kategoria: C++
[#1] Modyfikacja WinUAE i dodanie wsparcie online
Chciałbym zaprosić zdolnego programistę do współpracy.

Celem jest dodanie wsparcie online dla WinUAE (wolelibyśmy autorskie rozwiązanie, a nie zabugowaną kaillerę), które pozwalałoby grać na nim online.
Może pokażę o co mniej więcej chodzi:
http://kaillera.abime.net/ - projekt nie jest już rozwijany. Brak źródła
http://fs-uae.net/ - coś aktualnego, ale nadal tryb online pozostawia wiele do życzenia (jest wadliwy) a sam emulator to krowa - preferujemy Classic WinUAE

Jeżeli ktoś podjąłby się tego za pieniądze - niech poda swoją cenę tutaj lub na PW, abyśmy wiedzieli na czym stoimy.
Rozwiązanie chcielibyśmy zaimplementować do "exeków", które są idealną bazą na tego typu zabawy (oczywiście liczymy na wykorzystanie obecnych już patentów jak sprawdzanie wersji EXE'ka - jeżeli wersje są zgodne - możemy z kimś grać - wyeliminuje to problemy z desychrem z powodu różnych wersji)

Dziękuję za uwagę. OK

PS
Toni Wilen niestety nie jest zainteresowany:
http://eab.abime.net/showthread.php?t=26259
[#2] Re: Modyfikacja WinUAE i dodanie wsparcie online

@sVC6MWEk, post #1

Dobra propozycja dla pecetowców z WinUAE ! Zawsze to więcej o Amidze w necie..

Ale osobiście wolę moją 1200...OK
[#3] Re: Modyfikacja WinUAE i dodanie wsparcie online

@sVC6MWEk, post #1

watek ma 4 lata? a toni nie byl zainteresowany dziadowstwem o nazwie kaillera.
mozliwosc synchrionizacji dwoch uae na roznych kompach i grania w 2 czy wiecej osob jednoczesnie raczej dalej go interesuje, sek w tym ze nie ma sensownego pomyslu jak to wykonac a on sam nie da rady z barku czasu. i/lub bounty.
[#4] Re: Modyfikacja WinUAE i dodanie wsparcie online

@Voyox, post #2

Tez wole swoja A1200. Aczkolwiek ilosc osob, ktore przygotowywaly swoj build systemu na WinUAE tylko po to, by przerzucic go pozniej na amigowski HDD/CF jest, coz, duza.
[#5] Re: Modyfikacja WinUAE i dodanie wsparcie online

@F7sus4, post #4

tyle ze hardwarowa amiga nie pograsz sobie w 2 osoby w lemmingi czy lotusa jesli drugi gracz jest 100 km dalej. zmodyfikowane winuae by na to pozawalalo. wchodzisz na jakiegos irca czy cos, znajdujesz chetnego, odpalacie winuae, synchronizujecie, i kazdy gra u siebie bedac jednoczesnie drugim graczem u drugiego.


tsd: skoro nie winuae to moze do cloanto z tym warto uderzyc?

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2014 23:58:01 przez Valwit
[#6] Re: Modyfikacja WinUAE i dodanie wsparcie online

@Valwit, post #5

A nie prościej takiego Lotusa dostosować do odpalania na nowym sprzęcie i wtedy dodać obsługę gry przez Internet? Nie da się w nieskończoność tuningować klasyka, nawet wirtualnie. W pewnym momencie okaże się, że rozwiązanie działa tylko z kilkoma tytułami i czas na jego stworzenie był niewspółmierny do otrzymanego efektu. Moim zdaniem lepiej próbować dostosowywać soft do systemów NG niż klasyka do współczesnych wymagań.
[#7] Re: Modyfikacja WinUAE i dodanie wsparcie online

@Ender, post #6

Dodanie opcji w uae bedzie prostsze od przerabiania gier...
[#8] Re: Modyfikacja WinUAE i dodanie wsparcie online

@Ender, post #6

Moim zdaniem lepiej próbować dostosowywać soft do systemów NG niż klasyka do współczesnych wymagań.


Teoretycznie to masz rację, w praktyce więcej czasu stracisz na napisanie gry od nowa pod nowy system i procesor a jak skończysz okaże się że grą jest zainteresowanych jeden procent z posiadaczy komputerów NG a granem po sieci jeden procent z grających w tą grę.
Przerobienie emulatora tak aby po sieci udawał połączenie NULmodem umożliwiło by korzystanie z większej ilości gier przez większa ilość potencjalnych użytkowników.


Pozdrawiam
[#9] Re: Modyfikacja WinUAE i dodanie wsparcie online

@Ender, post #6

Przerobienia uae da możliwość gry przez internet we wszystkie gry ktore maja możliwość rozgrywki "na dwóch graczy" dokładnie tak jakby grało sie na jednej amidze z podpiętymi 2 joystickami.
[#10] Re: Modyfikacja WinUAE i dodanie wsparcie online

@at0m, post #9

A to już chyba nadmierny optymizm, o ile mogę sobie wyobrazić emulację połączenia kablowego to tego co proponujesz już nie bardzo. W jaki sposób miało by to być realizowane ?


Pozdrawiam
[#11] Re: Modyfikacja WinUAE i dodanie wsparcie online

@RadoslawF, post #10

Ale przecież to juz działa, za pomocą killery! W ogóle przeczytałeś czego dotyczy ten temat czy tak jak większość tutaj wypowiadasz sie nie mając pojęcia o czym napisał LUCAS?
[#12] Re: Modyfikacja WinUAE i dodanie wsparcie online

@at0m, post #11

Przeczytałem "projekt nie rozwijany, brak źródeł" dalej nie wchodziłem bo i po co. To twierdzisz ze działa i mogę sobie w ten sposób dowolna grę uruchomić na odległość czy działa bo uruchomiono w ten sposób jedną wybraną grę ?


Pozdrawiam
[#13] Re: Modyfikacja WinUAE i dodanie wsparcie online

@RadoslawF, post #12

Działa, możesz uruchomić dowolna grę, która ma opcje gry na 2 joye. Niestety nie działa to tak dobrze jak by mogło, sa min problemy z synchro itd. Przydało by sie jakieś nowsze i lepsze rozwiazanie. Jest juz wiele emulatorów, komputerów, konsol, czy automatów arcade, ktore sobie dobrze radzą z gra po sieci.
[#14] Re: Modyfikacja WinUAE i dodanie wsparcie online

@at0m, post #13

Ale właśnie uniwersalna metoda synchronizacji różnych gier to jest coś czego nie potrafię sobie wyobrazić. O ile dla wybranej gry można stworzyć działające rozwiązanie to nie musi ono działać skutecznie z inna grą.


Pozdrawiam
[#15] Re: Modyfikacja WinUAE i dodanie wsparcie online

@RadoslawF, post #14

Powiedzmy, że grasz w Lotusa 3 na split screenie (2 graczy) i jesteś pierwszym graczem. Twoje WinUAE obsługuje joystick w pierwszym porcie. Dodatkowo po sieci łączy się z twoim kolegą, który również ma odpalone WinUAE i gra joystickiem w 2 porcie, jako drugi gracz. Teraz wystarczy, że obydwa emulatory będą sobie przekazywać po sieci stany przycisków i wychylenia joysticków mapując je do odpowiednich portów - Twój joystick mapowany u kolegi jako pierwszy, jego joystick mapowany u Ciebie jako drugi. Takie prymitywne rozwiązanie zadziałałoby z większością gier a wziąwszy pod uwagę, jak niewiele danych trzeba wymieniać między emulatorami po ustanowieniu połączenia (w przypadku joysticków kilka bajtów na sekundę - przy zmianie stanu; w przypadku myszek [The Settlers, Worms] już trochę więcej), to by mogło nawet fajnie działać.

Dodane: Swoją drogą - wyobrażacie sobie Bombermana na 5 graczy? Ech. szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 19.04.2014 11:56:57 przez APC74
[#16] Re: Modyfikacja WinUAE i dodanie wsparcie online

@APC74, post #15

Fajne ale nie do końca. Co jakiś czas musisz sprawdzić czy nie wystąpił błąd czy nie zgubiono pakietu z danymi, czyli musisz porównać czy na obu emulatorach gra jest w tym samym momencie. I zrealizuj to metodą która zadziała dla każdej gry.


Pozdrawiam
[#17] Re: Modyfikacja WinUAE i dodanie wsparcie online

@F7sus4, post #4

Ja całość robiłem na Amidze, tylko posiłkowałem się pecetem do ściągania plików, np. IDEFix czy inne pakery i biblioteki..
Nie rozumiem po co używać WinUAE do stawiania systemu.. To przebiega sprawnie bez WinUAE...
[#18] Re: Modyfikacja WinUAE i dodanie wsparcie online

@sVC6MWEk, post #1

Uderz link za jakiś czas.
[#19] Re: Modyfikacja WinUAE i dodanie wsparcie online

@RadoslawF, post #8

Nie pisałem od nowa, chodziło mi o łatkę dostosowującą. Napisanie gry od nowa to faktycznie dużo roboty. Z drugiej strony użytkowników UAE jest więcej niż nas.
[#20] Re: Modyfikacja WinUAE i dodanie wsparcie online

@sVC6MWEk, post #1

Ech, dałem obserwowanie wątku, ale żadnego powiadomienia nie dostałem - a widzę, że temat się rozwinął.
Więc tak: oczywiście bez sensu jest przerabianie gry. Po prostu gracz po drugiej stronie monitora ma móc obsługiwać te same porty co pierwszy gracz = czyli nawet ten sam joystick. Dlaczego?

Otóż mamy takie gry jak Moonstone, gdzie nawet 4 graczy może grać. Sęk w tym, że drugi joystick wykorzystywany jest wyłącznie w momencie walki dwóch "żywych graczy".

A fakt, że to jest jak najbardziej możliwe i działa świetnie można zweryfikować na starym emulatorze WinUAE z http://kaillera.abime.net/

Film z rozgrywki:


Pamiętajcie też, że amigowa Dyna opcjonalnie też pozwala szaleć 4 graczom równocześnie.

Pomysł warto ulepszyć, ponieważ ten stary WinUAE nawet nie obsługuje wszystkich kanałów audio = pochodzi z roku 2002. Jest jednak na tyle dobrze zrobiony, że w 4 graczy można grać, tylko jak to na kaillerze trudno utrzymać dobrą stabilność :)
Dlatego jak mielibyśmy coś w tym kierunku zrobić = proponowałbym jak w poście #1 - całkowicie zrezygnować z Kaillery.

Co do pomysłu, aby uderzyć do Cloanto - nie ma sensu, bo oni finansują Toniego Wilena, aby ulepszał WinUAE - a tak tylko odcinają kupony z tego co zauważam.

Wrzuciłbym paczkę jak działa to w tej chwili, ale nie chcę naruszać praw autorskich Mindscape na PPA

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2014 20:02:18 przez Lucas
[#21] Re: Modyfikacja WinUAE i dodanie wsparcie online

@RadoslawF, post #16

kwestia gubienia pakietow jest niestniejaca - to robi tcp.
synchronizacje moze zalatwic winuae, np co iles emulowanych taktow dajac synca. kompy sa na tyle silne dzis ze sobie z tym bez problemu poradza. calosc jest spokojnie do ogarniecia
[#22] Re: Modyfikacja WinUAE i dodanie wsparcie online

@Valwit, post #21

Oczywiście, stąd mój temat, bo ja niestety mam za małą wiedzę w tym segmencie OK
[#23] Re: Modyfikacja WinUAE i dodanie wsparcie online

@sVC6MWEk, post #22

Pomysł bardzo fajny, sam nie pomogę bo z pustego to i Salomon.. , ale trzymam kciuki OK
[#24] Re: Modyfikacja WinUAE i dodanie wsparcie online

@BULI, post #23

No cóż, trzeba być optymistycznie nastawionym OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem