: Amos i AGA

@Zuzikofon, post #9

Ja kiedyś pod amosem otworzyłem ekran wielkości 1280x256 w rozdzielczości 640x256. Po prostu miałem do wyświetlenia szeroką tabelkę, za pomocą myszki przesuwało się ekran w poziomie aby obejrzeć całość :)
[#11] Re: Amos i AGA

@kjb666, post #10

no i tak robie ( a nawet jest wiekszy widoczny ekran bo z brzegami) ale nie o to chodzi
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem