[#63]
Re: pisanie GRY w C pod A500
@teh_KaiN,
post #62
Udało się!
Co zrobiłem? Właściwie nie wiem dokładnie, co. :) Jest parę rzeczy, które się wydarzyły:
1. zrezygnowałem z vmake, bo on z automatu do wszystkich wywołań dodaje -noenv. I dlatego nie chciał mi łapać tego, co mam dopisane w user-startup
2. dorzuciłem inkludy z paczki źródeł DICE 3.15 z Aminetu, ale chyba nawet z nich nie korzysta
3. dmake ma problem sam ze sobą, ten zaproponowany jakieś 2 posty wcześniej przez Hextreme-Attic też nie chciał działać. Poszedłem za wskazówką od Kiera i użyłem zwykłego make. Analogiczny dmakefile nie chce mi działać, nie mam pojęcia czemu, wywala na sam koniec mielenia źródeł fatal 6 - can't create [nazwaPliku].o
Potem zostały błędy kompilacji, tj. DICE jest mniej odporny na flejowatość programisty (następstwo deklaracji, brakujące prototypy funkcji, gcc nawet nie pisnął), nagłówki widać też trochę się różnią zawartością (proto/intuition.h automatycznie inkludował proto/graphics.h w ADE, tutaj już tak nie jest), no i nieszczęsny __far.
Teraz całość się kompiluje i działa ślicznie na wb1.3 bez żadnych crashów. Jest tylko jeden mały błąd - gra działa na view LORES, viewport ma 240 szerokości i jest centrowany do środka, mimo to na 1.3 Amidze to nie przeszkadza i radośnie pozwala wyjeżdżać kursorem na lewo i prawo poza ekran. Za viewem ukryty jest intuition screen, który też ma 240 szerokości i intuition window, które też ma 240 szerokości. Wygląda na to, że muszę ręcznie pilnować tego, żeby kursor nie wyjechał poza widoczne pole.
Ostatnia aktualizacja: 27.06.2013 19:33:11 przez teh_KaiN